• Σύμφωνα με τις δηλώσεις που έκανε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Καβάλας, Γιάννης Χαλεπιάδης, σε τοπικό Μέσο Ενημέρωσης, ο Δήμος Καβάλας μπορεί να χρηματοδοτηθεί με το ποσό των εκατό χιλιάδων ευρώ, προκειμένου να αναβαθμίσει τις στάσεις της αστικής συγκοινωνίας. Η χρηματοδότηση, όπως είπε, δεν επαρκεί για όλες τις στάσεις εντός του αστικού ιστού. Συγκεκριμένα, με το προαναφερθέν χρηματικό ποσό μπορούν να αντικατασταθούν πενήντα στάσεις, ή λιγότερες και να βελτιωθούν οι υπάρχουσες, με προτεραιότητα στο κέντρο, που είναι η «βιτρίνα» της πόλης.
  • Κατά την άποψη μας, η χρηματοδότηση για την αναβάθμιση των στάσεων, είναι μία ευκαιρία να γίνει μία συζήτηση μεταξύ της διοίκησης του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών και της διοίκησης του Δήμου Καβάλας, για τον αριθμό των στάσεων και τα δρομολόγια. Βεβαίως και πρέπει να βελτιωθούν οι υποδομές, όπως είναι οι στάσεις, αλλά δεν νομίζουμε πως είναι αρκετή η αντικατάσταση ενός στεγάστρου, η τοποθέτηση φορτιστή κινητού τηλεφώνου, wifi, κ.λπ., για να αποκτήσουν οι Καβαλιώτες την καλή συνήθεια, να μετακινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
  • Πρέπει, εκτός του Δήμο Καβάλας, να κάνει «βήματα προόδου» και το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών. Τα βήματα αυτά, δεν αφορούν μόνο την τιμολογιακή πολιτική (προσιτή τιμή εισιτηρίου, ειδικές προσφορές στο επιβατικό κοινό) και τον εκσυγχρονισμό του στόλου των αστικών λεωφορείων. Αφορά και την αναδιάρθρωση των γραμμών.
  • Είμαστε βέβαιοι, ότι η διοίκηση του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών διατηρεί στατιστικά στοιχεία για την επιβατική κίνηση σε όλες τις γραμμές της αστικής συγκοινωνίας. Υποθέτουμε ότι υπάρχουν γραμμές με μικρή έως ελάχιστη κίνηση. Στις γραμμές αυτές, επομένως, είναι ανώφελο να δρομολογείται λεωφορείο και να υπάρχουν στάσεις. Μπορεί, δηλαδή, να γίνει ένα «συμμάζεμα», ώστε με τα χρήματα από το πρόγραμμα «Φιλόδημος», να κατασκευαστούν σύγχρονες στάσεις σε όλες τις διαδρομές.
  • Για παράδειγμα, είναι ανέφικτη η ενοποίηση των γραμμών 4 (Κηπούπολης), 5 (Αγίου Λουκά) και 10 (Νεάπολη) σε μία μεγαλύτερη, η οποία θα εξυπηρετεί τον δυτικό τομέα της πόλης; Οι αποστάσεις δεν είναι τόσο μεγάλες, όπως στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, που κάθε περιοχή έχει ξεχωριστή γραμμή αστικής συγκοινωνίας. Με την ενοποίηση των προαναφερθεισών γραμμών, θα μειωθεί ο αριθμός των στάσεων, θα πυκνώσουν τα δρομολόγια και θα τονωθεί η επιβατική κίνηση.
  • Επίσης, είναι καιρός το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών να ζητήσει από τον Δήμο Καβάλας, να επεκτείνει την αστική περιοχή μέχρι το Παληό, τη Νέα Καρβάλη και το Χαλκερό και να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι των προαστίων αυτών με την αστική συγκοινωνία. Είμαστε βέβαιοι, ότι θα υπάρξει σημαντική κίνηση στις γραμμές αυτές και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών με τακτικότερα δρομολόγια.
  • Το ΚΤΕΛ Υπεραστικών Γραμμών θα καλύψει την απώλεια των εσόδων, άραγε πόσα εισιτήρια κόβει σήμερα προς το Παληό και τη Νέα Καρβάλη (και αντιστρόφως), ενισχύοντας άλλες τοπικές γραμμές, ή δημιουργώντας νέους προορισμούς στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. Αυτά πρέπει να συζητηθούν μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, αν επιθυμούν να στρέψουν τον κόσμο προς την μαζική μετακίνηση και να αφήσει το Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.