Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Καβάλας, σχετικά με το νέο εξεταστικό σύστημα, απέστειλε το ακόλουθο δελτίο Τύπου: «Μετά τις ανακοινώσεις για το νέο εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αυτό που αντικειμενικά μπορεί να παρατηρήσει κανείς, είναι ότι συντελείται περαιτέρω υποβάθμιση της ανθρωπιστικής παιδείας στο Λύκειο καθώς:

  1. καταργείται παντελώς το μάθημα των λατινικών στη θεωρητική κατεύθυνση. Τα λατινικά, ωστόσο, αποτελούν θεμέλιο λίθο για την πλειονότητα των ευρωπαϊκών – και όχι μόνο – γλωσσών και βεβαίως χρήσιμο εργαλείο γνώσης για μια σειρά επιστημών. Αντιπροτείνουμε το μάθημα να διατηρηθεί ως υποχρεωτικά εξεταζόμενο ειδικό μάθημα – επιπρόσθετο στα  τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα –  για όλους τους υποψηφίους των τμημάτων της φιλοσοφικής σχολής και της νομικής.
  2. καταργείται η ιστορία ως μάθημα γενικής παιδείας Γ’ Λυκείου. Αυτό σημαίνει ότι, οι μαθητές θετικών κατευθύνσεων θα στερούνται στην πλέον ώριμη πνευματικά μαθητική ηλικία τους, στο τελευταίο έτος των σπουδών τους, ένα μάθημα που αποτελεί κλειδί για την κατανόηση και ερμηνεία του παρελθόντος και του παρόντος, ένα μάθημα άσκησης της κριτικής σκέψης, αυτογνωσίας και καλλιέργειας εθνικής συνείδησης (αναρωτιόμαστε, με ποια λογική παραμένουν, ως μάθημα γενικής παιδείας, τα θρησκευτικά και καταργείται η ιστορία).
  3. με τις νέες αλλαγές επέρχεται επιπλέον μείωση των φιλολογικών ωρών στη Γ΄ τάξη λυκείου, κάτι που σαφώς και στοχεύει, με βάση τους υπολογισμούς του Υπουργείου, στην «εξοικονόμηση» φιλολόγων και τίποτα άλλο.

Η αντίδρασή μας, ως επιστημονικού συνδέσμου, είναι ξεκάθαρα κινούμενη σε μία οδό αναζήτησης και εφαρμογής ουσιαστικών μέτρων για την εκπαιδευτική βελτίωση, που στόχο έχουν μόνο το όφελος -πνευματικό, ψυχικό και γνωστικό- των μαθητών μας. Αρνούμαστε να δεχθούμε άκριτα την αστήριχτη επιχειρηματολογία που εξέφρασε το Υπουργείο για τα νέα του μέτρα. Η εξάλειψη της στείρας αποστήθισης και της μηχανιστικής εκμάθησης της γλώσσας που ευαγγελίζεται, παρασάγγας απέχει από την πραγματικότητα. Ωστόσο, αντί να επιχειρηθεί να βρεθούν λύσεις που θα προάγουν την παιδευτική πράξη στη διδασκαλία αυτών των αντικειμένων, προτιμώνται εύκολες, πρόχειρες αποφάσεις με βραχυπρόθεσμο και αμφιβόλου αποτελέσματος σχεδιασμό».


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.