• Ο Χρήστος Ποτόλιας, επικεφαλής του συνδυασμού «Λαϊκή Συσπείρωση», έδωσε στη δημοσιότητα τα ερωτήματα που επρόκειτο να υποβάλλει προς τη δημοτική Αρχή του Δήμου Καβάλας, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Καβάλας το απόγευμα της Δευτέρας 3 Φεβρουαρίου 2020.
  • Μεταξύ άλλων, ζητούσε ενημέρωση για την κατάσταση στη δημοτική αγορά, σχετικά με τα καταστήματα που νοικιάζονται, τα καταστήματα που είναι άδεια και για το ύψος των οφειλών προς τη «Δημωφέλεια», που έχουν μερικοί ενοικιαστές. Κάποτε, αν θυμόμαστε σωστά, οι καταστηματάρχες στη δημοτική αγορά είχαν σύλλογο, που αναδείκνυε τα προβλήματα και τα αιτήματα της «κοινότητας» αυτής των επαγγελματιών. Τα τελευταία τρία, τουλάχιστον, έτη, ο σύλλογος δεν έχει δραστηριότητα. Η αδράνεια οφείλεται, άραγε, στο κλείσιμο, ή την μεταφορά καταστημάτων εκτός δημοτικής αγοράς; Όπως έγινε με τα περισσότερα ιχθυοπωλεία, που λειτουργούσαν στο υπόγειο.
  • Τα προβλήματα, προφανώς, συνεχίζουν να υπάρχουν. Κι αν λύθηκαν μερικά, θα δημιουργήθηκαν νέα, αφού η δημοτική αγορά είναι ένας «ζωντανός οργανισμός». Μία μικρή «κοινότητα», όπως προαναφέραμε. Τα άδεια καταστήματα είναι ένα από αυτά, αφού μειώνουν τα έσοδα της «Δημωφέλεια». Στο πλαίσιο αυτό περιλαμβάνεται και η εκμετάλλευση του υπογείου, στο οποίο υπήρχε η ψαραγορά. Σήμερα, αν δεν κάνουμε λάθος, λειτουργεί μόλις ένα ιχθυοπωλείο. Σίγουρα, όμως, τα περισσότερα έκλεισαν, ή μεταφέρθηκαν εκτός δημοτικής αγοράς, γιατί ο τζίρος τους είχε μειωθεί.
  • Θεωρούμε ότι η διοίκηση της «Δημωφέλεια» πρέπει να κάνει ένα νέο σχέδιο κατανομής των καταστημάτων, για να εξαλειφθεί η δυσάρεστη εικόνα των ανοίκιαστων χώρων στον 1ο όροφο. Για παράδειγμα, το ιχθυοπωλείο, ή τα εναπομείναντα ιχθυοπωλεία, να μεταφερθούν στον όροφο, για να είναι ευκολότερα προσβάσιμα στους καταναλωτές. Το υπόγειο είναι μία «δύσκολη» περίπτωση. Ειπώθηκαν και γράφτηκαν μερικές προτάσεις για την αξιοποίησή του, ωστόσο καμία δεν υλοποιήθηκε, αφού συνεχίζει η λειτουργία της ιχθυαγοράς.
  • Χρειάζεται μία έξυπνη λύση, την οποία πρέπει να συζητήσουν στο διοικητικό συμβούλιο της «Δημωφέλεια», αλλά να ζητηθεί και η άποψη των υπόλοιπων καταστηματαρχών της δημοτικής αγοράς.
  • Εμείς έχουμε να καταθέσουμε μία ιδέα για το δώμα (την ταράτσα), που χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης των αυτοκινήτων των πελατών (και όχι μόνο). Ίσως, η ιδέα αυτή να συμβάλλει στην τόνωση της (καταναλωτικής) κίνησης στη δημοτική αγορά. Το βέβαιο είναι, ότι θα δώσει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης στην κεντρικότερη οδική αρτηρία, την οδό Ερυθρού Σταυρού.
  • Αναρωτιόμαστε εάν θα μπορούσε να λειτουργήσει, κάθε Σάββατο, στο δώμα η λαϊκή αγορά της Καβάλας. «Θα ανακουφίσουμε την οδό Ερυθρού Σταυρού και θα οξύνουμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην περιοχή της δημοτικής αγοράς;», θα ρωτήσει κάποιος. Πριν κατασκευαστεί η δημοτική αγορά, οι παλιότεροι το θυμούνται, η λαϊκή αγορά, το λεγόμενο «παζάρι», γινόταν στο χώρο εκείνο. Επομένως, είναι ένα σημείο που βόλευε τους Καβαλιώτες. Επίσης, προσφέρεται για τη στάθμευση των φορτηγών των παραγωγών και των μικροπωλητών της λαϊκής αγοράς, αλλά και των καταναλωτών. Αν και νομίζουμε ότι, ένας σημαντικός αριθμός συμπολιτών, δεν θα χρειάζεται να χρησιμοποιήσει το Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο, για να ψωνίσει από εκεί.
  • Όσον αφορά τον τυχόν ανταγωνισμό με τα καταστήματα της δημοτικής αγοράς, που πωλούν ανάλογα είδη, νομίζουμε ότι δεν τίθεται θέμα για μία ημέρα κάθε εβδομάδα. Μακάρι να συμφωνήσουν οι παραγωγοί και οι μικροπωλητές της λαϊκής αγοράς, γιατί δεν είναι ότι καλύτερο να λειτουργεί πάνω στη βασική οδική αρτηρία της πόλης και στο παραλιακό μέτωπο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.