-Σήμερα, στο κέντρο της Καβάλας υπάρχουν 2.700 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων. Για την πόλη της Καβάλας, καρντάσια, ο αριθμός αυτός δεν είναι μικρός. Αν κατασκευαστούν δύο υπόγεια πάρκινγκ, ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί και γιατί όχι θα διπλασιαστεί. Με 5.000 θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της Καβάλας, καρντάσια, θα είμαστε πολύ καλά!
-Ο Αλέξης Γούλας, αντιδήμαρχος της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, ανέφερε πως μετρήθηκαν 20.000 οχήματα ότι εισέρχονται καθημερινά από τις κατευθύνσεις της πόλης. Όλα αυτά τα οχήματα, ωστόσο, δεν σταθμεύουν στο κέντρο. Τα περισσότερα είναι διερχόμενα. Και άλλα, παραμένουν μικρό χρονικό διάστημα στο κέντρο.
-Ο αντιδήμαρχος είπε, ότι όσες θέσεις στάθμευσης κι αν δημιουργηθούν, δεν θα λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη. Αν στο κέντρο έχουμε, αντιδήμαρχε καρντάσι, 5.000 θέσεις (4.000 θέσεις σε υπέργεια και υπόγεια πάρκινγκ, αντί για 2.000 σήμερα και 1.000 θέσεις με ελεγχόμενη στάθμευση, αντί για 500 σήμερα), θα είμαστε πολύ ικανοποιητικά.
-Επομένως, βάλετε στόχο να φτάσετε στον αριθμό αυτό και μετά θα δούμε αν θα συμμαζευτεί η κατάσταση στους δρόμους. Εξαρχής δεν μπορείτε να λέτε, πως οι περισσότερες θέσεις δεν θα δώσουν λύση.
-Το ζητούμενο είναι, κατά την άποψη μου, να επιβραβεύονται οι οδηγοί που σταθμεύουν νόμιμα, δηλαδή στις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης και στα πάρκινγκ. Οι παράνομοι πρέπει να τιμωρούνται, για να αλλάξει η νοοτροπία ότι κάποιος παίρνει το αυτοκίνητο και κατεβαίνει στο κέντρο της πόλης, γιατί μπορεί να σταθμεύσει παράνομα. Η ατιμωρησία συμβάλλει στην αύξηση των αυτοκινήτων που εισέρχονται στο κέντρο και όχι η δημιουργία περισσότερων θέσεων στάθμευσης.
-Όσον αφορά την αστική συγκοινωνία, δεν είναι τυχαίο που οι Καβαλιώτες και οι Καβαλιώτισσες την χρησιμοποιούν ελάχιστα τόσες δεκαετίες. Δεν τους εξυπηρετεί, γι’ αυτό προτιμούν το αυτοκίνητο, ή την μοτοσυκλέτα, για να μετακινηθούν. Ότι δοκιμάστηκε από τις διοικήσεις του ΚΤΕΛ και του Δήμου, για να ενισχυθεί η χρήση της αστικής συγκοινωνίας, δεν έφερε αποτέλεσμα. Δαπανήθηκαν χρήματα άσκοπα και δεν δημιουργήθηκε κουλτούρα στους Καβαλιώτες, να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
-Ίσως να βοηθούσε η τεχνολογία, ώστε ο οδηγός να γνωρίζει που υπάρχει νόμιμη θέση στάθμευσης, ώστε να κατευθύνεται αμέσως εκεί και να μη γυρίζει άσκοπα στους δρόμους. Και στο τέλος, να σταθμεύει παράνομα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη θέση, θα αναγκαστεί να μη χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο, γιατί θα ρισκάρει να πληρώσει πρόστιμο για παράνομη στάθμευση.

















