-Ψιθυρίζεται πως υπάρχει η σκέψη, ο πεζόδρομος Παύλου Μελά να γίνει «οδός ήπιας κυκλοφορίας οχημάτων», ώστε τα οχήματα που θέλουν να κατευθυνθούν από την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου προς την οδό Ομονοίας, να μη φτάνουν μέχρι την πλατεία Ελευθερίας, για να στρίψουν προς την οδό Δοϊράνης. Κι αυτό, γιατί η οδός Αβέρωφ έγινε τμήμα της πλατείας καπνεργάτη με το έργο της ανάπλασης.

-Καταρχάς, οι πεζόδρομοι είναι ήδη «δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας» οχημάτων και πεζών. Κάποιες ώρες της ημέρας κινούνται μοτοσυκλέτες και σταθμεύουν αυτοκίνητα, ενώ αν δεν υπήρχαν οι καφετέριες, θα κυκλοφορούσαν ελάχιστοι πεζοί σ’ αυτούς! Τα εμπορικά καταστήματα είναι λιγοστά και οι πολίτες, δεν ψωνίζουν συχνά από αυτά.

-Όσον αφορά την πρόσβαση στην οδό Ομονοίας, πράγματι πρέπει να βρεθεί τρόπος, ώστε τα οχήματα που έρχονται από την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου, να μη χρειάζεται να περάσουν από την πλατεία Ελευθερίας. Επομένως, χρειάζεται να «ανοίξει» μία νέα κάθετη συνδετήρια οδός, αλλά οι υπάρχοντες κάθετοι «διάδρομοι» (Παύλου Μελά και Φιλελλήνων) είναι πεζόδρομοι. Ενώ, η οδός Ίωνος Δραγούμη έχει κατεύθυνση από την οδό Ομονοίας προς την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου.

-Μία λύση, λοιπόν, είναι να γίνει οδός ήπιας κυκλοφορίας, είτε ο πεζόδρομος Παύλου Μελά, είτε ο πεζόδρομος Φιλελλήνων. Ο πρώτος πεζόδρομος (Παύλου Μελά) έχει μεγαλύτερος πλάτος και είναι πιο κατάλληλος για τον σκοπό αυτό. Υποθέτω πως θα τοποθετηθούν τα απαραίτητα διαχωριστικά για την προστασία των πεζών και θα ρυθμιστεί το θέμα με τα τραπεζοκαθίσματα των καφετεριών. Ακόμα, θα ληφθεί μέριμνα για την είσοδο των οχημάτων στον πεζόδρομο-δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, από την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου που είναι διπλής κατεύθυνσης.

-Ένας συγκοινωνιολόγος θα μελετήσει το ζήτημα και θα καταθέσει την πρότασή του. Εμένα, καρντάσια, δεν με βρίσκει αρνητικό η λύση αυτή. Αν κάποιος έχει να κάνει καλύτερη πρόταση, νομίζω ότι θα βοηθήσει στον διάλογο. Το σίγουρο είναι, ότι τα οχήματα επιβαρύνουν την κυκλοφορία γύρω από την πλατεία Ελευθερίας.

-Η ανάπλαση στην πλατεία καπνεργάτη και στην οδό Κουντουριώτου, έχουν δημιουργήσει νέες κυκλοφοριακές συνθήκες στο κέντρο της πόλης. Χρειάζεται να γίνουν μερικές «προσαρμογές» και «αναπροσαρμογές» στην υπάρχουσα κυκλοφοριακή κατάσταση, για την καλύτερη εξυπηρέτηση οδηγών και πεζών.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ