-Αν εξαιρέσω το λιμάνι «Φίλιππος Β», το οποίο ανέλαβε το ΤΑΙΠΕΔ και είναι η «αιχμή του δόρατος», δεν βρίσκω μία σημαντική παρέμβαση που έγινε στα υπόλοιπα τρία λιμάνια, τα οποία διαχειρίζεται ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας. Εκτός κι αν είναι σημαντική είδηση, ότι βυθομετρήθηκε το λιμάνι «απόστολος Παύλος», με την βοήθεια του Πολεμικού Ναυτικού.

-Θα ρωτήσω, επομένως, τι έγινε τα τελευταία δύο έτη στα λιμάνια της Κεραμωτής και της Νέας Περάμου (Ελευθερών); Μήπως κατασκευάστηκε σταθμός επιβατών στο πορθμείο της Κεραμωτής; Μήπως ενισχύθηκε η στατική επάρκεια της παλιάς προβλήτας (Σκάλας); Μήπως αντιμετωπίστηκε το ζήτημα με την διέλευση των βαρέων οχημάτων μέσα από το χωριό; Μήπως έγινε μελέτη, για την μεταφορά της κίνησης επιβατών και οχημάτων σε καινούργια προβλήτα εκτός της κατοικημένης περιοχής;

-Στο λιμάνι της Νέας Περάμου, επίσης, τι άλλαξε; Παραμένει ένα καταφύγιο για τα επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη και τις βάρκες των ερασιτεχνών αλιέων. Κι ενώ, η Νέα Πέραμος σφύζει από τουρισμό κάθε καλοκαίρι! Και οι επαγγελματίες της περιοχής, ζήτησαν να επαναλειτουργήσει η θαλάσσια συγκοινωνία με την Θάσο.

-Κατά την άποψη μου, καρντάσια, τα λιμάνια αυτά, της Κεραμωτής και της Νέας Περάμου, πρέπει να περάσουν στην διαχείριση των Δήμων Νέστου και Παγγαίου αντίστοιχα, προκειμένου να λειτουργήσουν σύμφωνα με τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.

-Όσον αφορά το λιμάνι «απόστολος Παύλος», ρωτήθηκε η διευθύνουσα σύμβουλος της Ο.Λ.Κ. Α.Ε., Άννα Θυσιάδου, αν έχει επαρκείς υποδομές, για να γίνει πόλος έλξης κρουαζιερόπλοιων. Κι απάντησε πως έχει τρία συγκριτικά πλεονεκτήματα. Βρίσκεται κοντά στην Κωνσταντινούπολη, διαθέτει προσήνεμο μόλο μεγάλου μήκους και γειτνιάζει με το κέντρο της πόλης.

-Αν και ο προσήνεμος μόλος έχει μήκος 640 μέτρα, μετά βίας μπορούν να πλαγιοδετήσουν δύο κρουαζιερόπλοια. Τον περασμένο Οκτώβριο κατέπλευσαν την ίδια ημέρα τρία κρουαζιερόπλοια και το ένα από αυτά δεν εισήλθε στο λιμάνι.

-Επίσης, πως θα γίνει πόλος έλξης κρουαζιερόπλοιων το λιμάνι «απόστολος Παύλος», όταν στην προβλήτα λειτουργεί το τελωνείο και σταθμεύουν φορτηγά αυτοκίνητα, τα οποία έρχονται για τελωνειακές υπηρεσίες;

-Και το κυριότερο, πως θα παρέχει το λιμάνι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, χωρίς σταθμό επιβατών κρουαζιέρας; Θα τολμήσω να προτείνω, καρντάσια, ο Δήμος Καβάλας να ιδρύσει Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, όπως ο Δήμος Θάσου και να αναλάβει την διαχείριση του λιμανιού «απόστολος Παύλος». Άλλωστε, τα έργα που γίνονται στις λιμενικές υποδομές, έχουν φορείς επίβλεψης την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και τον Δήμο Καβάλας. Επίσης, αν ο Δήμος έχει την αρμοδιότητα της χερσαίας ζώνης, δεν χρειάζεται η Ο.Ε.Β.Ε. (Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων) να απευθύνεται στον Ο.Λ.Κ., για να ζητήσει την μείωση των τελών χρήσης κοινόχρηστων χώρων, για τα καταστήματα εστίασης. Σήμερα, δηλαδή, ο Ο.Λ.Κ. εισπράττει τα τέλη και τα έργα στο λιμάνι γίνονται με χρηματοδοτήσεις από την Περιφέρεια, το ελληνικό κράτος και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.