Τη λήψη μέτρων, για την ομαλή ολοκλήρωση του εξαμήνου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ζητάει η «Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας», που απέστειλε το ακόλουθο δελτίο Τύπου: «Όλοι κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε νέες καταστάσεις τους τελευταίους δύο μήνες, με το κλείσιμο των σχολών λόγω πανδημίας. Όλο αυτό, είχε σαν αποτέλεσμα, για εμάς τους φοιτητές, την εξ’ αποστάσεως παρακολούθησητων μαθημάτων μέσω της τηλεκπαίδευσης. Η κυβέρνηση και η διοίκησητου ΔΙ.ΠΑ.Ε. (Διεθνούς Πανεπιστήμιου Ελλάδας) πανηγυρίζουνγια για την «επιτυχία» των εξ’ αποστάσεως διαλέξεων, για το γεγονός ότι, η διδασκαλία διεξάγεται κανονικά και χωρίς προβλήματα, μέχρι που φτάνουν στο σημείο να υποστηρίζουν ότι, η εξ’ αποστάσεως διδασκαλία ανέδειξε και πλεονεκτήματα σε σχέση με την δια ζώσης διδασκαλία. Σαφώς, σε τέτοιες συνθήκες, όπως αυτή της πανδημίας, οι νέες τεχνολογικές δυνατότητες μπορούν και πρέπει να αξιοποιούνται, ωστόσο, η εξ’ αποστάσεως διδασκαλία δεν μπορεί, σε καμία περίπτωση, να αντικαταστήσει τη ζωντανή.

Κυβέρνηση και διοίκηση δεν πήραν, φυσικά, κανένα μέτρο στήριξης των φοιτητών, προκειμένου να εξασφαλίζεται η δυνατότητα πρόσβασης στα μαθήματα για όλους τους φοιτητές (πολλοί παρακολουθούσαν από smartphones(!), η πρόσβαση στο internet δεν ήταν καλή, με αποτέλεσμα να χάνεται η σύνδεση με το μάθημα, ενώ σε αρκετά τμήματα, όπως τα πετρέλαια, η ηλεκτρολογία, η πληροφορική, τα εργαστήρια γινόταν «εικονικά», με αποτέλεσμα να μη μπορούν να τα παρακολουθήσουν όλοι οι φοιτητές.

Φυσικά, όλη αυτή η συζήτηση καταλήγει και στο πως θα γενικευτεί η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση στα ιδρύματα, πως θα συνεχιστεί και θα αξιοποιηθεί και μετά την πανδημία.  Όλη αυτή η συζήτηση ανοίγει, ουσιαστικά, για το πως θα μειωθούν κι άλλο τα έξοδα των πανεπιστημίων, αφού γνωρίζουμε όλοι το μικρό ποσοστό της κρατικής χρηματοδότησης που πηγαίνει σε αυτά. Κι όλα αυτά, φυσικά, αφού μας αντιμετωπίζουν σαν βάρος. Ας σκεφτούμε πόσα χρήματα θα «γλιτώσει» το κράτος από την εξ’ αποστάσεως διδασκαλία, αφού δεν θα χρειάζεται να μας σιτίζει, να μας μετακινεί, να συντηρεί τα κτίρια, να αγοράζει εξοπλισμό στα εργαστήρια. Εύλογα, λοιπόν, αναρωτιόμαστε που το πάνε με την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Σήμερα, βρισκόμαστε μερικές εβδομάδες πριν την εξεταστική περίοδο και η αγωνία μας είναι μεγάλη, καθώς αν εξαιρέσουμε το γεγονός ότι ανακοινώθηκε πως η εξεταστική περίοδος θα πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά, το πρόγραμμα, καθώς και ο ακριβής τρόπος εξέτασής μας σε κάθε μάθημα παραμένουν ασαφή.

Σε κάποια τμήματα, όπως η ηλεκτρολογία, δεν έχει βγει καν πρόγραμμα, ενώ δια στόματος αρκετών καθηγητών, συζητιέται το ζήτημα να μη δοθεί καθόλου εξεταστική τώρα και να δοθεί διπλή τον Αύγουστο! Μάλιστα, η τελευταία εγκύκλιος του Υπουργείου προς τις συγκλήτους των τμημάτων, πετάει το μπαλάκι του τρόπου διεξαγωγής της εξεταστικής περιόδου στις διοικήσεις των τμημάτων. Ουσιαστικά, αφήνουν στην «ατομική ευθύνη» των διοικήσεων να βρουν ένα αδιάβλητο σύστημα διεξαγωγής της ηλεκτρονικής εξεταστικής(!), χωρίς, φυσικά, να γίνεται λόγος για την εξασφάλιση στους φοιτητές του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού. Την ίδια στιγμή, η πλειοψηφία των φοιτητών έχει λάβει ένα, ή και κανένα, σύγγραμμα και με βάση την ενημέρωση που έχουμε, η προθεσμία αποστολής τους είναι έως και τις 15 Ιουνίου, μία εβδομάδα, δηλαδή, πριν αρχίσει η εξεταστική περίοδος!! Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει ΑΜΕΣΑ να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα, για να είναι ισότιμη η πρόσβαση όλων των φοιτητών στις εξετάσεις! Απαιτούμε να εξασφαλιστούν όλες οι προϋποθέσεις, για να έχουν όλοι οι φοιτητές ισότιμη πρόσβαση στην ηλεκτρονική εξέταση! Κυβέρνηση, Υπουργείο Παιδείας και διοίκηση του ΔΙ.ΠΑ.Ε., να αναλάβουν τώρα τις ευθύνες τους! Απαιτούμε:

-Να ενημερωθούν άμεσα οι φοιτητές κάθε τμήματος, για τους τρόπους διεξαγωγής της ηλεκτρονικής εξεταστικής σε όλα τα μαθήματα, καθώς και για την εξεταστέα ύλη.

-Να γνωστοποιηθεί άμεσα το πρόγραμμα της εξεταστικής περιόδου.

-Να διασφαλιστεί ότι, δεν θα αποκλειστεί κανένας φοιτητής από την εξεταστική και ότι θα παρθούν τα κατάλληλα μέτρα, όπου αυτά χρειάζονται (σταθερή σύνδεση στο ίντερνετ, λάπτοπ, κάμερα, μικρόφωνο), χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση των φοιτητών.

-Να υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα για συμφοιτητές μας, που έχουν μαθησιακές δυσκολίες και πρέπει να εξεταστούν προφορικά.

-Να δοθούν, ΤΩΡΑ, τα βιβλία στους φοιτητές, όπου κι αν αυτοί βρίσκονται.

-Να δοθεί η δυνατότητα να εξεταστούν όλοι οι φοιτητές σε όλα τα μαθήματα στην επερχόμενη εξεταστική περίοδο.

-Σε περίπτωση που προκύψει οποιοδήποτε τεχνικό πρόβλημα σ’ έναν φοιτητή, κατά τη διάρκεια της εξέτασης ενός μαθήματος, να υπάρχει η δυνατότητα αυτός να επανεξεταστεί.

-Στα τμήματα που γίνονται πρακτικές, να διασφαλιστεί ότι αυτές θα ολοκληρωθούν και οι φοιτητές θα λάβουν την αντίστοιχη αμοιβή, χωρίς καθυστερήσεις.

-Για τουςφοιτητές που βρίσκονται στην Καβάλα, να διασφαλιστεί η σίτισή τους.

Να παρθούν, ΤΩΡΑ, τα κατάλληλα μέτρα για τους εστιακούς (καθαριότητα, απολυμάνσεις, μέσα ατομικής προστασίας).

-Για τους φοιτητές που αναγκάζονται να νοικιάζουν, να δοθεί στεγαστικό επίδομα, αναδρομικά για όλους τους μήνες, που λόγω της πανδημίας δεν βρίσκονται στην πόλη».


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.