-Η Καβάλα διαθέτει ένα ασφαλές, πλέον και αρκετά μεγάλο επιβατικό λιμάνι. Αναφερόμαστε στο λιμάνι «απόστολος Παύλος», το οποίο μετά το έργο της επέκτασης (κατά 80 μέτρα) και θωράκισης του προσήνεμου μώλου, για το οποίο δαπανήθηκε σεβαστό χρηματικό ποσό, μπορεί να φιλοξενήσει και μεγαλύτερα πλοία. Δεν καταλαβαίνουμε, γιατί ορισμένα κρουαζιερόπλοια δεν εισέρχονται στο λιμάνι και οι επιβάτες αποβιβάζονται με μικρά σκάφη στην προβλήτα του λιμανιού.
-Το φαινόμενο αυτό βλέπουμε κυρίως στα νησιά του Αιγαίου πελάγους, όπου οι λιμενικές εγκαταστάσεις δεν είναι ανεπτυγμένες, ώστε να φιλοξενούν κρουαζιερόπλοια, ή σε ορισμένα νησιά δεν υπάρχει λιμάνι, όπως η Θήρα, για να προσεγγίσει το κρουαζιερόπλοιο. Δεν είναι δυνατό, λοιπόν, τα κρουαζιερόπλοια να μην εισέρχονται στο λιμάνι «απόστολος Παύλος». Ορισμένα είναι «θηριώδη», θα απαντήσει κάποιος. Είναι δεκτή η «παρατήρηση» αυτή. Ωστόσο, θα απαντήσουμε πως η λιμενική Αρχή, δηλαδή ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας (Ο.Λ.Κ.), πρέπει να προσαρμοστεί στις δυνατότητες του λιμανιού. Η συμφωνία με εταιρείες κρουαζιέρας, πρέπει να γίνεται βάσει των πραγματικών δεδομένων των λιμενικών υποδομών. Απορούμε πως οι εταιρείες δεν απαιτούν τα πλοία τους να μπαίνουν στο λιμάνι για να έχουν ασφάλεια. Η ασφάλεια, είναι ο βασικός κανόνας για την επιλογή ενός σταθμού κρουαζιέρας.
-Τα πλοία που θα έρχονται στην Καβάλα, εν πάση περιπτώσει, πρέπει να έχουν το κατάλληλο μήκος και βύθισμα, για να εξυπηρετούνται από τις υφιστάμενες λιμενικές υποδομές. Αν θέλει η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας να προσελκύσει «θηριώδη» κρουαζιερόπλοια, οφείλει να βελτιώσει τις υποδομές. Καταρχάς, μπορεί να κάνει διαπλάτυνση στον προσήνεμο μώλο, που είναι θωρακισμένος από τους δυνατούς νότιους ανέμους. Έτσι, θα ελλιμενίζεται ένα πλοίο με μήκος 300 μέτρων (τουλάχιστον) και με μεγάλο βύθισμα. Αν το βάθος στον προσήνεμο μώλο είναι μικρότερο, να γίνει εκβάθυνση σε όλο το μήκος του.
-Επίσης, στην προβλήτα του Τελωνείου και του επιβατικού σταθμού του λιμανιού, θα μπορούσε να φιλοξενηθεί και δεύτερο κρουαζιερόπλοιο την ίδια ημέρα. Αφού η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας ματαίωσε το έργο του Kavala Port Center, η άποψη μας είναι ότι μπορεί να γίνει επιβατικός σταθμός και ένα εμπορικό κέντρο στην αποθήκη του Τελωνείου. Το εμπορικό κέντρο θα εξυπηρετεί και τους επιβάτες της ακτοπλοΐας. Θεωρούμε πως τα πλοία της πορθμειακής γραμμής Καβάλας-Πρίνου, πρέπει να επιστρέψουν στην παλιά προβλήτα. Είναι προτιμότερο αυτό, από το πάρκινγκ που υπάρχει σήμερα εκεί. Τα δρομολόγια είναι περιορισμένα, άρα και η κίνηση επιβατών και οχημάτων. Έτσι, δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα στην κυκλοφορία της παραλιακής οδού Εθνικής Αντίστασης και στην οδό Αβέρωφ.
-Λυπούμαστε, αλλά δεν βλέπουμε να υπάρχει τέτοιος σχεδιασμός από την διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας. Αναρωτιόμαστε εάν υπάρχει καθόλου σχεδιασμός! Ο στόχος είναι να αυξηθούν οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, αλλά χρειάζονται και οι απαραίτητες βελτιώσεις. Απ’ όσο θυμόμαστε, πριν από τρία έτη, κανένα κρουαζιερόπλοιο δεν έμενε εκτός του λιμανιού «απόστολος Παύλος». Ενώ τα δύο τελευταία έτη, το θέαμα αυτό τείνει να καθιερωθεί. Δεν γίνεται εν έτει 2025, δεν γίνεται τα κρουαζιερόπλοια να μένουν έξω από ένα λιμάνι.
-Άραγε, ο ιδιώτης που θα αναδειχθεί από τον διαγωνισμό, για την υπο-παραχώρηση της δραστηριότητας της κρουαζιέρας, θα βάλει χρήματα για την διαπλάτυνση του προσήνεμου μώλου και για την μετατροπή της αποθήκης του Τελωνείου, σε σύγχρονο σταθμό επιβατών των κρουαζιερόπλοιων; Θέλουμε να πιστεύουμε πως, ο στόχος της υπο-παραχώρησης από το Υπερταμείο, είναι να αναβαθμιστούν οι υποδομές στο λιμάνι Καβάλας.


















Πρωτον γιατι το αλλο λιμανι μπορει να δεχτει μεγαλυτερα πλοια η και του ιδιου μεγεθους, αλλα το προβλημα του ειναι οτι δεν εχει τελωνειο (ελληνικη και καβαλιωτικη φαιδροτητα). Δευτερον το λιμανι της πολης εχει μικρο βαθος που μετα βιας δεχεται τα πλοια που δεχεται. Μου φαινεται εχει βαθος 10-12μετρα και με δεδομενο την αμπωτη και το κυματισμο 9-10 μετρα ειναι μαλλον το μεγιστο βυθισμα των πλοιων που μπορει να δεχτει. Υπαρχει παντα το αλλο λιμανι για μεγαλυτερα πλοια. Αν ο δημος θελει ας πληρωσει την εκβαθυνση. Καποιος θα πρεπει να σπασει βραχους και μπορει να δημιουργησει στατικα προβληματα στην εσοχη του λιμενα απο αβερωφ μεχρι κουντουριωτου που εχει βαθος μονο 3 μετρα. Και θα χει να πεσει γελιο αν αποκτησουν προβληματα στατικοτητας οι πολυκατοικιες μεχρι βενιζελου. Και επιπλεον προβλημα δημιουργει το ρεμα της Αβερωφ/Κασσανδρου αλλα και ισως αυτο της Δοιρανης με τα φερτα υλικα.
ΚΑνονικα τα πλοια επρεπε να προσεγγιζουν το αλλο λιμανι μια και τα λεωφορεια που τους περιμενουν τους πηγαινουν Φιλιππους και Δραμα η Ξανθη.
Ο λόγος που κατασκευάστηκε το λιμάνι “Φίλιππος Β”, ήταν για να μεταφερθεί εκεί η εμπορευματική δραστηριότητα. Αν είναι να πηγαίνουν τα κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι “Φίλιππος Β” και να μεταφέρουμε, ακόμα, την γραμμή της ακτοπλοΐας από το λιμάνι “απόστολος Παύλος”, το λιμάνι “Φίλιππος Β” δεν θα λέγεται εμπορικό. Τα κρουαζιερόπλοια πρέπει να παραμείνουν στο λιμάνι “απόστολος Παύλος”. Κι αν χρειάζονται παρεμβάσεις για την βελτίωση των λιμενικών υποδομών, διαπλάτυνση του προσήνεμου μώλου, εκβάθυνση της λιμενολεκάνης στην περιοχή πρόσδεσης, ώστε να φιλοξενούνται και μεγαλύτερα πλοία, πρέπει να γίνουν. Η αύξηση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στην Καβάλα, δεν μπορεί να είναι στόχος στα λόγια.