• Στην αρχή της (κοινής) επιστολής τους προς τον πρωθυπουργό της χώρας, Κυριάκο Μητσοτάκη, οι διοικούντες των Ομοσπονδιών Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης αναφέρουν πως αδυνατούν να κατανοήσουν τους λόγους που «αποκλείστηκε» η Περιφέρεια, από την κάθοδο των (Μυρίων) βαλκάνιων τουριστών, με το κλείσιμο των μεθοριακών σταθμών Νυμφαίας, Εξοχής, Ορμενίου.
  • Αμέσως παρακάτω, ωστόσο, υπαινίσσονται τον λόγο του (τουριστικού) αποκλεισμού αναφέροντας ότι, το τουριστικό ρεύμα «κατευθύνεται» προς άλλη Περιφέρεια (σ.σ. εννοούν την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας) επειδή παρέμεινε ανοικτός ο τελωνειακός σταθμός του Προμαχώνα. Στην επιστολή αποφεύγουν, τεχνηέντως, να αναφέρουν πως λειτουργεί ο τελωνειακός σταθμός των Κήπων στον Έβρο, που είναι η βασική πύλη επικοινωνίας της Ελλάδας με την Τουρκία και ευρύτερα την Ανατολή. Από τους Κήπους διεξάγεται μόνο η εμπορική κίνηση, διότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν συμπεριέλαβε στη «λίστα» των χωρών που μπορούν να έχουν τουριστική σύνδεση τη γειτονική μας Τουρκία, διότι η επιδημιολογική κατάσταση εκεί δεν έχει ομαλοποιηθεί. Για τον ίδιο λόγο είναι κλειστά τα σύνορα της Ελλάδας με την Αλβανία, αλλά οι επαγγελματίες, βιοτέχνες και έμποροι της Περιφέρειας Ηπείρου, που είναι πιο «φτωχή» από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, δεν έστειλαν επιστολή διαμαρτυρίας στον πρωθυπουργό.
  • Αναμφισβήτητα, οι μεγάλες οδικές πύλες στη βόρεια Ελλάδα, είναι οι τελωνειακοί σταθμοί Προμαχώνα και Κήπων. Αν κλείσουν αυτοί, θα παραλύσει όλη η οικονομική δραστηριότητα. Το επιχείρημα ότι ο σταθμός στον Προμαχώνα παρέμεινε ανοικτός, για να «κατευθύνεται» το τουριστικό ρεύμα από τη βαλκανική ενδοχώρα προς συγκεκριμένη Περιφέρεια και κυρίως τη Θεσσαλονίκη, τη Χαλκιδική και τα παράλια του Νομού Πιερίας, εκτός από αστείο, είναι και ανυπόστατο. Διότι, όλα αυτά τα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα που σχηματίζουν «ουρά» χιλιομέτρων στον Προμαχώνα, περιμένοντας να εισέλθουν στο ελληνικό έδαφος, δεν έχουν προορισμό μόνο τις παραπάνω περιοχές.
  • Δεν είναι ταλαιπωρία για τους Ρουμάνους και τους Βούλγαρους από το νοτιοανατολικό τμήμα της χώρας αυτής, να διανύσουν μερικά χιλιόμετρα περισσότερα μέχρι τον Προμαχώνα κι από εκεί να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη. Στη συνέχεια μπορούν να βρίσκονται στον τελικό προορισμό τους στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, μέσω της Εγνατίας οδού, χωρίς άλλο εμπόδιο και εντός δύο-τριών ωρών.
  • Όταν σταθεροποιηθεί η επιδημιολογική κατάσταση στη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Τουρκία, την Αλβανία και τα Σκόπια, οι υπόλοιποι μεθοριακοί σταθμοί θα επαναλειτουργήσουν. Προς το παρόν, δεν υπάρχει η (τεχνική και οικονομική) δυνατότητα να γίνονται χιλιάδες τεστ ανίχνευσης για τον κορονοϊό Covid-19 σε όλες τις οδικές πύλες εισόδου στη βόρεια Ελλάδα. Είναι λυπηρό σοβαροί θεσμικοί φορείς, όπως οι Ομοσπονδίες Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων (Ο.Ε.Β.Ε.) να παρασύρονται σε θεωρίες συνομωσίας σε βάρος της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, τα οποία χρησιμοποιούν πολιτικά πρόσωπα της κεντρικής σκηνής και της αυτοδιοίκησης, για να κάνουν το προσφιλές παιχνίδι τους, όπως και στο θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Καβάλα και τη Θράκη.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.