ÅÃÊÁÉÍÉÁ ÅÊÈÅÓÇÓ "Ï ÁÃÍÙÓÔÏÓ ÅÉÊÁÓÔÉÊÏÓ ÍÉÊÏÓ ÊÏÕÍÄÏÕÑÏÓ"

Mε εορταστική διάθεση και δύο ξεχωριστούς παρουσιαστές, την Ντάρια και τον Σωτήρη, τους ήρωες του κόμικ «Φεστιβάλ», πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2019 στο κατάμεστο «Ολύμπιον», η τελετή έναρξης του επετειακού 60ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. «Δεν είμαστε, βέβαια, αληθινοί άνθρωποι. Και τί είναι αληθινό στο σινεμά; Η μαγεία είναι αληθινή… και ο έρωτάς μας», είπαν οι δύο χαρακτήρες του κόμικ, που φιλοτέχνησαν οι: Γιώργος Γούσης, Παναγιώτης Πανταζής και Γεωργία Ζάχαρη.

Αποφασίζοντας να δώσουν τον λόγο στους «ειδικούς», στη συνέχεια κάλεσαν στη σκηνή τη γενική διευθύντρια του φεστιβάλ, Ελίζ Ζαλαντό και τον καλλιτεχνικό διευθυντή, Ορέστη Ανδρεαδάκη. Αναφερόμενος στο μέλλον του θεσμού, ο καλλιτεχνικός διευθυντής εγκαινίασε ένα νέο τμήμα, το Meet the Future, προβάλλοντας ένα βίντεο με δεκατέσσερις νέους Έλληνες σκηνοθέτες (οι οποίοι και απαρτίζουν το νέο αυτό τμήμα), που έχουν ήδη συμμετάσχει με τις μικρού μήκους ταινίες τους στα σημαντικότερα φεστιβάλ του κόσμου και αυτή τη στιγμή σχεδιάζουν την πρώτη τους ταινία μεγάλου μήκους. Ακολούθως, προβλήθηκε η ταινία έναρξης του φεστιβάλ, η «Ιστορία Γάμου» του Νόα Μπόμπακ, ενώ μετά την ταινία ακολούθησε το πάρτι έναρξης στην Αποθήκη Γ στο λιμάνι με live του Larry Gus και dj set από τη Matina sous Peau.

«Ο άγνωστος εικαστικός Νίκος Κούνδουρος»: Μία μεγάλη έκθεση, αφιερωμένη στο άγνωστο εικαστικό έργο του Νίκου Κούνδουρου, ετοίμασε το 60ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Μέσα από ζωγραφικά έργα του εμβληματικού σκηνοθέτη (πολλά από τα οποία παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό), η έκθεση επιχειρεί μία χαρτογράφηση του εικαστικού κόσμου του Έλληνα δημιουργού. Στην έκθεση περιλαμβάνονται, επίσης, ελαιογραφίες, σκίτσα, κοστούμια, μάσκες, επιστολές, ημερολόγια, σημειώσεις -ανάμεσά τους και η αγαπημένη του παλέτα με την αυτοπροσωπογραφία του. Ωράριο λειτουργίας: για τη διάρκεια του 60ου Φ.Κ.Θ. (2-10/11/2019), καθημερινά, 10:00-22:00. Από τις 11 Νοεμβρίου 2019 και μετά, η έκθεση θα είναι ανοιχτή Τρίτη-Κυριακή, 10:00-18.00. Είσοδος ελεύθερη.

Ειδική προβολή «Στη σκιά του φόβου»: Με πολλή συγκίνηση, διάχυτη στην αίθουσα «Ολύμπιον», το 60ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τίμησε τη μνήμη του σκηνοθέτη, Γιώργου Καρυπίδη (1946-2019), το Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2019, με μία ειδική προβολή της ταινίας του «Στη σκιά του φόβου». Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ άνοιξε την εκδήλωση εξηγώντας ότι, η προβολή της ταινίας είναι καθολικά προσβάσιμη, δηλαδή με ακουστική περιγραφή για άτομα με προβλήματα όρασης και με υποτιτλισμό για άτομα με προβλήματα ακοής και κωφούς.

Και για το τέλος, αντιγράφουμε τον Μίλτο Τόσκα από το Alterthess: «Οι πρώτες ημέρες φεστιβάλ κυλούν… Ο κόσμος γίνεται κομμάτι της γιορτής κι ο καθένας που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, δοκιμάζει την τύχη του με μία προβολή. Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2019 (18:00 Στ. Τορνές), «Οpen door». Δύο αδελφές αντιμέτωπες με τις προκαταλήψεις και τον συντηρητισμό της πατριαρχικής οικογένειας. Tα οικογενειακά δεσμά κι η εύρεση της πραγματικής ταυτότητας μέσα στο σύγχρονο κόσμο. Δεύτερη επιλογή μας, η επίσημη υποψηφιότητα της Ιταλίας για το Oscar διεθνούς ταινίας, «Ο προδότης» του Μάρκο Μπελόκιο. Η επίπονη μετάβαση από τον κόσμο της Μαφίας σε αυτό της κανονικής ζωής. Όταν πια κάνεις το βήμα είσαι… προδότης (20:30 «Oλύμπιον»). Εναλλακτικά (20:45 Φρ. Λιάππα) «Η Γυναίκα των Δακρύων», από τη Γουατεμάλα. Ένα αδυσώπητο χρονικό της βαρβαρότητας με μαγικό ρεαλισμό. Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019. Πλησιάζουμε στο τελευταίο Σαββατοκύριακο. Φουλάρουμε δυνάμεις στο δρόμο για τον τερματισμό. Ένα φεστιβάλ δεν είναι, άλλωστε, μόνο οι ταινίες του. Υπάρχουν δεκάδες παράλληλες εκδηλώσεις και φυσικά τα πάρτι στο τελείωμα κάθε ημέρας.

(13:00 Φρ. Λιάππα) «Νοcturne». Μία ημέρα πριν τα γυρίσματα της πρώτης του ταινίας ένας νεαρός φιλόδοξος σκηνοθέτης αναζητά τον μίτο της έμπνευσης. Κάπου εκεί η φαντασία αρχίζει να υποκαθιστά την πραγματικότητα. Επιστροφή στο διεθνές διαγωνιστικό (18:00 «Ολύμπιον»).

«Μοnos»: μία αλληγορική ιστορία για τη σουρεαλιστική κόλαση του πολέμου. Η ημέρα ολοκληρώνεται με την επιστροφή του Βασίλη Μαζωμένου στη Θεσσαλονίκη. Με το εξαιρετικό, «Lines», η «Εξορία». Ο Άρης, ένας απελπισμένος Έλληνας, προσπαθεί να φύγει από τη χώρα με μία βάρκα. Είναι ένας σύγχρονος Οδυσσέας, ή απλά αυτή είναι η μοίρα, ο εφιάλτης ενός ακόμα συνηθισμένου ανθρώπου;

Σάββατο 9 Νοέμβρη 2019. Ο χρόνος μετράει πια αντίστροφα. Ανάμεικτα συναισθήματα πάντα. 17:00 «Oλύμπιον», «Το νου σου στα παιδιά». Κι αυτό το έργο συμμετέχει στο διεθνές διαγωνιστικό. Ένα ατύχημα είναι ικανό να διαταράξει τις ισορροπίες. Ένα χαμηλόφωνο δράμα χαρακτήρων, που ψηλαφεί την αδυναμία επικοινωνίας του σύγχρονου κόσμου. Μένουμε στην ίδια αίθουσα (20:30). La Belle Epoque. Ένας ευφάνταστος φόρος τιμής στη λυτρωτική μαγεία του σινεμά. Τρίτη μας στάση για το νέο έργο των αδελφών Νταρντέν, «Ο νεαρός Άχμεντ» (22:45 T. Mαρκετάκη). Πιστοί στην ουμανιστική τους προσέγγιση τοποθετούν, για άλλη μία φορά, στο επίκεντρο της ιστορίας μία μπερδεμένη νεανική ψυχή. Κυριακή 10 του μήνα η τελευταία ημέρα. Δύο σημεία αναφοράς, το «Jojo Rabbit» του Τάικα Γουαϊτίτι, ταινία λήξης (19:00 «Oλύμπιον») του φεστιβάλ και φυσικά το πάρτι λήξης, που σηματοδοτεί και το φινάλε του σπουδαίου αυτού πολιτιστικού γεγονότος κάθε φορά. Ένα δεκάχρονο παιδί, μέλος της ναζιστικής νεολαίας. Η άγνοια και το μίσος θεμέλιοι λίθοι της πλύσης εγκεφάλου. Αυτό ακριβώς ζούμε στην εποχή μας. Επίσης, στις προτάσεις μπαίνουν, το «Δε θέλω να γίνω δυσάρεστος, αλλά πρέπει να μιλήσουμε για κάτι πολύ σοβαρό», του Γιώργου Γεωργόπουλου, με τον Βαγγέλη Μουρίκη και τη Βίκυ Παπαδοπούλου (16:00 Tζ. Κασσαβέτης). Ο Άρης μαθαίνει πως είναι φορέας μιας πολύ σοβαρής ασθένειας. Ξεκινάει για τον ίδιο ένα υπαρξιακό ταξίδι συναντήσεων με τις πρώην του. Κλείνουμε με το «End of Century» από την Αργεντινή (18:00 Φρ. Λιάππα). Δύο άγνωστοι σ’ ένα ταξίδι αγάπης μέσα στο χρόνο, που παίρνει διαστάσεις αλληγορικές και ονειρώδεις». Καλό (υπόλοιπο) φεστιβάλ!


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.