Από τον σύλλογο εργαζομένων στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.» απεστάλη το ακόλουθο δελτίο Τύπου: «Οι εργαζόµενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», κατά τα τελευταία χρόνια, βιώνουµε τις διαρκείς κυβερνητικές υποσχέσεις, αλλά και έγγραφες δεσµεύσεις σε υψηλότατο επίπεδο, για µεγαλόπνοους σχεδιασµούς ανάθεσης νέων έργων και αρµοδιοτήτων, που θα καθιστούσαν την Ε.Ο.Α.Ε. ικανή να πρωταγωνιστήσει σε νέους ρόλους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικά αναφέρουµε κάποιες από τις δεσµεύσεις αυτές, ότι η Ε.Ο.Α.Ε. θα αναλάβει την υλοποίηση νέων έργων υποδοµών και περιβάλλοντος, ότι η εταιρεία θα αναλάβει την τεχνική και διαχειριστική εποπτεία της σχεδιαζόµενης παραχώρησης της Εγνατίας οδού, θα συµµετάσχει στην υλοποίηση του ηλεκτρονικού αναλογικού συστήµατος διοδίων, στη λειτουργία του Μητρώου Υποδοµών, Απαλλοτριώσεων κ.α.

Η εταιρία διοικείται, πλέον, από το Τ.Α.Ι.Π.Ε.∆. που ασκεί τα δικαιώµατα του µετόχου. Η διοίκηση της εταιρείας φαίνεται να αγνοεί επιδεικτικά τις παραπάνω πολιτικές δεσµεύσεις, παρόλο που έχει διοριστεί από την ίδια κυβέρνηση. ∆υστυχώς, λειτουργεί χωρίς σχεδιασµό για την εταιρεία, εξυπηρετώντας, κατά πρώτον, αποσπασµατικές αναθέσεις έργων και µελετών και κατά δεύτερον, τις ανάγκες της παραχώρησης.

Επιπλέον, στο σκηνικό της σχεδιαζόµενης από το Τ.Α.Ι.Π.Ε.∆. παραχώρησης του αυτοκινητόδροµου της Εγνατίας οδού, το τελευταίο διάστηµα η διοίκηση της εταιρείας, καθ’ υπόδειξη του Τ.Α.Ι.Π.Ε.∆., επιδιώκει την εκτέλεση των εργασιών βαριάς (µακροπρόθεσµης) συντήρησης, όχι κατόπιν προγραµµατισµού µε βάση τα σηµαντικότατα έσοδα διοδίων του 2019 και 2020, τα οποία προορίζονται αποκλειστικά για το σκοπό αυτό, αλλά µε χρήση των διαθέσιµων της εταιρείας και του ελληνικού ∆ηµοσίου, τα οποία πρέπει και µπορούν να επενδυθούν για άλλα αναπτυξιακά έργα της βόρειας Ελλάδας. Ο συνολικός τραγέλαφος των σχεδιασµών της παραχώρησης της Εγνατίας οδού ενδέχεται να έχει ως αποτέλεσµα το τίµηµα (το αρχικό όφελος του ∆ηµοσίου), να είναι µικρότερο από το κόστος των έργων που θα χρηµατοδοτήσει το ίδιο το ∆ηµόσιο, όπως περίπου έχει συµβεί και στις λοιπές παραχωρήσεις. Συνεπώς, αναρωτιόµαστε, για ακόµα µία φορά, αφού ο ελληνικός λαός καλείται και πάλι να πληρώσει το τίµηµα, τότε γιατί παραχωρείται η Εγνατία οδός;

Σε όλο αυτό το δυσάρεστο σκηνικό, αντί της υλοποίησης των κυβερνητικών δεσµεύσεων µε συγκεκριµένες δράσεις της διοίκησης, η εταιρεία βαδίζει µετέωρη και το προσωπικό έχει ενταχθεί, εδώ και χρόνια, στη γενικότερη κινητικότητα του ∆ηµοσίου τοµέα, αρχικά µε µεµονωµένες µετατάξεις προσωπικού και τώρα, ως αποκορύφωµα, µε πρόσκληση για ενδοϋπουργικές µετατάξεις, για το σύνολο του προσωπικού (27/12/2018).

Αναγνωρίζουµε και σεβόµαστε τις προσπάθειες αναδιοργάνωσης του ∆ηµοσίου τοµέα, αλλά επισηµαίνουµε ότι αυτές πρέπει να γίνονται βάσει συγκεκριµένου σχεδιασµού για τον κάθε φορέα προέλευσης και υποδοχής, κάτι που δεν έχει συµβεί για την Ε.Ο.Α.Ε. Οι µετατάξεις του προσωπικού είναι αποτέλεσµα αφενός της απουσίας µακροπρόθεσµου και βιώσιµου σχεδιασµού εκ µέρους της διοίκησης και αφετέρου, της µη υλοποίησης των δεσµεύσεων εκ µέρους της πολιτικής ηγεσίας και του µετόχου (Τ.Α.Ι.Π.Ε.∆.).

Με βάση όλα τα παραπάνω, στο ενδεχόµενο ανταπόκρισης της πλειοψηφίας των 180 εργαζοµένων στην πρόσφατη πρόσκληση των µετατάξεων, είναι φανερό ότι η εταιρεία θα αντιµετωπίσει σοβαρή απώλεια των λειτουργικών της δοµών και πιθανώς, δεν θα ανακάµψει ποτέ ως εταιρεία διαχείρισης έργων. Αναρωτιόµαστε, είναι στα σχέδια της κυβερνητικής πολιτικής το οριστικό κλείσιµο της Ε.Ο.Α.Ε.; Αν όχι, γιατί το Τ.Α.Ι.Π.Ε.∆., το οποίο ορίζει την πλειοψηφία των µελών του διοικητικού συμβουλίου και ασκεί τη γενική συνέλευση της εταιρείας, δεν υλοποιεί τις κυβερνητικές δεσµεύσεις; Γιατί το ΥΠΟΜΕ∆Ι επιλέγει την καθολική και διάσπαρτη µετάταξη των εργαζοµένων, αντί ενός σχεδιασµού που δεν θα διαταράξει τη λειτουργία της Ε.Ο.Α.Ε.;

Οι εργαζόµενοι, είµαστε διατεθειµένοι να συνδράµουµε και να συµµετάσχουµε σε νέους ρόλους της εταιρείας, γιατί πιστεύουµε ακράδαντα, ότι αυτή η εταιρεία µπορεί να συνεχίσει να συµβάλει δυναµικά στην ανάπτυξη έργων υποδοµής της βόρειας Ελλάδας, όπως έχει αποδείξει µέχρι σήµερα».


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.