• Ακόμα κι αν κατασκευαστεί ο περίφημος ανελκυστήρας, που θα συνδέσει το λιμάνι με την παλιά πόλη της Καβάλας, η πλήρης απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης στους δρόμους της παλιάς πόλης θα δημιουργήσει πρόβλημα. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του τοπικού πολιτιστικού συλλόγου, Φώτης Λαζαρίδης, στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για τα προβλήματα και την προοπτική της παλιάς πόλης, το μεγαλύτερο ποσοστό των κατοίκων είναι προχωρημένων ηλικιών. Θα χρειαστεί, επομένως, ένας τρόπος τα ηλικιωμένα άτομα να έχουν πρόσβαση στα σπίτια τους.
  • Αν βρεθεί λύση στη στάθμευση των Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινήτων των κατοίκων, μπορεί ο Δήμος Καβάλας να προμηθευτεί δύο οχήματα τα οποία θα κινούνται με άλλο «καύσιμο» πλην πετρελαίου και βενζίνης, για να δημιουργήσει μία ειδική γραμμή (δημοτικής) αστικής συγκοινωνίας αποκλειστικά για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της παλιάς πόλης. Τα οχήματα αυτά, μαζί με το τρενάκι, θα μεταφέρουν δωρεάν τους επιβάτες καθημερινά από το κέντρο της πόλης στην παλιά συνοικία και αντιστρόφως, ενώ τα δύο μικρά «αστικά» λεωφορεία θα εξυπηρετούν το κοινό και πέρα του ωραρίου που έχει το τρενάκι.
  • Επαναλαμβάνουμε ότι, για να εφαρμοστεί η παραπάνω πρόταση, οι κεντρικοί δρόμοι της παλιάς πόλης πρέπει να είναι «καθαροί» από σταθμευμένα οχήματα. Είμαστε βέβαιοι, πως η χρήση των μικρών «αστικών» λεωφορείων που δεν ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα θα «αγκαλιαστεί» από τους κατοίκους και τους επισκέπτες και δεν θα χρειαστεί να κατασκευαστεί ανελκυστήρας, ούτε κυλιόμενες σκάλες μπροστά στο δυτικό παράλιο τείχος του φρουρίου.
  • Μπορεί να γίνει πιλοτική εφαρμογή του μέτρου κι αν δεν σημειωθεί αλλαγή στο κυκλοφοριακό της παλιάς συνοικίας, τότε να συζητηθεί, πάλι, η λύση του ανελκυστήρα και της κυλιόμενης σκάλας, που προϋποθέτει την έγκριση της αρμόδιας Υπηρεσίας Βυζαντινών μνημείων.
  • Ο Δήμος Ρεθύμνου, πρόσφατα, σε συνεργασία με το τοπικό ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών, μίσθωσε το ηλεκτροκίνητο λεωφορείο (mini bus) της φωτογραφίας, για την πιλοτική μεταφορά των επιβατών εντός του αστικού ιστού. Η προμήθεια του λεωφορείου έγινε στο πλαίσιο του προγράμματος Civitas Destinations. Είναι μία ευκαιρία, λοιπόν, ο Δήμος Καβάλας να συνεργαστεί με το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Καβάλας, για να δρομολογήσουν δύο τέτοια λεωφορεία, για τις ανάγκες της παλιάς πόλης.
  • Προτείνουμε, επίσης, το ένα mini bus να έχει αφετηρία (και τερματισμό) το χώρο στάθμευσης του τελωνείου, όπου οι κάτοικοι (και οι επισκέπτες) της παλιάς πόλης θα σταθμεύουν τα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητά τους και το δεύτερο, να έχει αφετηρία (και τερματισμό) τη Λέσχη Αξιωματικών Φρουράς Καβάλας (σ.σ. το τρενάκι θα παραμείνει στην πλατεία Ελευθερίας). Στην επιστροφή, από την παλιά πόλη, θα διασχίζει όλη την οδό Ομονοίας και μέσω των οδών Ρωμανού, Δαγκλή και Ελευθερίου Βενιζέλου, θα καταλήγει στη Λ.Α.Φ.Κ.
  • Το κόστος της παραπάνω λύσης είναι σαφώς πολύ χαμηλότερο από τον ανελκυστήρα και μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα (σ.σ. αφού ολοκληρωθεί η απαραίτητη γραφειοκρατική διαδικασία). Το κρίσιμο σημείο είναι, να πειστούν οι κάτοικοι της παλιάς πόλης, ότι πρέπει να σταθμεύουν τα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα στο πάρκινγκ του τελωνείου, ή σε άλλο οργανωμένο χώρο στάθμευσης.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.