-Ο Στράτος Μακρογιαννίδης, πρόεδρος του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Καβάλας, θίχτηκε με τον χαρακτηρισμό που έκανε ο Θίοντορ για τα λεωφορεία που κυκλοφορούν στην πόλη. Ο Θίοντορ είπε ότι είναι «μαούνες», λόγω του μεγάλου μήκους που έχουν (το μήκος τους είναι 12 μέτρα).

-Και απάντησε στον Θίοντορ ότι: «Εμείς δεν αγοράζουμε ότι λεωφορείο θέλουμε. Τα λεωφορεία αυτά είναι σε όλη την Ευρώπη, σε όλο τον κόσμο και έχουν μήκος δώδεκα μέτρων».

-Παραδέχτηκε, ωστόσο, ότι η πόλη της Καβάλας έχει ένα ιδιαίτερο ανάγλυφο, το οποίο δυσκολεύει την κίνηση των λεωφορείων αυτών, θα προσθέσω εγώ. Σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, της Ευρώπης και του κόσμου, οι δρόμοι, οι κυκλοφοριακές συνθήκες, αλλά και οι επιβατικές ανάγκες διαφέρουν. Επομένως, στην Καβάλα το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών πρέπει να προσαρμοστεί στις τοπικές συνθήκες.

-Το σίγουρο είναι, καρντάσια, πως τα υπάρχοντα λεωφορεία μήκους 12 μέτρων δεν είναι κατάλληλα για την Καβάλα. Γιατί τα επέλεξε το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών; Την απάντηση πρέπει να δώσει η διοίκηση του ΚΤΕΛ. Κατά την άποψη μου, έκανε μία λανθασμένη επιλογή. Θεωρώ πως ήταν καλύτερο να έχει περισσότερα λεωφορεία μικρότερου μήκους, τα λεγόμενα mini buses, τα οποία θα κινούνταν πιο άνετα και θα εξυπηρετούσαν το επιβατικό κοινό. Ο πρόεδρος ανέφερε, πως ο στόλος του ΚΤΕΛ διαθέτει 15 τέτοια λεωφορεία. Ας γίνουν 20, 25 και να αποσυρθούν όλα τα λεωφορεία μήκους 12 μέτρων.

-Στις γραμμές που υπάρχει αυξημένη επιβατική κίνηση, όπως είναι η γραμμή προς την πανεπιστημιούπολη, θα πυκνώσουν τα δρομολόγια, για να αποφεύγεται ο συνωστισμός και για να μην υπάρχει μεγάλος χρόνος αναμονής των επιβατών στις στάσεις.

-Επίσης, με τα μικρότερα λεωφορεία, δεν χρειάζεται να κοπούν δρομολόγια το απόγευμα σε συγκεκριμένες γραμμές. Όταν στις γραμμές αυτές δρομολογείται λεωφορείο 12 μέτρων και το απόγευμα μεταφέρει λιγότερους από δέκα επιβάτες, σαφώς και το κόστος του δρομολογίου δεν θα καλυφθεί.

-Ο νόμος, λοιπόν, δεν απαγορεύει στην διοίκηση του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών να αγοράσει μικρότερα λεωφορεία. Άλλωστε, ο νόμος δεν βάζει «περιορισμό» στο μήκος του λεωφορείου. Οι τεχνικές προδιαγραφές αφορούν, κυρίως, τον αριθμό των θέσεων και το βάρος του οχήματος. Τα λεωφορεία της αστικής συγκοινωνίας ανήκουν στις κατηγορίες Μ2 και Μ3.

-Η κατηγορία Μ2 είναι οχήματα με περισσότερες από 8 θέσεις καθημένων, εκτός από την θέση του οδηγού και με μέγιστη μάζα έως 5 τόνους.

-Η κατηγορία Μ3 είναι οχήματα με περισσότερες από 9 θέσεις (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού) και με μάζα μεγαλύτερη από 5 τόνους.

-Επομένως, η διοίκηση του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών έχει την δυνατότητα να επιλέξει την κατηγορία λεωφορείου που ταιριάζει στις συνθήκες της Καβάλας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ