• Είμαστε βέβαιοι, ότι αν δινόταν η δυνατότητα στους οδηγούς να παρακάμψουν τον οικισμό του Παληού, οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, θα απέφευγαν να διέλθουν από την οδό Μελίνας Μερκούρη, δηλαδή την κεντρική οδό που διασχίζει την κατοικημένη περιοχή από το ένα άκρο μέχρι το άλλο. Διότι, εντός των κατοικημένων περιοχών, οι οδηγοί υποχρεούνται να μειώσουν την ταχύτητα και να συμμορφωθούν με τη σήμανση που υπάρχει. Επιπλέον, εντός αρκετών κατοικημένων περιοχών ενδέχεται να λειτουργούν φωτεινοί σηματοδότες, όπως συμβαίνει στον οικισμό του Παληού στο πάρκο «Κοράλλι», που «καθυστερούν» τη διέλευση των οχημάτων.
  • Με περισσότερους από δύο χιλιάδες μόνιμους κατοίκους και πολλούς επισκέπτες κάθε καλοκαίρι, ο οικισμός του Παληού έχει αντικειμενικό κυκλοφοριακό πρόβλημα, αφού η οδός Μ. Μερκούρη δέχεται μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, που θα ήταν πολύ μεγαλύτερος, αν δεν κατασκευαζόταν η Εγνατία οδός, διότι όλα τα οχήματα με κατεύθυνση από την Καβάλα προς τις δυτικές ακτές και αντίστροφα, από τα δυτικά προς την Καβάλα, θα διέρχονταν από τη συγκεκριμένη οδό.
  • Ο στόχος, επομένως, πρέπει να είναι η μείωση των οχημάτων που διέρχονται από την οδό Μ. Μερκούρη, προκειμένου να αυξηθεί η ασφάλεια των χρηστών (οδηγών και κυρίως των πεζών). Σημειωτέον ότι, η οδός Μ. Μερκούρη αποτελεί και τον βασικό άξονα περιπάτου των κατοίκων και των επισκεπτών του Παληού κάθε καλοκαίρι.
  • Η τοποθέτηση των «υπερυψωμένων» διαβάσεων κατά μήκος της οδού, που προτείνει ο συμπολίτης καθηγητής πανεπιστημίου, Κώστας Λαλένης, θεωρούμε ότι αποτελεί πλεονασμό, αφού εντός των κατοικημένων περιοχών υπάρχει ανώτατο όριο ταχύτητας. Οι οδηγοί, δηλαδή, είναι υποχρεωμένοι να τηρούν το όριο ταχύτητας, το οποίο υπερβαίνουν και προκαλούν τροχαία ατυχήματα.
  • Εάν γίνει μία μελέτη κυκλοφοριακού φόρτου στο Παληό, την περίοδο του καλοκαιριού, θα διαπιστωθεί ότι την μεγαλύτερη κίνηση οχημάτων έχει το ρεύμα κυκλοφορίας από την Καβάλα προς τη δυτική πλευρά του οικισμού. Το εύρημα αυτό, θα στηρίξει την πρόταση του τέως δημάρχου Ελευθερών, Χαράλαμπου Χρυσανίδη, ο οποίος αναφέρθηκε στην κατασκευή μιας παρακαμπτήριας οδού, από την είσοδο του οικισμού (σ.σ. εκεί που ο δρόμος στενεύει) και στη δεξιά πλευρά, με σκοπό να κινούνται μόνο τα οχήματα με κατεύθυνση από την Καβάλα προς δυσμάς. Και η σημερινή οδός Μ. Μερκούρη θα μονοδρομηθεί, με κατεύθυνση από δυσμάς (Νέα Πέραμο) προς ανατολάς (Καβάλα).
  • Είναι μία πρόταση που έχει λογική βάση, ωστόσο δεν γνωρίζουμε εάν είναι εφικτή η χάραξη της παράκαμψης στο δύσκολο ανάγλυφο του Παληού. Ο Χ. Χρυσανίδης είπε ότι η «περιμετρική» οδός υπάρχει στα «χαρτιά», αλλά για να κατασκευαστεί χρειάζονται αρκετά χρήματα. Ίσως, η δημοτική αρχή του Δήμου Καβάλας πρέπει να αναζητήσει τη χάραξη που ισχυρίζεται πως έγινε ο Χ. Χρυσανίδης και να αξιολογήσει τα υπέρ και τα κατά του έργου. Η περιμετρική οδός, θα αποσυμφορήσει, αναμφίβολα, την κυκλοφορία στην οδό Μ. Μερκούρη και πιθανόν να συμβάλλει στην ασφάλεια.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.