-Στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Δήμου Καβάλας, την Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2021, ο επικεφαλής του συνδυασμού «Συμπαράταξη Πολιτών», Άρης Βέρρος, ανέφερε πως ο Δήμος αποφεύγει να επεκτείνει τα όρια της αστικής περιοχής μέχρι το Παληό Τσιφλίκι και την Νέα Καρβάλη, γιατί δεν επιθυμεί να συγκρουστεί με το ΚΤΕΛ Υπεραστικών Γραμμών. Οι οικισμοί του Παληού Τσιφλικιού, της Νέας Καρβάλης και θα προσθέσουμε του Αμυγδαλεώνα, στην ουσία αποτελούν μεγάλα προάστια της Καβάλας. Επομένως, δεν καταλαβαίνουμε γιατί, ο Δήμος δεν μπορεί να επεκτείνει την αστική περιοχή, για να συμπεριλάβει τους προαναφερθέντες οικισμούς.

-Υπάρχουν αρκετά παραδείγματα Δήμων στην Ελλάδα, που ίδρυσαν Οργανισμούς δημοτικής συγκοινωνίας, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών τους και ιδιαίτερα των πολιτών που κατοικούν σε δημοτικά διαμερίσματα εκτός του βασικού ιστού των πόλεων. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι ο Δήμος Αλεξανδρούπολης. Στις 30 Οκτωβρίου 2020, ο δήμαρχος, Γιάννης Ζαμπούκης, υπέγραψε με τον πρόεδρο του Αστικού ΚΤΕΛ Αλεξανδρούπολης σύμβαση με διάρκεια τριών ετών, για την πραγματοποίηση συγκοινωνιακού έργου με τρεις κύριες γραμμές. Μάλιστα, η μετακίνηση των δημοτών για το πρώτο έτος θα είναι δωρεάν, ενώ για τα επόμενα δύο έτη, το αντίτιμο του εισιτηρίου θα είναι 0,40 ευρώ. Αναρωτιόμαστε, λοιπόν, γιατί να μην γίνει μία ανάλογη σύμπραξη μεταξύ του Δήμου Καβάλας και του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών, με σκοπό την λειτουργία τριών νέων γραμμών που θα συνδέσουν το κέντρο της Καβάλας με τα προάστια του Παληού Τσιφλικιού, της Νέας Καρβάλης και του Αμυγδαλεώνα.

-Θα προχωρήσουμε την πρόταση μας, αναφέροντας ότι, πρόσφατα, ο Δήμος Χανίων (Κρήτης) προκήρυξε διεθνή ηλεκτρονικό διαγωνισμό, για την προμήθεια (πέντε) ηλεκτροκίνητων λεωφορείων και σταθμών φόρτισης, με συνολικό προϋπολογισμό 4.061.000 ευρώ. Η σύμβαση, που θα προκύψει από τον διαγωνισμό, θα χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα ανάπτυξης και αλληλεγγύης για την τοπική αυτοδιοίκηση «Αντώνης Τρίτσης» στον άξονα «Περιβάλλον», με τίτλο: «Δράσεις ηλεκτροκίνησης στους Δήμους».

-Αξιοποιώντας τα παραπάνω παραδείγματα, ο Δήμος Καβάλας θα πετύχει δύο στόχους. Την δημιουργία δημοτικής αστικής συγκοινωνίας και την εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης στα μέσα μαζικής μεταφοράς, συμβάλλοντας στην μείωση των αέριων ρύπων. Πιστεύουμε πως με μία ελκυστική τιμολογιακή πολιτική, σύντομα ο Δήμος θα κάνει «απόσβεση» της δαπάνης για την προμήθεια των λεωφορείων και των σταθμών φόρτισης, ενώ θα βοηθήσει τους δημότες να αποκτήσουν την κουλτούρα της μετακίνησης με την αστική συγκοινωνία. Πολλοί δημότες που διαμένουν στο Παληό Τσιφλίκι, την Νέα Καρβάλη και τον Αμυγδαλεώνα μετακινούνται καθημερινά προς την Καβάλα, γιατί εργάζονται, ή για άλλες δραστηριότητες. Μερικοί χρησιμοποιούν την υπεραστική συγκοινωνία, που δεν έχει πυκνότητα δρομολογίων και η πλειοψηφία τα αυτοκίνητα τους. Αν ένα μεγάλο ποσοστό αυτών, που χρησιμοποιούν τα Ι.Χ. αυτοκίνητα, μετακινείται με τα ηλεκτροκίνητα αστικά λεωφορεία, θα μειωθεί η είσοδος και η στάθμευση αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης, άρα ο κυκλοφοριακός φόρτος τις ώρες αιχμής και η παράνομη στάθμευση.


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.