• Δεν μας αφορά ο ανταγωνισμός μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών, τον οποίο θέλει να προβάλλει μερίδα των τοπικών Μέσων Ενημέρωσης, αλλά μέσα από τον ανταγωνισμό αυτό, μπορούμε να καταλάβουμε αρκετά πράγματα, για τον τρόπο που σκέφτονται οι πλοιοκτήτες. Σε τοπική εφημερίδα υπάρχει το εξής σχόλιο, το οποίο περνάει «στα ψιλά», ότι μία εκ των τριών εταιρειών, δεν πραγματοποιεί δρομολόγια στη γραμμή Καβάλα-Πρίνος.
  • Δεν είναι τυχαίο ότι, η εταιρεία αυτή θεωρείται από τις άλλες δύο, τις «παλιότερες» στις τοπικές πορθμειακές γραμμές, ως «ενοχλητικός εταίρος», γιατί, όπως πιστεύουν, ήρθε να τους «χαλάσει τη σούπα», δηλαδή να «σπάσει» το μονοπώλιο. Η εταιρεία αυτή έχει μόνο ένα πλοίο, το οποίο άλλοτε δρομολογεί στη γραμμή Καβάλα-Πρίνος και άλλοτε στη γραμμή Κεραμωτή-Θάσος (Λιμένας). Οι δύο μεγάλοι «παίκτες», όμως, ζήτησαν (και πρόσφατα) από το Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, να καταθέσει νομοθετική τροπολογία (σ.σ. στην Ελλάδα εισηγούνται νομοθετικές τροπολογίες και άλλοι εκτός από τους πολιτικούς), ώστε να μην επιτρέπεται σε άλλη εταιρεία να δραστηριοποιηθεί στη θαλάσσια συγκοινωνία Καβάλας-Θάσου, αν δεν δρομολογήσει πλοία και στις δύο γραμμές. Με την νομοθετική αυτή τροπολογία, όχι μόνο θα αποτραπεί η έλευση κι άλλης, ή κι άλλων ναυτιλιακών εταιρειών, αλλά έχει στόχο να αποκλείσει και τον «ενοχλητικό εταίρο» με το ένα πλοίο, για να επιστρέψουμε στο καθεστώς μονοπωλίου.
  • Στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Καβάλας, τη Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020, ο επικεφαλής του συνδυασμού «Κοινωνική Αποτελεσματική Παρέμβαση», Βαγγέλης Παππάς, είπε απευθυνόμενος προς τον δήμαρχο, Θόδωρο Μουριάδη, ότι: «Πρέπει να δώσουμε τέλος στο καρτέλ των ναυτιλιακών εταιρειών στη γραμμή Καβάλας-Πρίνου». Το τέλος αυτό, φίλτατε Βαγγέλη Παππά, δεν θα δοθεί με την ίδρυση διαδημοτικής εταιρείας θαλάσσιας συγκοινωνίας. Το τέλος στο «καρτέλ», όπως είπες, θα δοθεί μόνο με πολιτική απόφαση.
  • Εμείς θα καλέσουμε το Υπουργείο ναυτιλίας και τον υπουργό να κάνει νομοθετική ρύθμιση, αλλά όχι αυτή που θέλουν οι ναυτιλιακές εταιρείες. Προτείνουμε να «ελευθερώσει» τη γραμμή Καβάλας-Πρίνου και να ιδρύσει μία νέα γραμμή, η οποία θα συνδέσει την Καβάλα με τη Θάσο και την Σαμοθράκη (Καβάλα-Πρίνος-Καμαριώτισσα) και να προκηρύξει διαγωνισμό, όπως έκανε για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος. Εάν θέλουν να συμμετέχουν στον διαγωνισμό και οι «τοπικές» ναυτιλιακές εταιρείες, είναι ευπρόσδεκτες. Αλλά, πιστεύουμε, ενδιαφέρονται μόνο για τη γραμμή Κεραμωτή-Θάσος, στην οποία μπορούν να συνεχίσουν το έργο τους.
  • Αφού υπήρξαν ενδιαφερόμενοι για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος, είμαστε βέβαιοι πως θα υπάρξουν και για τη νέα γραμμή Καβάλα-Θάσος-Σαμοθράκη. Έτσι, θα αποκατασταθεί και το λάθος που έγινε με την κατάργηση της (απευθείας) σύνδεσης μεταξύ Καβάλας και Σαμοθράκης. Έχει, όμως, τα πολιτικά κότσια ο υπουργός ναυτιλίας, να πάει «κόντρα» στα συμφέροντα των πλοιοκτητών;

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Το καρτελ θα σπασει οταν οι γραμμες λειτουργησουν ανταγωνιστικα. Ταχυπλοα επιβατηκα στην γραμμη Καβαλα – Πρινος και οχηματαγωγα στη γραμμη Λιμενα Κεραμωτης με ιδιοκτησιακο ασυμβιβαστο και στις δυο γραμμες!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.