-Είναι δυστοκία, είναι προχειρότητα, είναι έλλειψη εμπειρίας, είναι ανικανότητα; Μας προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη, ότι ένας φορέας του μεγέθους του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ.) αντιμετωπίζει πρόβλημα με τους διαγωνισμούς και τις συμβάσεις, για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ελληνικού Δημοσίου. Ο διαγωνισμός για την υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου στον κόλπο της Καβάλας (σ.σ. το κοίτασμα «Νότια Καβάλα») ήταν άγονος. Και τελευταία, το Ελεγκτικό Συνέδριο του κράτους, δε ενέκρινε την σύμβαση μεταξύ του Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. και της κοινοπραξίας με την ονομασία International Port Investments Kavala, για την υπο-παραχώρηση τμήματος της χερσαίας ζώνης του λιμανιού «Φίλιππος Β». Το αρμόδιο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου διατύπωσε αντιρρήσεις, σύμφωνα με δημοσίευμα, για το επιχειρησιακό σχέδιο της κοινοπραξίας. Και συγκεκριμένα, για το τίμημα της υπο-παραχώρησης των 34 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς και για τα 36 εκατομμύρια ευρώ των «επενδύσεων» που θα κάνει η κοινοπραξία.
-Οι παραπάνω (αρνητικές) εξελίξεις, μας δημιουργούν έντονο προβληματισμό και μας αναγκάζουν να υποψιαστούμε ότι δεν είναι τυχαίες. Όσον αφορά την υπο-παραχώρηση τμήματος της χερσαίας ζώνης στο καινούργιο κρηπίδωμα του λιμανιού «Φίλιππος Β», δεν καταλαβαίνουμε την σκοπιμότητα της εμπλοκής ιδιώτη στην κατασκευή των απαραίτητων υποδομών και στην παροχή των υπηρεσιών. Το ελληνικό δημόσιο κατασκεύασε το καινούργιο κρηπίδωμα και δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει την κατασκευή κτηρίου για την Τελωνιακή Υπηρεσία, για την στέγαση της Λιμενικής Αρχής, της Πλοηγικής Υπηρεσίας και αποθήκες για την διακίνηση των εμπορευμάτων;
-Αν δεν κάνουμε λάθος, το έργο της επέκτασης του κρηπιδώματος δημοπρατήθηκε τον Απρίλιο του 2014 και είχε προϋπολογισμό 16 εκατομμύρια ευρώ. Γιατί, τότε, δεν δόθηκαν μερικά εκατομμύρια ευρώ παραπάνω, για να κατασκευαστούν και οι κτηριακές υποδομές; Και έτσι, να παραδοθεί έτοιμο το λιμάνι, για να το λειτουργήσει ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας και να αποδίδει έσοδα στο ελληνικό Δημόσιο. Περίπου μία δεκαετία μετά από την δημοπράτηση του έργου, το καινούργιο κρηπίδωμα δεν έχει ακόμα εμπορική κίνηση! Κι αν το Ελεγκτικό Συνέδριο απορρίψει δεύτερη φορά την σύμβαση του Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. με την κοινοπραξία (International Port Investments Kavala), θα βρεθούμε πάλι στο «σημείο μηδέν»! Άξιζε για 70 εκατομμύρια ευρώ, 34 που θα εισπράξει το ελληνικό Δημόσιο και 36 που θα «επενδύσει» η κοινοπραξία, να δοθεί η διαχείριση του λιμανιού στο Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ.; Άλλωστε, για την κεντρική διοίκηση, το λιμάνι «Φίλιππος Β» είναι δευτερεύουσας σημασίας, γιατί βρίσκεται ανάμεσα στην Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη. Κι ας διαθέτει το πλεονέκτημα του μεγαλύτερου βάθους λιμενολεκάνης από αυτά της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης.
-Εάν δεν «έμπλεκε» το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ., το λιμάνι «Φίλιππος Β» θα λειτουργούσε με τις απαραίτητες κτηριακές υποδομές, θα απέδιδε έσοδα στο ελληνικό Δημόσιο και θα απέμενε, πλέον, η σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο στους Τοξότες.

















