KAVALA AIRPORT, INTRAKAT, 22MAR2019

  • Μόλις τρεις είναι οι πτήσεις που γίνονται κάθε εβδομάδα από τον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος» προς τον αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας. Και οι πληρότητες των αεροσκαφών στις πτήσεις αυτές είναι χαμηλές, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού Covid-19. Ακόμα κι αν δεν υπήρχαν οι περιορισμοί που έφερε η πανδημία, πιστεύουμε πως η κατάσταση στην αεροπορική σύνδεση της Καβάλας και της ανατολικής Μακεδονίας με τον μεγαλύτερο αερολιμένα της χώρας, δεν θα ήταν πολύ καλύτερη.
  • Η Fraport επένδυσε αρκετά εκατομμύρια ευρώ, για να ανακαινίσει τον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος», ωστόσο η σύνδεση με την Αθήνα, το κυριότερο αστικό κέντρο της Ελλάδας, δεν βελτιώθηκε. Για την ακρίβεια, παραμένει προβληματική. Οι περισσότεροι κάτοικοι της βόρειας Ελλάδας, ακόμα και Καβαλιώτες, που επιλέγουν το αεροπλάνο για να ταξιδέψουν με προορισμό την Αθήνα, προτιμούν τον αερολιμένα «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη. Κι ας έχει πρόβλημα, συχνά, με την ομίχλη!
  • Είμαστε σίγουροι ότι, η αεροπορική εταιρεία Aegean, θα βολευόταν εάν έκανε περισσότερες πτήσεις από τη Θεσσαλονίκη για Αθήνα (και αντιστρόφως), για να «εξυπηρετήσει» τους κατοίκους της βόρειας Ελλάδας, παρά να «μοιράζει» τις πτήσεις και στον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος». Θεωρούμε ότι, η αεροπορική γραμμή Καβάλα-Αθήνα είναι συμπληρωματική της γραμμής Θεσσαλονίκη-Αθήνα, ενώ θα έπρεπε να είναι μία δυναμική γραμμή, η οποία θα εξυπηρετεί όλη την περιοχή ανατολικά του ποταμού Στρυμώνα και τις περιοχές βορείως των ελληνικών συνόρων στα όμορα με την Ελλάδα κράτη.
  • Είναι εμφανές, πως ο αερολιμένας «Μέγας Αλέξανδρος» δεν θα επιβιώσει, μόνο, με τις ναυλωμένες διεθνείς πτήσεις (τσάρτερ) από πόλεις του εξωτερικού, που αρχίζουν τον Μάιο και διαρκούν την τουριστική περίοδο. Ο αερολιμένας είναι επιβατικός και όχι τουριστικός! Αυτό σημαίνει πως πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην αύξηση της επιβατικής κίνησης εσωτερικού. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει ο αερολιμένας «Δημόκριτος» στην Αλεξανδρούπολη. Ωστόσο, επειδή η Αλεξανδρούπολη απέχει περισσότερα χιλιόμετρα από την Θεσσαλονίκη, παρά την κατασκευή της Εγνατίας οδού, οι Εβρίτες που θέλουν να ταξιδέψουν στην Αθήνα προτιμούν τον τοπικό αερολιμένα. Αλλά, συνολικά, η επιβατική κίνηση των δύο αερολιμένων «Μέγας Αλέξανδρος» και «Δημόκριτος», είναι πολύ μικρότερη σε σύγκριση με αυτή του αερολιμένα «Μακεδονία», όσον αφορά τη σύνδεση με την Αθήνα.
  • Οφείλει η Fraport να καταστήσει τον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος» ισχυρό πόλο έλξης επιβατών και όχι συμπληρωματικό της Θεσσαλονίκης. Η Καβάλα μπορεί και πρέπει να συνδεθεί με περισσότερους προορισμούς στο εσωτερικό και το εξωτερικό. Να τονιστεί στους «πελάτες», ότι έχει το πλεονέκτημα της οδικής σύνδεσης, χάρη στην Εγνατία οδό, αλλά και της θαλάσσιας συγκοινωνίας, από το λιμάνι «Απόστολος Παύλος». Εάν κάποιος ευρωπαίος, ή Έλληνας που ζει στο νότιο τμήμα της χώρας, θέλει να ταξιδέψει προς τη Θάσο, την Λήμνο και τα άλλα νησιά του βόρειου και ανατολικού Αιγαίου, να επιλέγει αεροπορικώς την Καβάλα και όχι την Θεσσαλονίκη. Πρέπει να δοθεί, επομένως, το «πράσινο φως», για να αυξηθούν οι σταθερές συνδέσεις με άλλες πόλεις και αερολιμένες.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.