• Ακόμα κι αν «εξισωθούν» τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων των δημόσιων πανεπιστημίων και των ιδιωτικών κολεγίων, όπως ισχυρίζεται η διοίκηση της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.) και συμφωνούν ορισμένα κόμματα, ποτέ τα ιδιωτικά κολέγια δεν θα αποκτήσουν το κύρος των ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι, επομένως, άλλο πράγμα η «εξίσωση» των πτυχίων και άλλο πράγμα η κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων.
  • Νομίζουμε ότι θα συμφωνήσουν οι συνδικαλιστές της Ο.Λ.Μ.Ε. και τα μέλη των κομμάτων, που «ξεσηκώθηκαν» κατά του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, ότι επαγγελματικά δικαιώματα δεν έχουν μόνο όσοι αποκτούν το πτυχίο ενός δημόσιου πανεπιστήμιου, αλλά και οι χιλιάδες απόφοιτοι των ιδιωτικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Νομίζουμε, επίσης, ότι θα συμφωνήσουν, πως στην επιλογή του εργαζομένου που θα κάνει ο μελλοντικός εργοδότης, είτε είναι το ελληνικό δημόσιο, είτε ιδιώτης, δεν είναι το μείζον κριτήριο ο φορέας που χορήγησε τον τίτλο σπουδών, ή ο βαθμός του πτυχίου. Σε τελική ανάλυση, γιατί ένας απόφοιτος ιδιωτικού κολεγίου, να μη μπορεί να διεκδικήσει την πρόσληψη σε κάποια Υπηρεσία του δημοσίου; Κι αυτό, να είναι «προνόμιο» των πτυχιούχων των κρατικών πανεπιστημίων.
  • Πιστεύουμε ότι τα δημόσια ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδας, δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα από τον ανταγωνισμό με τα ιδιωτικά κολέγια. Είναι αποδεδειγμένο στο εξωτερικό. Υπάρχουν δημόσια πανεπιστήμια, τα οποία βρίσκονται στη λίστα των κορυφαίων ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στον κόσμο. Όχι γιατί «προστατεύονται» νομοθετικά από τις κυβερνήσεις, αλλά γιατί «επενδύουν» στην ανάπτυξη και την ακαδημαϊκή πρόοδο. Τα πανεπιστήμια αυτά, μάλιστα, αποτελούν «πόλο έλξης» για τους φοιτητές και έχουν μεγάλη αναγνώριση στην αγορά εργασίας. Διότι, οι εργοδότες εκτιμούν το κύρος και την ποιότητα των σπουδών που παρέχουν.
  • Ο συναγωνισμός, επομένως, θα βοηθήσει και τα δημόσια πανεπιστήμια να βελτιωθούν και να «παράγουν», εκτός από καλύτερη γνώση, πιο καταρτισμένους αποφοίτους, που θα είναι περιζήτητοι στην αγορά εργασίας. Το ελληνικό Σύνταγμα, βεβαίως, μιλάει για την υποχρέωση του κράτους να παρέχει στους πολίτες δωρεάν εκπαίδευση. Στα δημόσια ιδρύματα. Δεν απαγορεύει την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Αν δεν κάνουμε λάθος, στα δημόσια πανεπιστήμια εισάγονται και παιδιά που τελειώνουν ιδιωτικά Λύκεια και Γυμνάσια. Δεν συνεχίζουν τις σπουδές τους σε ιδιωτικά κολέγια.
  • Αλλά και από οικονομικής άποψης, είναι προτιμότερο για τα ελληνόπουλα να σπουδάσουν σ’ ένα ιδιωτικό κολέγιο στην Ελλάδα, παρά να ξενιτευτούν και να πληρώσουν δίδακτρα σ’ ένα πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Αναρωτιόμαστε, γιατί να μη γίνεται το αντίστροφο, δηλαδή αλλοδαποί να έρχονται για να σπουδάσουν στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια και ιδιωτικά κολέγια, που θα είναι αναβαθμισμένα. Όπως θέλει να πετύχει το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας (ΔΙ.ΠΑ.Ε.), το οποίο στοχεύει να φέρει στην Καβάλα, για παράδειγμα, ξένους φοιτητές, για να παρακολουθήσουν τα προγράμματα σπουδών με δίδακτρα.
  • Όσον αφορά το τμήμα Γεωλογίας, δεν θα καταργηθεί, όπως τεχνηέντως υποστηρίζει ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α., αλλά θα ανασταλεί η λειτουργία του, έως ότου υποβληθεί ο φάκελος σκοπιμότητας και βιωσιμότητας από τη διοίκηση του ΔΙ.ΠΑ.Ε. Κάτι που, όπως ανέφερε ανώτερο διοικητικό στέλεχος του ιδρύματος, θα γίνει αμέσως μετά τη ψήφιση του νομοσχεδίου στη Βουλή.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.