-Φαίνεται πως οι τοπικοί άρχοντες, σ’ αυτούς βάζουμε και τους αιρετούς της περιφερειακής διοίκησης, επαναπαύτηκαν με την κατασκευή της Εγνατίας οδού, όσον αφορά την διέλευση όλων των οχημάτων μέσα από την πόλη της Καβάλας στον οδικό άξονα Δύση-Ανατολή και αντίστροφα. Ο αυτοκινητόδρομος, συν τοις άλλοις, «έσωσε» την Καβάλα από το συγκεκριμένο κυκλοφοριακό φορτίο και έκανε πιο ομαλή την κυκλοφορία μέσα στην πόλη. Έτσι, πέρασε σε «δεύτερη μοίρα» η κατασκευή της περιμετρικής οδού, το έργο της οποίας φάνηκε να «ναυαγεί», όταν η Δασική Υπηρεσία Καβάλας απαίτησε να κατασκευαστεί μία σήραγγα μήκους χιλίων (1.000) μέτρων, προκειμένου να «προστατευτεί» το περιαστικό δάσος. Η σήραγγα εκτίναξε το κόστος του έργου και αποτέλεσε την «ταφόπλακα» της περιμετρικής οδού.

-Ωστόσο, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» κατέθεσε νέα πρόταση, για σήραγγα πεντακοσίων (500) μέτρων, συμπεριλαμβανομένου και τμήματος 168 μέτρων συνολικά με την μέθοδο cut and cover (130 μέτρα στην είσοδο και 38 μέτρα στην έξοδο της σήραγγας). Δηλαδή, το «καθαρό» τμήμα της σήραγγας είναι 332 μέτρα. Η μικρότερη σε μήκος σήραγγα μειώνει την δαπάνη, αλλά αυξάνει τις χωματουργικές εργασίες και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου. Να θυμίσουμε πως, στην αρχική χάραξη προβλεπόταν η κατασκευή σήραγγας μήκους τριακοσίων (300) μέτρων, η οποία απορρίφθηκε από την Δασική Υπηρεσία, επειδή εκτιμήθηκε ότι θα κοπούν περισσότερα δέντρα του περιαστικού δάσους.

-Η πρόταση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» υποβλήθηκε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης και έλαβε έγκριση τον Νοέμβριο του 2014. Διερωτόμαστε, επομένως, γιατί δεν άρχισε τότε η διαδικασία των απαραίτητων μελετών για την α΄ φάση του έργου, δηλαδή της γεωτεχνικής, των χωματουργικών εργασιών, της αποχέτευσης των όμβριων υδάτων, των ισόπεδων κόμβων και της οδοποιίας, που θα γίνουν το έτος 2022; Μετά την έγκριση της σήραγγας των πεντακοσίων (500) μέτρων, το διοικητικό συμβούλιο της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ενέκρινε, τον Σεπτέμβριο του 2021, την διεξαγωγή διεθνούς διαγωνισμού για: «Τον προγραμματισμό, επίβλεψη και αξιολόγηση της α΄ φάσης γεωερευνητικών εργασιών και εκπόνηση γεωτεχνικής μελέτης χωματουργικών εργασιών στο οδικό τμήμα «περιμετρική οδός Καβάλας». Μεσολάβησε, περίπου, διάστημα επτά ετών απραγίας. Γιατί; Δεν είχε να δώσει η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», ή μήπως η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, 225.000 ευρώ για τον διαγωνισμό;

-Αν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, οι πρώτες χωματουργικές εργασίες θα αρχίσουν το έτος 2023! Οι ενδιαφερόμενοι μελετητές για την α΄ φάση του έργου, έχουν προθεσμία έως το τέλος του Ιανουαρίου 2022, να καταθέσουν τις προσφορές τους. Οι προσφορές θα αξιολογηθούν και στην συνέχεια θα αναδειχτεί ο ανάδοχος, που θα χρειαστεί μερικούς μήνες για να παραδώσει τις μελέτες που προαναφέρθηκαν. Άραγε, η σημερινή διοίκηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, θα παραδώσει στην επόμενη διοίκηση, που θα εκλεγεί το 2023, τις μελέτες και την χρηματοδότηση του έργου; Το ελπίζουμε και το ευχόμαστε. Όμως, αν αδρανήσουν οι τοπικοί άρχοντες, το έργο πνοής, στην κυριολεξία, για την Καβάλα, θα πάει ακόμα πιο πίσω χρονικά.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.