-Δεν μας ικανοποίησαν οι απαντήσεις που έδωσε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών, Γιάννης Χαλεπιάδης, στις ερωτήσεις που έκαναν οι δημοτικοί σύμβουλοι στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Δήμου Καβάλας την Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2021. Οι ερωτήσεις ήταν εύλογες, αλλά ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ δεν έπεισε ότι γίνεται προσπάθεια να πειστούν οι Καβαλιώτες και οι Καβαλιώτισσες, να χρησιμοποιούν περισσότερο την αστική συγκοινωνία. Το έτος 2019, είπε, έγινε μία έρευνα, από «εξωτερικό συνεργάτη», σε στοχευμένα σημεία της πόλης, όπως οι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, όπου ρωτήθηκαν οι πολίτες γιατί προτιμούν να μετακινούνται με το Ι.Χ. αυτοκίνητο και όχι με το αστικό λεωφορείο. Η έρευνα αυτή, πρόσθεσε, δεν ολοκληρώθηκε και δεν βγήκαν συμπεράσματα προς αξιοποίηση. Εκείνο που προέκυψε από την πρόχειρη έρευνα, είναι ότι το χαμηλό αντίτιμο στους οργανωμένους χώρους και η παράνομη στάθμευση, λειτουργούν ως αποτρεπτικοί παράγοντες για την χρήση της αστικής συγκοινωνίας.

-Το πρώτο μπορεί να αντιμετωπιστεί με την εφαρμογή μιας ελκυστικής τιμολογιακής πολιτικής, δηλαδή με εισιτήριο 1 ευρώ, για παράδειγμα και ειδικές τιμές για συχνές μετακινήσεις και κοινωνικές ομάδες (άτομα με αναπηρίες, μέλη πολύτεκνων οικογενειών, άτομα που είναι καταγεγραμμένα στο μητρώο πρόνοιας του Δήμου Καβάλας). Όσον αφορά την παράνομη στάθμευση, πιστεύουμε πως δεν θα διακινδυνεύσει ο πολίτης να πάρει κλήση και να πληρώσει πρόστιμο, εάν δεν βρει νόμιμη θέση για να σταθμεύσει το αυτοκίνητο του. Θα επιλέξει την αστική συγκοινωνία, εφόσον τον εξυπηρετεί και είναι οικονομικά συμφέρουσα η μετακίνηση.

-Είπε ο Γιάννης Χαλεπιάδης, ότι η τιμή του εισιτηρίου σε όλες τις επαρχιακές επιχειρήσεις αστικής συγκοινωνίας καθορίζεται από το Υπουργείο μεταφορών και είναι ενιαία σε όλη την Ελλάδα. Γιατί η διοίκηση του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών μπορεί να καθορίζει τις τιμές για τις συχνές μετακινήσεις (μηνιαίες κάρτες) και δεν μπορεί, ως Ανώνυμη Εταιρεία, να καθορίσει την τιμή του εισιτηρίου για την απλή μετακίνηση; Κατά την άποψη μας, η διοίκηση του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών κρύβεται πίσω από την νομοθεσία και το ίδιο κάνει όσον αφορά το μήκος των αστικών λεωφορείων. «Έχουμε είκοσι πέντε οχήματα δωδεκάμετρα, γιατί έτσι ορίζει ο νόμος», είπε ο πρόεδρος. Ωστόσο, το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών προμηθεύτηκε το έτος 2019 ακόμα δεκαέξι οχήματα με μήκος από 6,5 μέχρι και 9 μέτρα, για να εξυπηρετεί τις γειτονιές που το ανάγλυφο της πόλης είναι δύσκολο και οι δρόμοι στενότεροι.

-Οι νόμοι μπορούν να αλλάξουν, αν υπάρχει σοβαρός λόγος και να προσαρμόζονται στις ανάγκες που υπάρχουν. Η Καβάλα είναι μία ξεχωριστή περίπτωση και πρέπει η κεντρική διοίκηση να «επιτρέψει» την κυκλοφορία μικρότερων αστικών  λεωφορείων. Ανέφερε, ακόμα, ο Γιάννης Χαλεπιάδης, πως τα μικρά λεωφορεία είναι παροπλισμένα, γιατί ο περιορισμός στην πληρότητα των επιβατών, λόγω της πανδημίας, δεν επιτρέπει την χρήση τους. Τις ώρες αιχμής, επίσης, της επιβατικής κίνησης στις γειτονιές με το δύσκολο ανάγλυφο, δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν το κοινό. Γι’ αυτό και δρομολογείται μεγάλο όχημα. Αφού υπάρχουν 16 μικρά οχήματα (παροπλισμένα), γιατί δεν πληθαίνουν τα δρομολόγια τις ώρες αιχμής, αντί να χρησιμοποιούνται τα μεγάλα οχήματα;

-Τέλος, θεωρούμε ότι η δημοτική Αρχή πρέπει να διεκδικήσει από την κεντρική διοίκηση, να γίνει επέκταση της αστικής περιοχής, ώστε να περιληφθούν στα δρομολόγια της αστικής συγκοινωνίας οι οικισμοί της Νέας Καρβάλης, του Αμυγδαλεώνα και του Παληού Τσιφλικιού, στους οποίους διαμένει σημαντικός αριθμός δημοτών του Δήμου Καβάλας.


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.