-Ακόμα κι αν είχαμε μηδενική τιμή στο κόστος του καυσίμου, δεν θα μπορούσε η αμόλυβδη βενζίνη να πωλείται λιγότερο από το ένα ευρώ ανά λίτρο. Πως γίνεται αυτό; Διότι, στην διαμόρφωση της τιμής του υγρού καυσίμου το υψηλότερο ποσοστό κατέχουν ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) και ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.). «Θέλω να τονίσω, για μία ακόμα φορά, ότι ο μεγαλύτερος βραχνάς σε αυτό που λέγεται υγρό καύσιμο, είναι το πολύ υψηλό κόστος του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας, που είναι από τους υψηλότερους στην ευρωζώνη. Και ο υψηλότερος Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης που υπάρχει στην Ευρωπαϊκή Ένωση». Αυτό είπε ο πρόεδρος των πρατηριούχων υγρών καυσίμων Νομού Καβάλας, Φώτης Πούλος.
-Το αναφέρουμε αυτό, γιατί τον τελευταίο καιρό καταγράφεται μία σημαντική πτώση της τιμής του αργού πετρελαίου παγκοσμίως και μία αύξηση στην παραγωγή του. Η πτώση έχει μειώσει την μέση τιμή πώλησης της αμόλυβδης βενζίνης (ανά λίτρο) στα πρατήρια. Στον Νομό Καβάλας, όπως είπε ο Φ. Πούλος, η τιμή είναι 1,65 ευρώ ανά λίτρο, ενώ την ίδια περίοδο το 2024, η τιμή ήταν 1,95 ευρώ ανά λίτρο. Ο πρόεδρος των πρατηριούχων, Φ. Πούλος, σχολίασε πως αν δεν υπήρχε ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης και με την παρούσα πτώση στην τιμή του αργού πετρελαίου, οι πρατηριούχοι θα πωλούσαν την αμόλυβδη βενζίνη κάτω από 1 ευρώ το λίτρο.
-Ο δεύτερος λόγος που αναφέραμε το παραπάνω είναι, ακόμα, ότι οι πολιτικοί και συγκεκριμένα οι ασκούντες την διακυβέρνηση της χώρας, ισχυρίζονται πως η ακρίβεια είναι ένα παγκόσμιο και «εισαγόμενο» φαινόμενο. Στην πράξη ισχύει, ότι ανεξαρτήτως της διακύμανσης της τιμής του αργού πετρελαίου, οι κρατικοί φόροι επί των υγρών καυσίμων παραμένουν σταθεροί! Δηλαδή, είτε ανεβαίνει, είτε πέφτει, η τιμή του αργού πετρελαίου, ο Φ.Π.Α. και ο Ε.Φ.Κ. στα υγρά καύσιμα δεν αλλάζουν. Και το κράτος εισπράττει τα ίδια έσοδα από την πώληση των υγρών καυσίμων, το 1 ευρώ για κάθε λίτρο, ασχέτως από το κέρδος που έχουν οι εισαγωγείς (διυλιστήρια), οι έμποροι και οι πρατηριούχοι.
-Το ύψος των φόρων, του Φ.Π.Α. και του Ε.Φ.Κ., καθορίζεται από την κυβερνητική πολιτική. Δεν επηρεάζεται, ούτε από τις μεταπτώσεις της τιμής (βαρελιού) του αργού πετρελαίου, ούτε από την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Γιατί, λοιπόν, η κυβέρνηση δεν καταργεί τον Ε.Φ.Κ., ώστε η αμόλυβδη βενζίνη να πωλείται λιγότερο από 1 ευρώ το λίτρο; Γιατί, επίσης, η κυβέρνηση δεν μειώνει τον Φ.Π.Α., ώστε οι πολίτες να αγοράζουν φθηνότερο πετρέλαιο θέρμανσης; Ο λόγος είναι προφανής. Δεν θέλει να διαταράξει τα κρατικά έσοδα, τα οποία χρησιμοποιεί για να συνεχίζει την επιδοματική πολιτική.
-Όταν η πώληση της αμόλυβδης βενζίνης έφτασε τα 2 ευρώ ανά λίτρο (1,95), γιατί η κυβέρνηση δεν μείωσε τον Φ.Π.Α. και τον Ε.Φ.Κ.; Παρά, συνέβαλε στην ακρίβεια των υγρών καυσίμων στην Ελλάδα; Σήμερα, που η τιμή είναι στο 1,65 ευρώ ανά λίτρο στον Νομό Καβάλας, γιατί δεν μειώνει τους φόρους, ώστε να πωλείται 1 ευρώ το λίτρο; Ποιος αισχροκερδεί σε βάρος των καταναλωτών; Οι εισαγωγείς, οι έμποροι και οι πρατηριούχοι; Ή, μήπως, η κυβέρνηση; Η τιμολογιακή πολιτική των διυλιστηρίων, των εμπόρων και των πρατηριούχων, διαμορφώνεται σύμφωνα με την τιμή του βαρελιού αργού πετρελαίου. Η κυβέρνηση, με την φορολογική πολιτική της, διαμορφώνει την αγορά των υγρών καυσίμων στην χώρα. Με την φορολογική πολιτική της, ενισχύει την παρανομία στο δίκτυο των υγρών καυσίμων, με στόχο να εισπράττει έσοδα και από την επιβολή προστίμων (κυρίως στους πρατηριούχους)! Δηλαδή, ωθεί τον πρατηριούχο να παρανομήσει, είτε νοθεύοντας τα υγρά καύσιμα, είτε αυξάνοντας πολύ την τιμή πώλησης και εν συνεχεία του επιβάλλει πρόστιμο για νοθεία, ή για αισχροκέρδεια! Και μετά, έρχεται να «μοιράσει» τα έσοδα από τα πρόστιμα, με επιδόματα στους ιθαγενείς Έλληνες!

















