• Τι θα συνέβαινε αν η Καβάλα δεν συνδεόταν ακτοπλοϊκώς με τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου πελάγους (Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο, Ικαρία); Θα μεταφέρονταν, με τα πλοία των γραμμών, οι «ορδές» των μεταναστών και των προσφύγων από τα κέντρα υποδοχής (hot spots) στο λιμάνι «Απόστολος Παύλος»; Θα δημιουργούνταν η δομή «προσωρινής» φιλοξενίας στο Περιγιάλι; Η απάντηση είναι αρνητική!
  • Αν λειτουργούσε γραμμή Θεσσαλονίκη-νησιά του ανατολικού Αιγαίου, το πιθανότερο είναι, η μεταφορά των μεταναστών και των προσφύγων, για να αποσυμφορηθούν τα hot spots, θα γινόταν απευθείας στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της Ελλάδας, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, όπου υπάρχουν κατάλληλοι χώροι για τη δημιουργία κλειστών δομών φιλοξενίας.
  • ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ από τον υπουργό μεταναστευτικής πολιτικής, Νότη Μηταράκη, που έρχεται στην Καβάλα, για να επιθεωρήσει τη δομή στο παλιό στρατόπεδο «Ασημακοπούλου», να δρομολογήσει άμεσα την μεταφορά όλων των φιλοξενούμενων στη Θεσσαλονίκη και το κλείσιμο της δομής. Με τα χρήματα που παρέχει, αφειδώς, η Ευρωπαϊκή Ένωση στην Ελλάδα, για τη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών, μπορεί κάλλιστα να βρεθεί ένας χώρος εκτός του αστικού ιστού στη Θεσσαλονίκη, για να διαμορφωθεί μία πρότυπη δομή φιλοξενίας, για τους μετανάστες και τους πρόσφυγες που διαμένουν στην Καβάλα. Κι αν χρειάζεται χρόνος να κατασκευαστεί η δομή, οφείλει να κατανείμει τους αλλοδαπούς σε ξενοδοχεία, έως ότου ετοιμαστεί ο νέος χώρος φιλοξενίας. Από τη Θεσσαλονίκη, είναι πιο εύκολο να προωθηθούν οι φιλοξενούμενοι στις χώρες που θέλουν να πάνε.
  • Αυτό έπρεπε να γίνει από την πρώτη ημέρα που ανέλαβε τη διακυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία, αλλά φαίνεται πως και οι σημερινοί κυβερνώντες συνεχίζουν τον εμπαιγμό σε βάρος των Καβαλιωτών, για την απόδοση του παλιού στρατοπέδου στην τοπική κοινωνία, αλλά και των Δραμινών. Διότι, δεν είναι δίκαιο όλο το βάρος της φιλοξενίας μεταναστών και προσφύγων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, να το σηκώνουν οι δύο συγκεκριμένοι Δήμοι! Ο περιφερειάρχης, Χρήστος Μέτιος και οι δήμαρχοι των άλλων Δήμων «κάνουν τους Κινέζους», αφού η υπάρχουσα κατάσταση τους βολεύει.
  • Είναι ευκαιρία, επίσης, να επανασχεδιαστεί η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία στο βόρειο Αιγαίο. Δεν υπάρχει κανένας λόγος, πιστεύουμε, να συνδέεται η Καβάλα με τα νησιά Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο, Ικαρία, Νάξο, Πάρο. Υπάρχουν λόγοι, όμως, να έχει τακτική σύνδεση με τα νησιά Θάσο, Λήμνο, Σαμοθράκη. Οικονομικά, κοινωνικά και τουριστικά, τα νησιά αυτά έχουν στενότερο δεσμό με την Καβάλα. Αποδεικνύεται και από τα πραγματικά στοιχεία.
  • Θα επαναλάβουμε την πρόταση, να δημιουργηθούν δύο βασικές γραμμές από το λιμάνι «Απόστολος Παύλος». Η πρώτη να συνδέει την Καβάλα με τη Θάσο, την Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο. Και η δεύτερη, το λιμάνι Καβάλας με τη Σαμοθράκη. Έτσι, θα «σπάσει» το «δίπολο» στις πορθμειακές γραμμές Καβάλας-Πρίνου, Κεραμωτής-Λιμένα και θα αποκτήσει, πάλι, την επιθυμητή κίνηση η πρώτη γραμμή, την οποία υποβάθμισαν οι πλοιοκτήτριες εταιρείες.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.