• Έχουμε τοποθετηθεί υπέρ της μεταφοράς των αλιευτικών σκαφών, από το λιμάνι «Απόστολος Παύλος» στην προβλήτα της ιχθυόσκαλας, προκειμένου να δημιουργηθεί χώρος για την εγκατάσταση καινούργιων πλωτών προβλητών. Ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας, μάλιστα, δρομολόγησε το έργο επέκτασης του κρηπιδώματος στην ιχθυόσκαλα, με σκοπό να φιλοξενούνται τα μεγάλα επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη.
  • Ωστόσο, θα διαφωνήσουμε με την πρόταση που διατυπώθηκε σε τοπική εφημερίδα, ότι πρέπει να φύγει από το λιμάνι «Απόστολος Παύλος» και η επιβατική κίνηση. Δηλαδή, οι γραμμές που συνδέουν την Καβάλα με τη Θάσο και τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου. Το όφελος από την επιβατική κίνηση, αναφέρει το σχόλιο, είναι ανύπαρκτο. Αντιθέτως, τα βαρέα οχήματα που ταξιδεύουν στις γραμμές, δημιουργούν κυκλοφοριακό φόρτο και αυξάνουν τους ρύπους στην πόλη.
  • Με δεδομένη τη σημαντική μείωση στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων, λόγω του προβλήματος με την Κωνσταντινούπολη, εάν απομακρυνθούν και τα πλοία των γραμμών, το λιμάνι «Απόστολος Παύλος» θα νεκρώσει! Η τοπική κοινωνία δίνει μεγάλη μάχη, ώστε να αυξηθούν τα δρομολόγια, ιδιαίτερα προς το νησί της Θάσου, για να υπάρχει όφελος από την επισκεψιμότητα. Ένας σεβαστός αριθμός συμπολιτών από τα νησιά, όπως η Θάσος και η Λήμνος, επισκέπτεται συχνά την Καβάλα για προσωπικές υποθέσεις, αλλά και για ψώνια στην αγορά. Εάν η επιβατική κίνηση μεταφερθεί στο λιμάνι «Φίλιππος Β», θα πρέπει να προβλεφθεί τρόπος μεταφοράς των συμπολιτών αυτών στην πόλη της Καβάλας.
  • Η κίνηση των βαρέων οχημάτων μπορεί να ρυθμιστεί, ώστε να μη επιβαρύνει το κυκλοφοριακό και την ατμόσφαιρα. Αν δεν κάνουμε λάθος, προτάθηκε από τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, να τροποποιήσουν οι ναυτιλιακές εταιρείες τις ώρες των δρομολογίων, ώστε να μη συμπίπτουν με την αιχμή στην κίνηση των οχημάτων στην πόλη.
  • Επίσης, δεν γνωρίζουμε εάν το λιμάνι «Φίλιππος Β» μπορεί να εξυπηρετήσει την εμπορική και την επιβατική κίνηση μαζί. Ακόμα και με την επέκταση του κρηπιδώματος που ολοκληρώνεται. Άλλωστε, ο Ο.Λ.Κ. απάντησε ότι δεν δύναται να ικανοποιήσει το αίτημα του Δήμου Νέστου, για την μετακίνηση των βαρέων οχημάτων που χρησιμοποιούν το πορθμείο της Κεραμωτής στο λιμάνι «Φίλιππος Β».
  • Επομένως, θεωρούμε ότι δεν πρέπει να περάσουμε στο άλλο άκρο, δηλαδή να μετατραπεί το λιμάνι «Απόστολος Παύλος» σε μία μεγάλη μαρίνα τουριστικών σκαφών. Τους χειμερινούς μήνες, που θα μειώνεται η τουριστική κίνηση, ποια θα είναι η εικόνα του λιμανιού και της πόλης;
  • Στο σημείο αυτό, να αναφέρουμε και μία είδηση, που δείχνει την αναγκαιότητα να παραμείνει η επιβατική κίνηση στο λιμάνι που βρίσκεται εντός του αστικού ιστού της Καβάλας. Στις 6 Φεβρουαρίου 2019, θα γίνει ο διαγωνισμός για την ανάδειξη πλοιοκτήτη, ο οποίος θα δραστηριοποιηθεί στις γραμμές Λήμνος-Σαμοθράκη και Καβάλα-Σαμοθράκη, την περίοδο από 10 Ιουνίου έως και 1 Σεπτεμβρίου 2019.
  • Μακάρι να αναδειχτεί ανάδοχος του μεταφορικού έργου και να συνδεθεί, επιτέλους, η Καβάλα, όπως παλιότερα, με το όμορφο νησί του Θρακικού πελάγους, τη Σαμοθράκη. Από τη σύνδεση αυτή θα έχει όφελος και η Καβάλα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.