Στο ίδιο μήκος κύματος, ήταν οι τοποθετήσεις των εκπροσώπων των φορέων της Καβάλας και της Δράμας, στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2016, στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, με βασικό θέμα την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε61. Δηλαδή, του αυτοκινητόδρομου που θα συνδέσει τις πόλεις των Σερρών και της Δράμας με την Εγνατία οδό, αφενός και αφετέρου, το λιμάνι «Φίλιππος Β» της Καβάλας με τον Προμαχώνα και κατ’ επέκταση με τη βαλκανική και ευρωπαϊκή ενδοχώρα. «Ο οδικός αυτός άξονας, είναι πολύ σημαντικός για την περιοχή μας. Επιβεβαιώνει τον χωροταξικό σχεδιασμό, τον οποίο ψηφίσαμε στην περιφερειακή και στην τοπική αυτοδιοίκηση. Είναι ο οδικός άξονας, που θα φέρει πιο κοντά την Καβάλα με τη Δράμα. Γι’ αυτό, η κατασκευή του πρέπει να τελειώσει γρήγορα», είπε ο Θόδωρος Μαρκόπουλος στην αρχική τοποθέτησή του.
Ένθερμος υποστηρικτής του έργου δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας, Αργύρης Πατακάκης, ο οποίος πρόσθεσε, ότι με την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, θα αρθεί η αδικία σε βάρος της Δράμας, αλλά και των Σερρών, που δεν συνδέονται με την Εγνατία οδό, ενώ θα βγει από την «απομόνωση» ο Νομό Δράμας. «Η Δράμα έχει δικαίωμα στην ανάπτυξη», τόνισε. Η δήμαρχος Καβάλας, Δήμητρα Τσανάκα, είπε ότι η βούληση της διοίκησης του Δήμου Καβάλας, είναι να γίνει ο δρόμος με το μικρότερο περιβαλλοντικό κόστος. «Πρόκειται για το μέλλον των παιδιών μας και δεν θέλουμε να κατηγορηθούμε, ότι είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε τον δρόμο αυτό, αλλά ολιγωρήσαμε. Ο Ε61 είναι η «απάντηση» στη Θράκη, που αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη της Καβάλας και της Δράμας», επεσήμανε.
Οι εκπρόσωποι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» διευκρίνισαν ότι, η προτεινόμενη χάραξη στο τμήμα από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι τον Άγιο Σίλα, είναι η μοναδική τεχνικοοικονομικά αποδεκτή λύση και ότι η πρόταση που περιλαμβανόταν στην αναγνωριστική μελέτη, η οποία κυκλοφόρησε στον τοπικό Τύπο ως «εναλλακτική», απορρίφθηκε γιατί ήταν απαράδεκτη τεχνικά.
Υπέρ του αυτοκινητόδρομου Ε61 τάχθηκε ο πρόεδρος του Τμήματος Ανατολικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Δημήτρης Κυριαζίδης, ο οποίος επεσήμανε ότι αναμφισβήτητα πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και ίσως στη βόρεια Ελλάδα. Η δασάρχης Καβάλας, Ζωή Γεωργούση, ανέφερε ότι από το 2016, με νέο νόμο, επιτράπηκε η κατασκευή οδικών έργων στα αισθητικά δάση και στις αναδασωτέες εκτάσεις. Επιφυλάχθηκε να εκφράσει εκτίμηση για τον ακριβή αριθμό των δέντρων που θα κοπούν στο αισθητικό δάσος Αμυγδαλεώνα, προκειμένου να συνδεθεί ο αυτοκινητόδρομος Ε61 με την Εγνατία οδό και σημείωσε, ότι εφόσον η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» καταθέσει πλήρη φάκελο δικαιολογητικών, το Δασαρχείο Καβάλας και οι υπόλοιπες εμπλεκόμενες Υπηρεσίες, θα γνωμοδοτήσουν θετικά στις ερευνητικές γεωτρήσεις και στην κατασκευή του έργου.
Ο Θ. Μαρκόπουλος και η Δ. Τσανάκα επέμειναν, με ερωτήσεις προς τους εκπροσώπους της κατασκευάστριας εταιρείας, για τις επιπτώσεις στο δάσος και το λεγόμενο περιβαλλοντικό ισοζύγιο, δηλαδή την αποκατάσταση της δασικής έκτασης που θα καταστραφεί για να περάσει ο δρόμος. «Είναι υποχρέωση μας, εκ του νόμου, να αποκαταστήσουμε το φυσικό περιβάλλον και να δεχτούμε οποιοδήποτε αντισταθμιστικό όφελος ζητήσει η τοπική κοινωνία», απάντησε ο επικεφαλής των στελεχών της «Εγνατία Οδός Α.Ε.».
Η δήμαρχος Καβάλας, επίσης, επεσήμανε το στενό χρονικό περιθώριο για την ολοκλήρωση των μελετών, οι οποίες είναι απαραίτητες προκειμένου να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου. Ειπώθηκε, συγκεκριμένα, ότι οι μελέτες πρέπει να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2016. Ωστόσο, ανέφερε η διευθύντρια μελετών της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», υπάρχουν έτοιμες μελέτες μέχρι και το τμήμα Κρηνίδες-Σταυρός Αμυγδαλεώνα. Ακόμα, ζητήθηκε να τονιστεί, από την κατασκευάστρια εταιρεία προς το Υπουργείο Υποδομών, ότι πρόκειται για αυτοκινητόδρομο, προκειμένου να ενισχυθεί το αίτημα για χρηματοδότηση του έργου από ευρωπαϊκούς πόρους.
Ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας ενημέρωσε τους παρισταμένους στη σύσκεψη, ότι θα αποσταλεί προς τον αρμόδιο υπουργό επιστολή διαμαρτυρίας, για την αύξηση του αριθμού των σταθμών διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας οδού. Στη δήλωση που έκανε ο εκπρόσωπος της εταιρείας στα τοπικά Μέσα Ενημέρωσης, τόνισε ότι η πύκνωση των σταθμών διοδίων θα γίνει με σκοπό την επίτευξη της αναλογικότητας και ότι δεν θα διαφοροποιηθεί η χρέωση ανά χιλιόμετρο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.