-Αισθάνεται τόσο σίγουρος ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Πάρκου Καβάλας, Δημήτρης Τριανταφύλλου, ότι η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας θα είναι θετική στην προσφυγή που κατέθεσε η εταιρεία, για να αλλάξει η χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής, η οποία θα συνδέσει το εμπορικό λιμάνι Καβάλας «Φίλιππος Β» με την κεντρική γραμμή στην περιοχή των Τοξοτών της Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης; Εμείς θεωρούμε πολύ δύσκολη, αν όχι ουτοπική μία τέτοια εξέλιξη.
-Η γραμμή αυτή, αποτελεί τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης-Αμφίπολης-Καβάλας-Ξάνθης, που στο πλαίσιο των νέων κατευθυντήριων γραμμών της ευρωπαϊκής πολιτικής για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών περιόδου 2014-2020, εντάχθηκε στο βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο (core network). Επομένως, η χάραξη της γραμμής δεν μπορεί να μεταφερθεί όχι 30 μέτρα, αλλά ούτε ένα μέτρο νοτιότερα, για να μην επηρεάζει την επέκταση του βιοτεχνικού πάρκου. «Θα μπορούσε, κάλλιστα, όταν είχε σχεδιαστεί η γραμμή, να περνάει τριάντα μέτρα νοτιότερα», σχολίασε ο Δημ. Τριανταφύλλου. Όταν σχεδιάστηκε η γραμμή, αν θυμόμαστε καλά, δεν υπήρχε το βιοτεχνικό πάρκο. Αν κάποιος έπρεπε να λάβει υπόψη του κάτι, είναι ο φορέας διαχείρισης του βιοτεχνικού πάρκου, ότι στα νότια του οικοπέδου που επιλέχθηκε, θα περάσει η γραμμή σύνδεσης του λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
-Εάν θέλει η διοίκηση της «ΒΙΟ.ΠΑ.Κ. Α.Ε.» να επεκτείνει το οικόπεδο, γιατί υπάρχει ενδιαφέρον από επιχειρηματίες να εγκαταστήσουν τις επιχειρήσεις τους στο πάρκο, να επιλέξει έδαφος προς τις άλλες κατευθύνσεις, δηλαδή προς ανατολάς, ή προς δυσμάς. Αλήθεια, γιατί δεν αγοράζει (η «ΒΙΟ.ΠΑ.Κ. Α.Ε.») έκταση στην βόρεια πλευρά του δρόμου Καβάλα-Νέα Καρβάλη, απέναντι από το βιοτεχνικό πάρκο; Είναι πιο εύκολο να κερδίσει μία προσφυγή στο ΣτΕ, για την αλλαγή της χάραξης ενός έργου με εθνική και ευρωπαϊκή σημασία;
-Επίσης, πρέπει να αναφέρουμε ότι η περιοχή που βρίσκεται το βιοτεχνικό πάρκο και θα περάσει η σιδηροδρομική γραμμή, είναι βαλτώδης. Οι παλιότεροι θυμούνται το ζήτημα που δημιουργήθηκε με την εξυγίανση του υπεδάφους, στο οικόπεδο που παραχώρησε η τότε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Καβάλας, για να λειτουργήσει το βιοτεχνικό πάρκο. Μάλιστα, η εισαγγελέας πρωτοδικών Καβάλας άσκησε ποινική δίωξη, με την κατηγορία της απιστίας σε βαθμό κακουργήματος, εναντίον του αείμνηστου νομάρχη, Θόδωρου Καλλιοντζή και του τότε προέδρου του φορέα του βιοτεχνικού πάρκου, Ανδρέα Μπαλίκα. Σύμφωνα με την καταγγελία, οι Υπηρεσίες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης γνωμάτευσαν ότι το οικόπεδο είναι κατάλληλο, το υπερτίμησαν και απέκρυψαν ότι επρόκειτο για βάλτο και ότι υπάρχει ένας αγωγός φυσικού αερίου που δεν μπορεί να μετακινηθεί (σ.σ. ήταν ο αγωγός που τροφοδοτούσε με φυσικό αέριο το εργοστάσιο Λιπασμάτων, από την πρώην Kavala Oil). Έτσι, δεν μπορούσαν να γίνουν εργασίες θεμελίωσης των βιοτεχνικών μονάδων που επρόκειτο να εγκατασταθούν στο βιοτεχνικό πάρκο!
-Εάν η χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής μετατοπιστεί κατά 30 μέτρα, ή περισσότερο, νοτιότερα, το υπέδαφος είναι κατάλληλο για να υποστηρίξει το έργο; Ίσως, οι εργασίες εξυγίανσης του υπεδάφους, να αναπροσαρμόσουν τον προϋπολογισμό και το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του. Θα εξασφαλιστεί επιπλέον χρηματοδότηση; Και πότε, επιτέλους, θα γίνει πραγματικότητα η σύνδεση του λιμανιού «Φίλιππος Β» με το σιδηροδρομικό δίκτυο;
-Ακόμα, νοτίως του βιοτεχνικού πάρκου υπάρχει ο χώρος εναπόθεσης του φωσφογύψου που «παράγεται» από το εργοστάσιο των Λιπασμάτων. Το «βουνό» αυτό, δεν εμποδίζει την επέκταση του βιοτεχνικού πάρκου; Μήπως, όταν σχεδιάστηκε η κατασκευή του εργοστασίου των Λιπασμάτων, έπρεπε να προβλεφθεί ότι θα γίνει μελλοντικά κι ένα βιοτεχνικό πάρκο στην περιοχή;

















