-Στην είσοδο του καταφυγίου αλιευτικών και τουριστικών σκαφών στα Λιμενάρια της Θάσου συγκεντρώθηκε μεγάλη ποσότητα άμμου, η οποία δυσκολεύει το πέρασμα των σκαφών. Για το πρόβλημα έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον ο υπουργός ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος ενημερώθηκε σχετικά από τον βουλευτή Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννη Πασχαλίδη.

-Προφανώς, ενήμερο για το πρόβλημα είναι και το διοικητικό συμβούλιο του δημοτικού λιμενικού γραφείου Θάσου, το οποίο είναι αρμόδιο για τις λιμενικές υποδομές του νησιού. Εκτός κι αν τα καταφύγια αλιευτικών και τουριστικών σκαφών υπάγονται στην αρμοδιότητα της περιφερειακής αυτοδιοίκησης. Επομένως, ο Γιάννης Πασχαλίδης, πριν «χτυπήσει την πόρτα» του υπουργού, έπρεπε να ακούσει τι λένε οι διοικούντες το δημοτικό λιμενικό γραφείο Θάσου και ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας/Θάσου. Αν χρειάζεται απλός καθαρισμός της εισόδου του καταφυγίου των Λιμεναρίων, νομίζουμε πως η παρέμβαση αυτή μπορεί να γίνει, χωρίς την μεσολάβηση του υπουργού. Το θέμα θα εισαχθεί ως έκτακτο στο περιφερειακό συμβούλιο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, για να εγκριθεί η δαπάνη και η σύμβαση με τον ανάδοχο.

-Αν χρειάζεται ένα ειδικό λιμενικό έργο, για την μόνιμη προστασία του λιμενίσκου, πρέπει να γίνει μελέτη και να ενταχθεί το έργο σε κάποιο πρόγραμμα για χρηματοδότηση. Επομένως, αφού ξεκαθαρίσει το αίτιο που προκάλεσε την συγκέντρωση της άμμου, θα ακολουθήσει και ο τρόπος θεραπείας του προβλήματος. Δεν γίνεται για οποιοδήποτε ζήτημα, να καλείται ο υπουργός να δώσει την λύση. Πρέπει να κινητοποιηθούν και οι φορείς περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης.

-Κάτι που δεν έγινε για το χρόνιο πρόβλημα στην θαλάσσια σύνδεση της Θάσου με την Καβάλα. Ο συντοπίτης υπουργός εθνικής άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, μίλησε με τον συνάδελφο του, Γιάννη Πλακιωτάκη και ανακοινώθηκε η ανανέωση της επιδότησης των δύο πορθμειακών γραμμών, με 4.000 και 3.000 ευρώ για κάθε δρομολόγιο. Δηλαδή, οι ναυτιλιακές εταιρείες θα εισπράξουν στην πορθμειακή γραμμή Καβάλας-Πρίνου, από τις 5 έως και τις 25 Απριλίου 2021, 20.000 ευρώ για πέντε δρομολόγια εβδομαδιαίως. Επαρκούν, άραγε, τα χρήματα αυτά, για να πληρωθούν τα καύσιμα, οι αποζημιώσεις των πληρωμάτων και τα άλλα έξοδα των πλοίων; Υποψιαζόμαστε πως όχι, άρα οι ναυτιλιακές εταιρείες θα καλύψουν τις υποχρεώσεις από την επιδότηση στην γραμμή Κεραμωτής-Λιμένα, που θα έχει περισσότερα από ένα δρομολόγια ημερησίως. Προκειμένου, όμως, να πάρουν την κρατική επιδότηση σ’ αυτή την δύσκολη περίοδο, με την χαμηλή επιβατική κίνηση, θα «βάλουν νερό στο κρασί τους» και θα βάλουν δρομολόγιο στην γραμμή Καβάλας-Πρίνου για είκοσι ημέρες. Μετά, όταν αρχίσει η τουριστική περίοδος, δεν θα έχουν ανάγκη την επιδότηση.

-Με την μεσολάβηση του έτερου βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Μακάριου Λαζαρίδη, έπειτα από συζήτηση, καλή διάθεση και με γνώμονα το συμφέρον των πολιτών, λύθηκε η «παρεξήγηση» που πήγε να δημιουργηθεί μεταξύ του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας και του Δήμου Νέστου, για την καθαριότητα και την φροντίδα του πράσινου στην χερσαία ζώνη του λιμανιού Κεραμωτής. Αυτό σημαίνει ότι, ο Ο.Λ.Κ. θα τηρήσει την εγκεκριμένη από το 2020 σύμβαση με τον Δήμο Νέστου και θα πληρώσει τις 40.000 ευρώ, περίπου, ή θα γίνει τροποποίηση της σύμβασης και μείωση του ποσού για τα δύο έργα; Το σίγουρο είναι, ότι η καθαριότητα και η φροντίδα του πράσινου, θα παραμείνουν στον Δήμο Νέστου.


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.