• Η προσπάθεια του υπουργού Εσωτερικών να βρει μία βιώσιμη λύση, για να διοικηθούν οι Δήμοι στους οποίους ο δήμαρχος δεν έχει την πλειοψηφία των εδρών στο δημοτικό συμβούλιο, είναι φιλότιμη. Ωστόσο, η προαναγγελία των ρυθμίσεων, που θα περιλαμβάνει η σχετική νομοθετική τροπολογία, δημιουργούν ερωτήματα.
  • Η παράταξη που είναι επικεφαλής ο δήμαρχος, αναφέρει η νομοθετική ρύθμιση, θα έχει την πλειοψηφία στις επιτροπές (οικονομική, ποιότητας ζωής) και στα διοικητικά συμβούλια των δημοτικών επιχειρήσεων και των Νομικών Προσώπων του Δήμου. Αυτό που ίσχυε, δηλαδή, πριν την εφαρμογή του σχεδίου «Κλεισθένης».
  • Τόσο τα μέλη των επιτροπών, όσο και των διοικητικών συμβουλίων των δημοτικών επιχειρήσεων και των Νομικών Προσώπων, τοποθετούνται έπειτα από ψηφοφορίες στο δημοτικό συμβούλιο. Για να εγκριθεί η επιλογή τους, θα χρειαστεί η μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση των δημοτικών συμβούλων. Πως, όμως, τα προτεινόμενα πρόσωπα από τον δήμαρχο θα ψηφιστούν, στην περίπτωση που η παράταξη του έχει την μειοψηφία των εδρών στο δημοτικό συμβούλιο;
  • Επίσης, με την απλή αναλογική, δόθηκε η δυνατότητα σε όλους τους συμμετέχοντες συνδυασμούς στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, να καταλάβουν τουλάχιστον μία έδρα στα αντίστοιχα συμβούλια. Θα γίνει το ίδιο και στα συμβούλια των δημοτικών επιχειρήσεων και των Νομικών Προσώπων; Η παράταξη του δημάρχου, για παράδειγμα, θα έχει τις τέσσερις θέσεις σε ένα επταμελές διοικητικό συμβούλιο, όπως ορίζει η νομοθετική ρύθμιση που θα ψηφιστεί. Τις υπόλοιπες τρεις θέσεις θα «μοιραστούν», επομένως, οι άλλες παρατάξεις. Κι αν είναι περισσότερες από τρεις αυτές, όπως στον Δήμο Καβάλας, δεν θα εκπροσωπηθούν όλες. Είναι δίκαιο αυτό, στο πλαίσιο της αναλογικής εκπροσώπησης όλων των παρατάξεων;
  • Ο δήμαρχος με την μειοψηφία των εδρών στο δημοτικό συμβούλιο, μπορεί στα «χαρτιά» να έχει την πλειοψηφία των θέσεων στις επιτροπές και στα διοικητικά συμβούλια των δημοτικών επιχειρήσεων και των Νομικών Προσώπων, αλλά στην πράξη θα αποφασίσουν οι υπόλοιπες παρατάξεις για τα πρόσωπα που θα επιλεγούν.
  • Το σχέδιο «Κλεισθένης», κατά την άποψη μας, κατήργησε τις έννοιες συμπολίτευση και αντιπολίτευση στους Δήμους, που οι εκλεγμένοι δήμαρχοι δεν εξασφάλισαν το 51% των εδρών στο δημοτικό συμβούλιο. Οι Δήμοι δεν μπορούν να διοικηθούν με προγραμματικές συγκλίσεις, αλλά με ισχυρή πλειοψηφία. Άλλωστε, στον α΄ γύρο των εκλογών, οι πολίτες επέλεξαν προγράμματα. Κάθε συνδυασμός παρουσίασε το πρόγραμμά του, το οποίο ήταν διαφορετικό από τους άλλους. Πως θα «συγκλίνουν» τα διαφορετικά προγράμματα (και οράματα), ώστε να υπάρξει συνεργασία πλειοψηφίας;
  • Ο «Κλεισθένης», συμπερασματικά, είναι μία προχειρότητα και όπως οι προηγούμενες «μεταρρυθμίσεις» στην αυτοδιοίκηση (Καποδίστριας, Καλλικράτης), έγινε με μικροπολιτική σκοπιμότητα. Μία πραγματική μεταρρύθμιση σχεδιάζεται για να επιλύσει τα προβλήματα και όχι για να δημιουργήσει επιπρόσθετα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.