-Το Υπουργείο ανάπτυξης «αφουγκράστηκε» το αίτημα του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας και «επέτρεψε» στα εμπορικά καταστήματα να ανοίγουν στις 8:30 το πρωί, αντί στις 10 λόγω των μέτρων για πανδημία, από την Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2021. Άλλοτε τα μέτρα έχουν τοπικό χαρακτήρα, όπως η «τοπική καραντίνα» για τις περιοχές που υπερβαίνουν τον λεγόμενο δείκτη θετικότητας που ορίζει η κεντρική διοίκηση και άλλοτε έχουν οριζόντιο χαρακτήρα, όπως το άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων στις 10 το πρωί σε όλη την χώρα. Βλέπετε, οι καταναλωτές συρρέουν καθημερινά για να ψωνίσουν στα εμπορικά καταστήματα και πρέπει να αποφευχθεί ο συνωστισμός!

-Ευελπιστούμε πως θα κάνει το ίδιο, δηλαδή θα «αφουγκραστεί», η διοίκηση της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Θάσου (Α.Ν.Ε.Θ.) το αίτημα του Εμπορικού Συλλόγου και του Επιμελητηρίου Καβάλας, να μεταφερθεί χρονικά το τελευταίο δρομολόγιο στην γραμμή Καβάλα-Πρίνος, από τις 2 μετά το μεσημέρι μία ώρα μετά, στις 3 μετά το μεσημέρι, ώστε να μπορούν οι Θάσιοι που έρχονται στην Καβάλα, να κάνουν τα ψώνια τους με περισσότερη χρονική άνεση. Κατά την άποψη μας, δεν θα έπρεπε καν να το ζητήσουν ο Εμπορικός Σύλλογος και το Επιμελητήριο, αλλά να είχε προβλεφθεί εξαρχής. Θα ρωτήσετε: «Πόσο χρόνο χρειάζονται οι αγαπητοί Θάσιοι, για να επισκεφτούν την αγορά της Καβάλας;». Σίγουρα, δεν θα ξυπνήσουν από τα χαράματα, για να πάρουν το πρώτο πλοίο από τον Πρίνο προς την Καβάλα, για να προλάβουν το άνοιγμα των καταστημάτων. Επίσης, οι περισσότεροι συνδυάζουν την επίσκεψη στην Καβάλα και με άλλες δραστηριότητες, ή υποχρεώσεις.

-Το ζήτημα αυτό θα λυνόταν πριν καν δημιουργηθεί, αν την αρμοδιότητα των δρομολογίων είχε η περιφερειακή διοίκηση και συγκεκριμένα ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, όπως γινόταν παλιότερα με τον νομάρχη. Ο αριθμός των δρομολογίων και η κατανομή τους, θα ήταν διαφορετική από αυτή που προτείνουν οι ναυτιλιακές εταιρείες και εγκρίνει, χωρίς καμία αντίρρηση, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), το οποίο εδρεύει στον Πειραιά αν δεν κάνουμε λάθος. Όπως οι παράγοντες σε ένα Υπουργείο, έτσι και τα μέλη του Σ.Α.Σ., δεν γνωρίζουν, ούτε ασχολούνται με τις ιδιαιτερότητες κάθε τόπου και οι αποφάσεις τους είναι «οριζόντιες». Γιατί, άλλωστε, να ανησυχήσουν για κάποιο μακρινό τόπο, που βρίσκεται εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από το «κέντρο» της χώρας;

-Άραγε, για να τροποποιηθεί το (εγκεκριμένο) πρόγραμμα των δρομολογίων χρειάζεται να κάνουν αίτημα οι ναυτιλιακές εταιρείες στο Σ.Α.Σ.; Δεν πιστεύουμε ότι θα συνεδριάσει εκτάκτως το Σ.Α.Σ., για να δώσει την έγκριση για την αλλαγή της ώρας ενός δρομολογίου μόνο για συγκεκριμένη περίοδο (των εορτών) του χρόνου. Όμως, ο χωρικός αντιπεριφερειάρχης θα υπέγραφε αμέσως την αλλαγή αυτή, για να εξυπηρετηθεί το επιβατικό και καταναλωτικό κοινό σε τοπικό επίπεδο.

-Εάν το Επιμελητήριο και ο Εμπορικός Σύλλογος Καβάλας, δεν ζητήσουν να επιστρέψει η αρμοδιότητα των δρομολογίων στον χωρικό αντιπεριφερειάρχη, οι ναυτιλιακές εταιρείες θα συνεχίσουν να κάνουν το δικό τους πρόγραμμα, που δεν συμβαδίζει με τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.