-Η δημοτική σύμβουλος και επικεφαλής του συνδυασμού «Ώρα Δημιουργίας», Αναστασία Ιωσηφίδου, έκανε μία ενδιαφέρουσα πρόταση προς την δημοτική Αρχή, για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρόμιου από τον Δήμο Καβάλας, η οποία, δυστυχώς, αγνοήθηκε. Η δημοτική Αρχή είναι «προσηλωμένη» στην συνεργασία με το Επιμελητήριο και τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας, για την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας. Τι θα πράξει ο Δήμος Καβάλας όταν η συγκεκριμένη δραστηριότητα παραχωρηθεί σε ιδιώτη; Την διαδικασία διαχειρίζεται το Υπερταμείο, που είναι ο μοναδικός μέτοχος της «Οργανισμός Λιμένα Καβάλας Α.Ε.», άρα, στην επιλογή του λεγόμενου «υπο-παραχωρησιούχου» δεν θα έχει λόγο ούτε ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας! Όπως συνέβη στην υπο-παραχώρηση της εμπορικής δραστηριότητας στο λιμάνι «Φίλιππος Β». Έτσι θα γίνει και με την λειτουργία της κρουαζιέρας στο λιμάνι «απόστολος Παύλος». Ο ιδιώτης θα αναλάβει τις επαφές με τις εταιρείες, για την άφιξη των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι. Ο ιδιώτης, επίσης, θα διαμορφώσει τις απαραίτητες υποδομές και θα έχει έσοδα από τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
-Δεν αποκλείεται, μάλιστα, ο ίδιος να πάρει και την διαχείριση της μαρίνας τουριστικών σκαφών. Από την μία η κρουαζιέρα και από την άλλη η μαρίνα τουριστικών σκαφών, είναι εύλογο να καταλάβουμε γιατί δεν μπορεί να «χωρέσει» στο λιμάνι «απόστολος Παύλος» το υδατοδρόμιο! Ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας, που άρχισε την διαδικασία για την ίδρυση και λειτουργία του, είναι φανερά απρόθυμος να την ολοκληρώσει. Το Υπερταμείο έχει τον επιχειρηματικό σχεδιασμό που προαναφέραμε. Αλλιώς, η Καβάλα έπρεπε να είναι ο πρώτος σταθμός για υδροπλάνα στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και την βόρεια Ελλάδα.
-Πιθανόν η λειτουργία υδατοδρόμιου στο λιμάνι «απόστολος Παύλος», να «αφαιρέσει επιβατικό έργο» από τις ναυτιλιακές εταιρείες στις δύο πορθμειακές γραμμές Καβάλα-Πρίνος και Κεραμωτή-Θάσος. Οι πλοιοκτήτες δεν θέλουν να χάσουν το «μονοπώλιο» στην σύνδεση της Θάσου με το ηπειρωτικό τμήμα. Γι’ αυτό, μάλλον και δεν «επιβίωσε» η γραμμή του υδροπτέρυγου από την Καβάλα προς την Θάσο.
-Ωστόσο, θεωρούμε πως αν ο Δήμος Καβάλας εμπλακεί στο θέμα των υδροπλάνων, θα ενισχύσει το τοπικό τουριστικό προϊόν. Αφού η Καβάλα δεν μπορεί να γίνει home port στην κρουαζιέρα, ο Δήμος μπορεί να κάνει την πόλη home port για υδροπλάνα! Αρκεί να πραγματοποιήσει την πρόταση της Αν. Ιωσηφίδου. Συγκεκριμένα, να κατασκευάσει την απαραίτητη υποδομή στον λιμενίσκο των παλιών σφαγείων, σε συνεργασία με εταιρεία που διαθέτει στόλο υδροπλάνων. Δεν είναι κάτι δύσκολο και πολύ δαπανηρό. Μάλιστα, το κτήριο των παλιών σφαγείων μπορεί να γίνει ο σταθμός επιβατών των υδροπλάνων!
-Η Καβάλα, επομένως, μπορεί να γίνει η βάση ενός δικτύου πτήσεων με υδροπλάνο προς το βόρειο και ανατολικό Αιγαίο. Και γιατί όχι μέχρι τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, ή και λίμνες στην βόρεια Ελλάδα! Το δίκτυο θα γίνει σε συνεννόηση με την εταιρεία που θα κατασκευάσει και θα λειτουργήσει το υδατοδρόμιο. Μπορεί να είναι η ίδια εταιρεία που συνεργάστηκε με τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας, Η αδειοδότηση του υδατοδρόμιου εξαρτάται από τον φορέα που θα καταθέσει την αίτηση. Η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας δεν το «κυνήγησε», γι’ αυτό το θέμα βάλτωσε. Αν έδειχνε ενδιαφέρον, το υδατοδρόμιο θα λειτουργούσε σήμερα στο λιμάνι «απόστολος Παύλος».
-Ευελπιστούμε πως η δημοτική Αρχή θα εκμεταλλευτεί την αδράνεια του Οργανισμού Λιμένα και θα φέρει, επιτέλους, τα υδροπλάνα στην Καβάλα! Μακάρι να μην υποκύψει στην μικροπολιτική σκοπιμότητα και σε τυχόν άλλα συμφέροντα, τα οποία γίνονται τροχοπέδη για την ανάπτυξη της πόλης. Είναι μία εξαιρετική ευκαιρία, να αξιοποιηθεί ο γραφικός λιμενίσκος στα παλιά σφαγεία.

















