• Τον τελευταίο καιρό και συγκεκριμένα μετά την εξαγγελία που έκανε ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Χρήστος Μέτιος, για τα οδικά έργα στο Νομό Καβάλας, γίνεται αρκετή συζήτηση για τον χρόνο που θα χρειαστεί να τελειώσουν οι μελέτες και το κόστος τους.
  • Η συζήτηση αφορά περισσότερο τις μελέτες για την ολοκλήρωση της περιμετρικής οδού της Καβάλας και για την αποκατάσταση της ζημιάς στη γέφυρα στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού.
  • Τα δύο χρόνια, όπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη Τύπου στο Δημαρχείο Καβάλας, πράγματι ακούγονται μεγάλο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, πρέπει να συνυπολογίσουμε ορισμένες ιδιαιτερότητες.
  • Στο κομμάτι της περιμετρικής οδού που υπολείπεται, από το παλιό Σανατόριο μέχρι το Περιγιάλι, ο δρόμος πρέπει να περάσει μέσα από το περιαστικό δάσος της πόλης. Οι παλιότεροι θυμούνται, ότι υπήρξε έντονη αντίδραση από μερίδα συμπολιτών με οικολογική ευαισθησία, που απαιτούσαν να μη κοπούν δέντρα για την κατασκευή του δρόμου.
  • Έτσι, προτάθηκαν δύο λύσεις και οι δύο με την κατασκευή σήραγγας. Η πρώτη προέβλεπε σήραγγα ενός χιλιομέτρου, περίπου, για να μη κοπούν καθόλου δέντρα, αλλά εκτίνασσε το κόστος του έργου.
  • Η δεύτερη ήταν πιο… οικονομική, αφού προέβλεπε σήραγγα τριακοσίων μέτρων, αν θυμάμαι σωστά, αλλά θα έπρεπε να κοπούν αρκετά δέντρα, αφού η χάραξη θα ακολουθούσε το ανάγλυφο της περιοχής.
  • Καταλαβαίνετε, καρντάσια, ότι ο μελετητής, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», πρέπει να καταθέσει μία πρόταση που θα είναι τεχνικά εφαρμόσιμη και σχετικά οικονομική. Ευελπιστώ πως θα είναι καλύτερη από εκείνη που κατέθεσε, για τη χάραξη του τελευταίου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε61, από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι τον Άγιο Σίλα.
  • Σχετικά με τη γέφυρα στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, το «κλειδί» είναι η μελέτη στατικής επάρκειας. Αν τα αποτελέσματα δείξουν ότι η γέφυρα θα αντέξει τον κυκλοφοριακό φόρτο, το πιθανότερο είναι να αποκατασταθεί μόνο το τμήμα του καταστρώματος που υποχώρησε. Αλλιώς, θα κατεδαφιστεί. Οι επιλογές, τότε, είναι δύο. Ή θα κατασκευαστεί καινούργια γέφυρα, ή θα διαπλατυνθεί ο παλιός δρόμος.
  • Στα παραπάνω προσθέστε και τη γνωστή ελληνική γραφειοκρατία και θα καταλάβετε γιατί είναι πιθανό να μη φτάσουν τα δύο χρόνια! Σχετικά με το κόστος των μελετών, είναι παράδοση στην Ελλάδα να δείχνουμε «απλοχεριά» στα τεχνικά έργα (και όχι μόνο). Κι επειδή τα μεγάλα τεχνικά έργα μειώθηκαν την περίοδο των μνημονίων, οι κατασκευαστικές εταιρείες χρειάζονται μία οικονομική τόνωση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.