-Μας είναι δύσκολο να πιστέψουμε ότι, για να κατασκευαστεί μία μικρή τριγωνική νησίδα στην συμβολή των οδών Ερυθρού Σταυρού και Κουντουριώτου, πρέπει να δώσει την έγκρισή του το Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής! «Για οποιοδήποτε έργο στην χερσαία ζώνη του λιμένα, έχουμε ενημερώσει την αρμόδια δημοτική Αρχή και το ξέρουν, απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου ναυτιλίας, δεν αρκεί η άποψη, η βούληση του (Οργανισμού) λιμένος. Έχει πολύ μεγάλη σημασία αυτό», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Οργανισμός Λιμένα Καβάλας Α.Ε., Άγγελος Βλάχος.
-Είναι προφανές ότι, ο διευθύνων σύμβουλος της Ο.Λ.Κ. Α.Ε., θέλει να μεταφέρει την ευθύνη της κωλυσιεργίας στην ολοκλήρωση του έργου ανάπλασης στην οδό Κουντουριώτου, στην πλευρά του Υπουργείου ναυτιλίας και, δευτερευόντως, του Δήμου Καβάλας, γιατί δεν έχει εξασφαλίσει την έγκριση του Υπουργείου. Κατά την άποψη μας, η «πέτρα του σκανδάλου» είναι ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας και συγκεκριμένα ο διευθύνων σύμβουλος, ο οποίος δήλωσε, ακόμα, ότι: «Δεν έχω πολλά χρόνια εδώ, αλλά πέντε χρόνια αρκούν για να γνωρίζω κι εγώ κάτι. Στην διασταύρωση της Ερυθρού Σταυρού με την Κουντουριώτου, είναι ένας χώρος που έχω δει με τα μάτια μου τις δυσκολίες που έχει για να περάσουν οχήματα πολλές φορές από τα πλοία τα οποία αποβιβάζουν, τις δυσκολίες των λιμενικών να συντονίσουν την κίνηση και των οχημάτων αυτών να ελιχθούν. Έχω την εκτίμηση ότι, οποιοσδήποτε κόμβος δημιουργηθεί εκεί, η επιβάρυνση που θα προκαλούσε στο κυκλοφοριακό θα ήταν τρομακτική».
-Από πότε ο Άγγελος Βλάχος μπορεί να εκφράζει άποψη για κυκλοφοριακά ζητήματα, χωρίς να καταθέτει τεκμηριωμένο επιχείρημα; Είναι φανερό πως δεν επιθυμεί να κατασκευαστεί η μικρή νησίδα (και όχι κόμβος) σε μία διασταύρωση όπου κι εκείνος ομολόγησε γίνεται «κομφούζιο» όταν «φορτώνουν», ή «ξεφορτώνουν», τα πλοία της ακτοπλοΐας και της πορθμειακής γραμμής (Καβάλα-Πρίνος). Τον λόγο που είναι αρνητικός, όχι επιφυλακτικός, τον γνωρίζει ο ίδιος. Εμείς εκτιμούμε (σ.σ. μπορούμε κι εμείς να κάνουμε εκτιμήσεις) ότι δεν θέλει ο Δήμος Καβάλας να «βάλει πόδι» στην χερσαία ζώνη του λιμανιού. Είναι η «εντολή» που πήρε από το Υπερταμείο, τον μέτοχο της Ο.Λ.Κ. Α.Ε.
-Το έργο στην οδό Κουντουριώτου σχεδιάστηκε για να βάλει μία τάξη στην κίνηση των οχημάτων, στην στάθμευση και για μεγαλύτερη ασφάλεια των οδηγών και των πεζών. Το κυριότερο στοιχείο του έργου είναι ο κυκλικός κόμβος. Η τριγωνική νησίδα στην συμβολή των οδών Ερυθρού Σταυρού και Κουντουριώτου έχει «βοηθητικό» ρόλο. Και θεωρούμε πως θα «τακτοποιήσει», σε ένα βαθμό, την κίνηση των οχημάτων στην διασταύρωση.
-Δεν είναι δυνατό να γίνει μία παρέμβαση στην χερσαία ζώνη του λιμανιού «απόστολος Παύλος», χωρίς την συναίνεση του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας. Ο Δήμος Καβάλας θα απευθυνθεί, επομένως, στον φορέα που διαχειρίζεται το λιμάνι (και την χερσαία ζώνη του). Η διοίκηση του Ο.Λ.Κ. πρέπει να αξιολογήσει την πρόταση έργου, εάν είναι σύμφωνη με τον λιμενικό σχεδιασμό και τους κανονισμούς του λιμένα και να την εγκρίνει. Και στην συνέχεια, να ενημερώσει την υπερκείμενη Αρχή, δηλαδή το Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, ας πούμε και τον μέτοχο που είναι το Υπερταμείο, ότι εγκρίνει το έργο. Διότι, ούτε το Υπουργείο ναυτιλίας, ούτε το Υπερταμείο, μπορούν να έχουν άποψη για τις κυκλοφοριακές συνθήκες και τις ανάγκες στην χερσαία ζώνη του λιμανιού της Καβάλας.
-Αντιλαμβανόμαστε ότι, η διοίκηση του Ο.Λ.Κ. δεν μπήκε καν στον κόπο να ενημερώσει το Υπουργείο ναυτιλίας, για το έργο στην οδό Κουντουριώτου. Κι έτσι, το τελευταίο τμήμα, κάτω από την οδό Θεοδώρου Πουλίδου, έχει «παγώσει». Αλλιώς, ο Άγ. Βλάχος θα έλεγε πως η πρόταση του Δήμου Καβάλας αξιολογήθηκε και απορρίφθηκε από το Υπουργείο. Με συγκεκριμένη αιτιολόγηση. Αλλά, αν ρωτήσουμε το Υπουργείο ναυτιλίας θα απαντήσει, είτε ότι δεν γνωρίζει την θέση του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας για το έργο (για την κατασκευή της τριγωνικής νησίδας), είτε ότι δεν έλαβε το αίτημα από τον Ο.Λ.Κ. Κοντολογίς, ο Άγ. Βλάχος δεν πείθει εμάς, ότι δεν έχει αντίρρηση για το έργο της τριγωνικής νησίδας.

















