Η παρουσία της πίστεως στη ζωή μας, ως υπαρξιακή ανάγκη για τον άνθρωπο, νεκρώνει την αμαρτία και χαράσσει τη νέα προοπτική του προς την τελειότητα. Μία προοπτική σωτηρίας που έρχεται ως δωρεά του Θεού. Η χριστιανική πίστη δεν εμφαίνεται στην αποδοχή θρησκευτικών και ηθικιστικών αληθειών. Η σωτηρία και η δικαίωση του ανθρώπου δεν έρχεται μέσα από την τήρηση των νομικών διατάξεων, αλλά μέσα από την ολόθυμη πίστη στον σταυρωθέντα και αναστάντα Χριστό. Ο απόστολος Παύλος γράφει ξεκάθαρα ότι, ο άνθρωπος δεν μπορεί να σωθεί μόνο με την τήρηση του νόμου. Η βιωματική σχέση του ανθρώπου με τον Χριστό διαμορφώνει την οδό της σωτηρίας. Είναι μία ακατάπαυστη πορεία του ανθρώπου με συνοδοιπόρο τον Χριστό και όλους τους εν Χριστώ αδελφούς προς την τελείωση μέσα από τον καθημερινό πνευματικό αγώνα, που ευλογείται από τον ίδιο τον στεφανοθέτη Κύριο.

Το χριστοκεντρικό βίωμα του αποστόλου Παύλου εκφράζει μία αγαπητική ελευθερία, η οποία ταυτίζεται με τη λύτρωση που προσφέρει ο Χριστός και τη δέχεται ο άνθρωπος, όχι με την τήρηση του νόμου, αλλά με την πίστη στον Χριστό. Τα καλά έργα δεν εξαγοράζουν τη σωτηρία, αλλά είναι η φυσική έκφραση της πίστεως. Η πίστη εκφράζεται με έργα.  Η σωτηρία έρχεται ως δωρεά από τον Θεό και όχι από τα έργα που αποδεικνύουν την πίστη.

Η ελευθερία αυτή βιώνεται μέσα στο Μυστικό Σώμα της Εκκλησίας και απεγκλωβίζει τον άνθρωπο από την ατομικότητά του, που σφυρηλάτησε η αμαρτία, κοινωνικοποιώντας τον στην ευχαριστιακή συνεύρεση του με τους συναθλητές του εν Χριστώ και αποβλέπει στην έλευση της βασιλείας των ουρανών.

Η τυπολατρία διοχετεύει ένα ψευτοευσεβισμό μέσα στην Εκκλησία, ο οποίος δημιουργεί φανατισμό και οχυρώσεις στο σώμα της σε όλη την μακραίωνη ιστορία της. Ο άνθρωπος είναι κατ’ εικόνα Θεού και η σωτηρία του βρίσκεται στον Προσωπικό Θεό που αποκαλύφθηκε εν Χριστώ.

Το «ζη δε εν εμοὶ Χριστός» επιβεβαιώνει την αποδοχή της αλήθειας που φανέρωσε ο Χριστός στον κόσμο, ότι ο άνθρωπος ενώνεται με τον Χριστό συσταυρούμενος και γίνεται δέκτης της Αναστάσεώς Του.

Ο Χριστός με τη θυσία του στον σταυρό ελευθερώνει τον άνθρωπο από τη δουλεία της αμαρτίας και από το αιώνιο σκοτάδι. Τον εισάγει σε μία νέα ζωή αναγεννημένο σε προοπτική σωτηρίας. Του δίνει την ευκαιρία να βιώσει την προοπτική της αναστάσεως και να βιώσει μυστικά στην καθημερινότητά του τη βασιλεία των ουρανών.

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ Φ.Ν.Θ.

ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΜΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΣΑΒΒΑΣ


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.