-Οι εργαζόμενοι στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.»  δεν συμφωνούν στην παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτη, διότι θα σημάνει την απώλεια πολλών εσόδων για το ελληνικό δημόσιο. Μάλιστα, με την βοήθεια καθηγητή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.), έχουν στα χέρια τους μελέτη, η οποία τεκμηριώνει την θέση τους, ότι αν παραμείνει η διαχείριση του αυτοκινητόδρομου στο ελληνικό δημόσιο, θα εξυπηρετούνται καλύτερα τα οικονομικά συμφέροντά του και οι χρήστες.

-Η απώλεια των εσόδων για το ελληνικό δημόσιο, με την ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητόδρομου, θα είναι 8 δισεκατομμύρια ευρώ σε βάθος 35 ετών. Αντιθέτως, αν ο αυτοκινητόδρομος παραμείνει στον έλεγχο του ελληνικού δημοσίου, τα καθαρά έσοδα θα είναι τουλάχιστον είκοσι τοις εκατό (20%) περισσότερα.

-Είναι άξιο απορίας, ότι μετά την λειτουργία των καινούργιων σταθμών διοδίων (μετωπικών και πλευρικών), η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» αδυνατεί να συντηρήσει τον αυτοκινητόδρομο. Γιατί θα τα καταφέρει καλύτερα ο ιδιώτης με τον ίδιο αριθμό σταθμών διοδίων; Κατά την άποψη μας, τα τελευταία έτη έγινε σκόπιμη προσπάθεια από την κεντρική διοίκηση, να υποβαθμιστεί η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», ενώ δόθηκε ο μεγαλύτερος οδικός άξονας στην βόρεια Ελλάδα, που είναι εθνικής σημασίας, στο Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ., με σκοπό την μεταβίβασή του σε ιδιώτη. Η υποστελέχωση της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.» έχει «παραλύσει» την λειτουργία της. Είναι χαρακτηριστικό ότι, δεν μπορεί να βγάλει πόρισμα για την στατική επάρκεια της γέφυρας στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού στην Καβάλα! Και μερικοί, μεταξύ αυτών ο δήμαρχος, Θόδωρος Μουριάδης, έχουν επαναπαυτεί, ότι θα ετοιμάσει τις απαραίτητες μελέτες για την ολοκλήρωση της περιαστικής οδού!

-Για τον κλειστό αυτοκινητόδρομο Δράμα-Καβάλα, που είναι τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού άξονα Ε61, ούτε λόγος. Ακόμα αναμένουμε την εναλλακτική πρόταση, για την χάραξη του τμήματος Σταυρός Αμυγδαλεώνα-κόμβος Αγίου Σίλα, ώστε να παρακαμφθεί το αισθητικό δάσος. Οι λιγοστοί μηχανικοί, δεν μπορούν να ασχοληθούν με τόσα σοβαρά έργα. Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» θα επιβιώσει με τέτοια έργα και με την διαχείριση του αυτοκινητόδρομου. Αν παραχωρηθεί ο αυτοκινητόδρομος και δεν μπορεί να ανταποκριθεί στα έργα που ανέλαβε, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» θα οδηγηθεί, με μαθηματική ακρίβεια, στο κλείσιμο. Κι έτσι, η Καβάλα θα χάσει μία ακόμα ευκαιρία να αποκτήσει περιαστική οδό.

-Πρόκειται, επομένως, για πολιτική επιλογή της κεντρικής διοίκησης. Είτε να στηρίξει την «Εγνατία Οδό Α.Ε.», για να συνεχίσει την διαχείριση του αυτοκινητόδρομου και τις μελέτες για την περιαστική οδό Καβάλας και τον αυτοκινητόδρομο Ε61, είτε να προσφέρει τα έσοδα από τον αυτοκινητόδρομο στον ιδιώτη, που δεν θα ενδιαφερθεί για την περιαστική οδό της Καβάλας και τον Ε61. Η κεντρική διοίκηση έκανε την δεύτερη επιλογή. Η Καβάλα, λοιπόν, θα υποστεί τις επιπτώσεις της πολιτικής επιλογής. Δυστυχώς, οι διοικήσεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και του Δήμου Καβάλας, δεν δείχνουν να ενδιαφέρονται για την παραπάνω εξέλιξη.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.