Μία καθαρά θεατρική βραδιά στην έναρξη του 57ου φεστιβάλ Φιλίππων

0

Η έναρξη του 57ου φεστιβάλ Φιλίππων, το βράδυ του Σαββάτου 5 Ιουλίου 2014, δεν είχε την αίγλη των παλιότερων ετών. Αντί μιας παραγωγής του Εθνικού Θεάτρου, ή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας, η “αυλαία άνοιξε” στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων με μία τρίωρη παράσταση ιδιωτικού θεατρικού σχήματος και με την “Ιλιάδα” του Ομήρου.

Αν και ήμασταν “υποψιασμένοι” για την μεγάλη χρονική διάρκεια της παράστασης, ομολογούμε ότι επιστρατεύσαμε όλη την υπομονή μας, για να την παρακολουθήσουμε έως το τέλος. Κάποιοι άλλοι θεατές, όμως, δεν “άντεξαν” και αποχώρησαν μετά το διάλειμμα.

Κατά την ταπεινή μας άποψη, θα μπορούσε να “συμπυκνωθεί” κι άλλο ο θεατρικός λόγος, ώστε η διάρκεια της παράστασης να μην υπερβεί τις δύο ώρες. Τέλος πάντων, αφού ο σκηνοθέτης, Στάθης Λιβαθινός και οι συνεργάτες του αποφάσισαν αλλιώς, είναι δικαίωμα τους.

Το εγχείρημα της θεατρικής μεταφοράς του έπους που έγραψε ο σπουδαιότερος ραψωδός του αρχαίου κόσμου, Όμηρος, δεν ήταν κακό. Δεν μπορούμε να πούμε, όμως, ότι “απογείωσε” την Ομηρική ποίηση.

Εάν μας ζητούσαν να χαρακτηρίσουμε την “Ιλιάδα” του Στάθη Λιβαθινού και του Δημήτρη Μαρωνίτη, ο οποίος έκανε την μετάφραση, με μία λέξη, θα την χαρακτηρίζαμε “σχολείο”. Η παράσταση αυτή είναι ένα “σχολείο”, τόσο για τους συμμετέχοντες, όσο και για τους θεατές.

Οι συντελεστές δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους, πνευματικές, φυσικές και καλλιτεχνικές, πάνω σε ένα απαιτητικό κείμενο και ένα έργο, που μας έδωσε την αίσθηση ότι εμπεριέχει κομμάτια από τις περισσότερες τραγωδίες και κωμωδίες των συγγραφέων της κλασικής αρχαιότητας.

Από την άλλη πλευρά, οι χίλιοι, μετά βίας χίλιοι διακόσιοι, θεατές που βρέθηκαν το βράδυ του Σαββάτου στο κοίλο του αρχαίου θεάτρου των Φιλίππων, πιστεύουμε ότι πήγαν συνειδητά για να παρακολουθήσουν θέατρο.

Γι’ αυτό, θα λέγαμε, ότι η έναρξη του 57ου φεστιβάλ Φιλίππων ήταν καθαρά θεατρική και όχι φεστιβαλική. Στο κοινό που παρακολούθησε την “Ιλιάδα”, δεν υπήρχαν, παραδείγματος χάρη, άτομα που πήγαν το προηγούμενο καλοκαίρι, για να δούνε τον Σάκη Ρουβά ως Διόνυσο στις “Βάκχες”.

Η “Ιλιάδα” που παίχτηκε στους Φιλίππους είχε, γενικά, θετικό πρόσημο, γιατί όλοι οι συντελεστές της έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους. Ευχόμαστε να αφήσει καλή εντύπωση και στο διεθνές φεστιβάλ της Μέριδα στην Ισπανία, όπου θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα.

Υ.Γ. Εάν η συνέντευξη Τύπου δινόταν μετά την παράσταση, θα ζητούσαμε από τον Στάθη Λιβαθινό να μας λύσει την απορία για την επιλογή του σκηνικού. Εκτός κι αν τα παλιά ελαστικά, που κυριαρχούσαν στη σκηνή, είχαν στόχο να στείλουν ένα μήνυμα για την ανακύκλωση.

Ότι τα παλιά αντικείμενα μπορούν να αξιοποιηθούν, ακόμα και για την παραγωγή μιας θεατρικής παράστασης.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.