-Το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Καβάλας, είπε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Στράτος Μακρογιαννίδης, είναι το μοναδικό Αστικό ΚΤΕΛ σε όλη την Ελλάδα, που δεν εκτελεί δρομολόγια στα διοικητικά όρια του Δήμου Καβάλας, ούτε στο Παληό, ούτε στον Σταυρό Αμυγδαλεώνα και τα υπόλοιπα χωριά της Δημοτικής Ενότητας Φιλίππων. Εννοεί, μήπως, ο πρόεδρος, ότι μπορεί να εκτελέσει δρομολόγια, ωστόσο αυτό δεν γίνεται για κάποιο λόγο; Αναρωτιόμαστε πως θα κάνει δρομολόγια στα χωριά της Δημοτικής Ενότητας Φιλίππων, όταν έχει περικόψει (απογευματινά) δρομολόγια εντός του αστικού ιστού και σε συγκεκριμένες γειτονιές της Καβάλας;

-Ποιος έχει την αρμοδιότητα να σχεδιάζει το δίκτυο των γραμμών και των δρομολογίων της αστικής συγκοινωνίας; Σύμφωνα με τον νόμο 4974/2022, που δημοσιεύτηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) 185/Α τον περασμένο Σεπτέμβριο (29 Σεπτεμβρίου 2022), δημόσιες τακτικές αστικές οδικές μεταφορές επιβατών, είναι οι μεταφορές επιβατών που εκτελούνται με κατάλληλα λεωφορεία αστικού, ή ημιαστικού τύπου, εντός περιοχών που έχουν χαρακτηριστεί ως αστικές, ή περιλαμβάνουν γραμμές που έχουν χαρακτηριστεί αστικές, ακόμα κι αν εκτείνονται πέραν των αστικών περιοχών. Επίσης, δίκτυο δημόσιων τακτικών αστικών οδικών μεταφορών, είναι το σύνολο των προκαθορισμένων αστικών γραμμών εντός των γεωγραφικών ορίων μιας περιφερειακής ενότητας, στο οποίο περιλαμβάνονται και γραμμές που έχουν χαρακτηριστεί ως αστικές, ακόμα και αν εκτίνονται πέραν των αστικών περιοχών.

-Δηλαδή, το Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας δύναται να χαρακτηρίσει την σύνδεση της Καβάλας με τον οικισμό του Παληού, π.χ., «αστική γραμμή» και να την εντάξει στο «δίκτυο δημόσιων τακτικών αστικών οδικών μεταφορών». Γιατί, λοιπόν, η διοίκηση του Αστικού ΚΤΕΛ Καβάλας δεν προβαίνει στον χαρακτηρισμό μιας σύνδεσης με ένα χωριό της Δημοτικής Ενότητας Φιλίππων, τον Αμυγδαλεώνα φερ’ ειπείν, ως «αστικής γραμμής»; Ως αποκλειστικός φορέας παροχής δημόσιας υπηρεσίας τακτικής αστικής μεταφοράς επιβατών στον Δήμο Καβάλας, δεν δύναται να υποβάλλει σχετικό αίτημα προς τις αρμόδιες τοπικές Αρχές, την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας και τον Δήμο Καβάλας, καθώς και στην Διεύθυνση Μεταφορών του Υπουργείου υποδομών και μεταφορών, που είναι η προϊσταμένη αρμόδια Αρχή;

-Ειλικρινά, θέλουμε μία απάντηση από την διοίκηση του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Καβάλας, γιατί είναι το μοναδικό Αστικό ΚΤΕΛ σε όλη την Ελλάδα, που δεν εκτελεί δρομολόγια μέσα στα διοικητικά όρια του Δήμου Καβάλας. Τι ισχύει, δηλαδή, σε άλλους Δήμους της χώρας, όπου υπάρχουν ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών; Ο νόμος αναφέρει ότι (άρθρο 8): «Η ανάθεση της παροχής δημόσιων τακτικών υπεραστικών και αστικών οδικών μεταφορών επιβατών με χορήγηση αποκλειστικού δικαιώματος, ή αποκλειστικού δικαιώματος και αποζημίωσης, γίνεται με την διενέργεια ανοικτού διαγωνισμού, ή, κατ’ εξαίρεση, με απευθείας ανάθεση, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 1370/2007 και τον παρόντα νόμο». Δηλαδή, αν χαρακτηριστεί «αστική γραμμή» η σύνδεση της Καβάλας με τον Αμυγδαλεώνα, το Παληό, ή με οποιοδήποτε άλλο χωριό της Δημοτικής Ενότητας Φιλίππων, πρέπει να γίνει (ανοικτός) διαγωνισμός, για την ανάθεση του μεταφορικού έργου; Άλλο ένα ερώτημα που χρειάζεται απάντηση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ