• Η πρόσφατη «απομόνωση» του νησιού της Σαμοθράκης από το ηπειρωτικό τμήμα της χώρας, ανέδειξε την άμεση ανάγκη, για τη θαλάσσια επανασύνδεση του όμορφου ακριτικού νησιού (και) με το λιμάνι της Καβάλας. Ωστόσο, αν δεν το ζητήσουν (μετ’ επιτάσεως) οι τοπικοί άρχοντες από την κεντρική διοίκηση, δεν πρόκειται κανένας κυβερνητικός παράγοντας να ικανοποιήσει το αίτημα.
  • Καλούμε τον περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Χρήστο Μέτιο, ο οποίος ηγείται των τοπικών αρχόντων, να καταθέσει εγγράφως το σχετικό αίτημα και ειδικότερα της δημιουργίας ενός νέου θαλάσσιου δρομολογίου στο βόρειο Αιγαίο.
  • Έτυχε να διαπιστώσουμε στην πράξη, φέτος το καλοκαίρι, αυτό που γνωρίζαμε θεωρητικά και διαβάζαμε στα στοιχεία της επιβατικής κίνησης στη γραμμή που συνδέει το λιμάνι «Απόστολος Παύλος» με τα νησιά της Λήμνου, του Αγίου Ευστρατίου και το λιμάνι του Λαυρίου. Τις ημέρες που ταξιδέψαμε με το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Πήγασος Εξπρές», η συντριπτική πλειοψηφία των επιβατών και των οχημάτων είχαν προορισμό τη Λήμνο και αντίστροφα από τη Λήμνο προς την Καβάλα. Ένα μικρό ποσοστό είχε τον Άγιο Ευστράτιο και σχεδόν μηδενικό το Λαύριο! Διότι, είναι πολύ σπάνιο να επιβιβαστεί κάποιος από την Καβάλα, για να ταξιδέψει το μισό Αιγαίο μέχρι το Λαύριο.
  • Να σημειώσουμε, ακόμα, ότι η Λήμνος συνδέεται με την Καβάλα με δύο γραμμές. Αυτή που προαναφέραμε και μία δεύτερη που περιλαμβάνει τα νησιά της Μυτιλήνης, της Χίου, της Σάμου και της Ικαρίας. Είδαμε στην πράξη, επίσης, ότι το λιμάνι της Καβάλας αποτελεί την κύρια πύλη εφοδιασμού, αλλά και τουριστικής κίνησης, της Λήμνου.
  • Στην περίπτωση της Σαμοθράκης, τον ρόλο αυτό παίζει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Και πρέπει να συνεχίσει να τον παίζει. Όμως, η σύνδεση με την Καβάλα, πιστεύουμε, θα «θωρακίσει» το ακριτικό νησί και δεν θα επαναληφθεί το τελευταίο αρνητικό συμβάν. Διότι, ακόμα κι αν διακοπεί η σύνδεση με την Αλεξανδρούπολη, θα υπάρχει η εναλλακτική γραμμή που προτείνουμε, η οποία θα συνδέσει την Καβάλα, τη Λήμνο, τον Άγιο Ευστράτιο και τη Σαμοθράκη.
  • Ευελπιστούμε ότι η νέα ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα κάνει πράξη τον επανασχεδιασμό των θαλάσσιων συγκοινωνιών, με βασικό γνώμονα την εξυπηρέτηση των νησιωτών και όχι των συμφερόντων των ναυτιλιακών εταιρειών, όπως συμβαίνει σήμερα, αφού υπάρχουν γραμμές με χαμηλή επιβατική κίνηση, ενώ κάποια νησιά είναι αποκομμένα από τον ηπειρωτικό κορμό.
  • Αντί, επομένως, η κεντρική διοίκηση να επιδοτεί τη γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Άγιος Ευστράτιος-Λαύριο, να δώσει κίνητρο στην πλοιοκτήτρια εταιρεία να δρομολογήσει πλοίο στη νέα γραμμή του βόρειου Αιγαίου. Είμαστε βέβαιοι, ότι η γραμμή αυτή θα τονώσει την κίνηση προς τη Σαμοθράκη και θα αποφέρει περισσότερα έσοδα στην πλοιοκτήτρια εταιρεία.
  • Όσον αφορά την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών της Σαμοθράκης, είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης με κεντρικό πρόσωπο, πάλι, τον Χρ. Μέτιο. Ο εκσυγχρονισμός των υποδομών, το γνωρίζει πολύ καλά, είναι αναγκαίος για την ανάπτυξη όχι μόνο της ηπειρωτικής, αλλά και της νησιωτικής χώρας. Απτά παραδείγματα είναι τα λιμάνια της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.