• Λίγους μήνες μετά την εμφάνιση του κορονοϊού Covid-19 στην Ελλάδα, δεν μπορούμε να πούμε ότι το δημόσιο σύστημα υγείας έγινε το καλύτερο στον κόσμο. Τα προβλήματα υπάρχουν, ωστόσο γίνεται μεγάλη προσπάθεια να περιοριστούν. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει, νομίζουμε, ότι το δημόσιο σύστημα υγείας βρίσκεται σε χειρότερη κατάσταση, από αυτή πριν την πανδημία. «Έχουμε τον αναγκαίο εξοπλισμό και την επάρκεια σε προσωπικό, αλλά και την εμπειρία και την εκπαίδευση, για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της θερινής περιόδου», δήλωσε ο διευθυντής του Κέντρου Υγείας στον Πρίνο της Θάσου, Θωμάς Αγγελόπουλος.
  • Με τη δήλωση αυτή, οι κάτοικοι της Θάσου μπορούν να συνεχίσουν τις δραστηριότητες τους το καλοκαίρι, έχοντας εμπιστοσύνη στο ανθρώπινο δυναμικό του τοπικού συστήματος υγείας. Επίσης, οι συνταξιούχοι ναυτικοί μπορούν να είναι ήσυχοι, για την ανταπόκριση των μονάδων πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας σε τυχόν αναζωπύρωση της πανδημίας και εμφάνιση κρουσμάτων του Covid-19 στο νησί.
  • Οι υγειονομικοί γνωρίζουν πολύ καλά πως θα αντιμετωπίσουν τυχόν κρούσματα, ενώ δεν σταμάτησαν οι ενέργειες, για την ενίσχυση του εξοπλισμού στο Κέντρο Υγείας Πρίνου. Όπως ανέφερε ο διευθυντής: «Συγκεντρώνουμε χρήματα, για να αγοράσουμε ένα μηχάνημα pcr, για να κάνουμε τεστ (σ.σ. ανίχνευσης του ιού) γρήγορα και αξιόπιστα, ώστε να έχουμε άμεσα αποτέλεσμα. Σύντομα αναμένεται να λειτουργήσει δεύτερη κινητή μονάδα του Ε.Ο.Δ.Υ., ενώ η 4η Υγειονομική Περιφέρεια προσπαθεί να μας προμηθεύσει μ’ ένα isobox, με χώρους αρνητικής πίεσης. Επίσης, έχουμε διαμορφώσει έναν θάλαμο, για βραχεία νοσηλεία περιστατικών Covid-19, ενώ εντός της εβδομάδας αναμένουμε έναν αναπνευστήρα πίεσης όγκου, που είναι προσφορά του Ιατρικού Συλλόγου Καβάλας».
  • Η Θάσος, ακόμα, βρίσκεται κοντά σε δύο μεγάλα νοσοκομεία, που οργανώθηκαν καλά την περίοδο της καραντίνας, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Το δεύτερο, μάλιστα, είναι νοσοκομείο αναφοράς για τον Covid-19 στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Επομένως, η κατάσταση δεν πρέπει να εμπνέει ανησυχία, αλλά ούτε χρειάζεται εφησυχασμός. Υπάρχει, πλέον, σχέδιο και εμπειρία, για την αντιμετώπιση των κρουσμάτων, αρκεί να εφαρμοστεί με ακρίβεια. Οι πολίτες, όμως, δεν πρέπει να θεωρήσουν ότι έπαψε να ισχύει η «ατομική ευθύνη» και να συνεχίσουν την τήρηση των γνωστών μέτρων προσωπικής προφύλαξης.
  • Υπήρχαν και στην περίοδο της καραντίνας φωνές, που αμφισβητούσαν την επάρκεια του δημόσιου συστήματος υγείας, αλλά τα δημόσια νοσοκομεία, που σήκωσαν το μεγαλύτερο βάρος, έμειναν όρθια και έκαναν αξιοθαύμαστο έργο. Οι φωνές αυτές εξακολουθούν να «σπέρνουν» την αμφισβήτηση, την αμφιβολία και την ανησυχία στους πολίτες, για τα δικά τους συμφέροντα (πολιτικά, οικονομικά, κ.ά.), αλλά είναι θλιβερή μειοψηφία. Γι’ αυτό και οι θέσεις τους δεν έχουν απήχηση στον λαό, που θέλει σοβαρή, υπεύθυνη και έντιμη ενημέρωση. Κι αυτή, την ενημέρωση, παρέχουν μόνο οι αρμόδιοι σε κάθε αντικείμενο. Έτσι αποφεύχθηκε ο πανικός και «αποκρούστηκε», με επιτυχία, το πρώτο κύμα της πανδημίας στην Ελλάδα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.