-Είναι δυνατό ένας δήμαρχος, που δεν γνωρίζει μάλιστα το αντικείμενο της εκπαίδευσης, να εκφράζει την άποψη πως μία τάξη σχολείου μπορεί να λειτουργήσει με έξι-επτά μαθητές; Στην Ελλάδα όλοι και όλες μπορούν όχι μόνο να έχουν άποψη «επί παντός του επιστητού», αλλά και να την εκφέρουν δημοσίως. Όπως έκανε ο δήμαρχος, Θόδωρος Μουριάδης, στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Δήμου Καβάλας, την Τετάρτη 6 Αυγούστου 2025. Πως μπορεί ο δήμαρχος, ο οποίος δεν δίδαξε ποτέ στην ζωή του μέσα σε μία σχολική αίθουσα, να λέει πως θα λειτουργήσει καλά μία τάξη με λιγότερους από δέκα μαθητές;
-Θα πει κάποιος, ότι στην Ελλάδα υπάρχουν σχολεία που λειτουργούν με ένα μαθητή, ή με λιγότερους από δέκα μαθητές. Βεβαίως. Τα σχολεία αυτά βρίσκονται σε μικρά νησιά, ή σε ορεινά χωριά, με χαμηλό πληθυσμό. Δεν βρίσκονται στην πόλη της Καβάλας. Είναι αδιανόητο να υποστηρίζει ο δήμαρχος, ότι δεν τον ενοχλεί να υπάρχει σχολική τάξη σε σχολείο της πόλης που διοικεί, με λιγότερους από δέκα μαθητές. Αλλά το είπε, για να «χαϊδέψει τα αυτιά» του ακροατηρίου του, που ήταν εκπρόσωποι της Ένωσης συλλόγων γονέων και κηδεμόνων των σχολείων του Δήμου Καβάλας, μερικοί συνδικαλιστές δάσκαλοι και δημοτικοί σύμβουλοι.
-Αυτοί πήγαν στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, για να ζητήσουν την στήριξη των δημοτικών συμβούλων, απέναντι στην (κακή) διευθύντρια της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας και στην πολιτική της κυβέρνησης των συγχωνεύσεων τμημάτων και σχολικών μονάδων. «Πρέπει να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Να συμμετέχουμε στην λήψη των αποφάσεων για το μέλλον των σχολικών μονάδων», είπε ο Γρηγόρης Θεοδωρίδης, νεοεκλεγέντας πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης συλλόγων γονέων και κηδεμόνων σχολείων Δήμου Καβάλας. Τι εννοεί ο φίλτατος πρόεδρος; Θα αντικαταστήσουν οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων και τα συνδικαλιστικά τους όργανα, τους υπηρεσιακούς παράγοντες της εκπαίδευσης; Ή θα διεκδικήσουν να συνδιοικούν τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας) και τις σχολικές μονάδες;
-Θέλουν να έχουν λόγο στις μεταβολές των σχολικών μονάδων, όταν ο Δήμος έχει μόνο γνωμοδοτικό ρόλο; Λυπούμαστε, αλλά τον σχεδιασμό πρέπει να κάνουν οι υπεύθυνοι, δηλαδή οι έχοντες την πραγματική εικόνα της κατάστασης και του προβλήματος. Πρόσφατα είπε ο Μελέτης Μελετόπουλος, λυκειάρχης της Ιονίου Σχολής (ιδιωτικού σχολείου) και δρ. οικονομικών και κοινωνικών επιστημών του Πανεπιστημίου της Γενεύης, ότι: «Οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων απαιτούν να συνδιοικούν τα σχολεία». Ο Μ. Μελετόπουλος έχει μεγάλη εμπειρία στην ελληνική εκπαίδευση και η παραπάνω δήλωση δεν είναι τυχαία. Είναι απόρροια της εμπειρίας και της γνώσης του στην εκπαίδευση. Και ως δάσκαλος μέσα στην τάξη, αλλά και ως προϊστάμενος σχολικής μονάδας.
-Στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ειπώθηκε, από τους εκπροσώπους της Ένωσης συλλόγων γονέων και κηδεμόνων σχολείων Δήμου Καβάλας και τους συνδικαλιστές δασκάλους, ότι έγινε «βίαιη» μετακίνηση μαθητών της α΄ τάξης, από ένα σχολείο σε άλλο σχολείο, χωρίς να ερωτηθούν οι γονείς. Αν ρωτούνταν οι γονείς, δηλαδή, θα συμφωνούσαν στην μετακίνηση αυτή; Αμφιβάλλουμε. Θα προτιμήσουν να λειτουργήσει η τάξη με έξι-επτά μαθητές, όπως είπε ο δήμαρχος Καβάλας, παρά να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο, για να συμπληρωθεί μία τάξη με ικανοποιητικό αριθμό μαθητών.
-Λένε, οι αντιδρώντες στην μετακίνηση, ότι η μετακίνηση των μαθητών θα καταργήσει την α΄ τάξη σε ένα σχολείο. Και ότι το σχολείο αυτό, δεν θα έχει β΄ τάξη την επόμενη σχολική περίοδο. Άρα, σε μερικά έτη, το σχολείο θα καταργηθεί, ή θα συγχωνευτεί με άλλο σχολείο. Εμείς θα ρωτήσουμε το εξής. Αν στα επόμενα τέσσερα-πέντε έτη, εγγράφονται στην α΄ τάξη του σχολείου αυτού λιγότεροι από δέκα μαθητές, ποιο θα είναι το μέλλον της σχολικής μονάδας; Θα λειτουργεί το σχολείο με πενήντα μαθητές, όπως λειτουργούν σχολεία σε μειονεκτικές περιοχές;
-Υ.Γ. Αν θέλετε την δική μας άποψη. Προτιμάμε να μειωθούν οι σχολικές μονάδες στις πόλεις και να αυξηθούν στα χωριά και τα νησιά, για να ανακάμψει η ελληνική περιφέρεια.

















