• Οι διοικήσεις των ΚΤΕΛ Αστικών και Υπεραστικών Γραμμών μείωσαν, σημαντικά, τα δρομολόγια των λεωφορείων, λόγω της κατακόρυφης πτώσης στην επιβατική κίνηση. Η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών δεν μετακινούνται μέσα στην πόλη της Καβάλας, ούτε ταξιδεύουν εκτός των ορίων του Νομού. Ακόμα και τα λιγοστά δρομολόγια που εκτελούνται έχουν πολύ χαμηλό αριθμό επιβατών.
  • Για τον ίδιο λόγο, οι ναυτιλιακές εταιρείες θα καταθέσουν αίτημα για τον περιορισμό των δρομολογίων στις δύο πορθμειακές γραμμές Καβάλας-Πρίνου και Κεραμωτής-Λιμένα (Θάσου). Είναι πιθανό το αίτημα, λόγω της δύσκολης συγκυρίας, να γίνει δεκτό από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.). Ωστόσο, τα πράγματα με τη θαλάσσια συγκοινωνία είναι διαφορετικά, σε σχέση με τις οδικές συγκοινωνίες. Οι ναυτιλιακές εταιρείες οφείλουν να υποβάλλουν για έγκριση στον Σ.Α.Σ., πριν την έναρξη κάθε δρομολογιακής περιόδου, αναλυτικά τον αριθμό των δρομολογίων και τα πλοία που θα τα εκτελέσουν σε κάθε γραμμή. Το πρόγραμμα αυτό, αφού εγκριθεί, πρέπει να τηρηθεί απαρέγκλιτα από τις εταιρείες.
  • Βεβαίως, τα μέλη του Σ.Α.Σ. θα κρίνουν εάν υπάρχει σοβαρός λόγος, για την τροποποίηση του εγκεκριμένου προγράμματος, λόγω των ανακατατάξεων με την πανδημία του κορονοϊού. Πάντως, εάν τεθεί ζήτημα μείωσης των δρομολογίων, έως ότου αποκατασταθεί η ομαλότητα στην καθημερινή ζωή, θεωρούμε ότι ο αριθμός τους πρέπει να διατηρηθεί ως έχει σήμερα στην πορθμειακή γραμμή Καβάλας-Πρίνου και να «αραιώσουν» τα δρομολόγια στη γραμμή Κεραμωτής-Λιμένα (Θάσου). Κι αυτό, γιατί το νησί πρέπει να συνδέεται με την πρωτεύουσα του Νομού, με τον καλύτερο τρόπο, ακόμα και στις περιόδους κρίσεων, όπως αυτή που διανύουμε. Στη δεύτερη γραμμή, Κεραμωτής-Λιμένα (Θάσου), μπορούν να εκτελούνται τα απαραίτητα δρομολόγια για τον εφοδιασμό του νησιού.
  • Αν δεν κάνουμε λάθος πλησιάζει η ημερομηνία, που οι ναυτιλιακές εταιρείες θα υποβάλλουν τις προτάσεις τους ενόψει της θερινής περιόδου. Έχοντας υπόψη ότι, ο τουρισμός στην Ελλάδα και στην περιοχή ειδικότερα, θα παρουσιάσει σημαντική κάμψη, νομίζουμε πως οι πλοιοκτήτες μπορούν να κάνουν υπομονή, ώστε να γίνει μία συνολική ρύθμιση της θαλάσσιας συγκοινωνίας στη χώρα από το Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής. Ίσως έως το τέλος της άνοιξης να αποκατασταθεί η ομαλότητα και να μη χρειαστεί η προσαρμογή των δρομολογίων αναλόγως με την επιβατική κίνηση.
  • Πάντως, στη συνάντηση που έγινε στο Δημαρχείο Θάσου, ο δήμαρχος, Λευτέρης Κυριακίδης, δεν εξέφρασε τη διαφωνία του με την τροποποίηση του προγράμματος των δρομολογίων. Συναποφασίστηκε, μάλιστα, να σταλεί το σχετικό αίτημα στην Αθήνα, για την μείωση, σε πρώτη φάση, σε ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%). Μήπως ο δήμαρχος έπρεπε να βάλει ορισμένους όρους προς τους εκπροσώπους των ναυτιλιακών εταιρειών; Όπως αυτός που προαναφέραμε για τη γραμμή Καβάλας-Πρίνου, ή για τις ώρες εκτέλεσης των δρομολογίων του «κουτσουρεμένου» προγράμματος; Ο δήμαρχος οφείλει να προασπίζει το συμφέρον των πολιτών και σε δεύτερη μοίρα των πλοιοκτητών.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.