• Κανείς δεν αμφισβητεί ότι, για να αναπτυχθεί ο τουρισμός χρειάζονται σύγχρονες υποδομές και, βεβαίως, υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Άραγε, πόσα αιτήματα υπάρχουν (σε αναμονή), για την κατασκευή καινούργιων ξενοδοχειακών μονάδων με δυναμικότητα άνω των πενήντα (50) κλινών στο νησί της Θάσου; Και πόσες τέτοιες μονάδες χρειάζεται να κατασκευαστούν;
  • Σαφώς και πρέπει να κατασκευαστούν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, αλλά, κατά την άποψη μας, η Θάσος δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνει Ρόδος, Κέρκυρα, Κρήτη, που διαθέτουν ξενοδοχεία μεγάλης δυναμικότητας σε κλίνες και υψηλής πολυτέλειας. Τα λεγόμενα all inclusive ξενοδοχεία, απευθύνονται σε συγκεκριμένες τουριστικές αγορές και τουρίστες. Και προσφέρουν ελάχιστα στην τοπική οικονομία.
  • Η Θάσος, νομίζουμε, πρέπει να «επενδύσει» στα μικρά και μεσαία τουριστικά καταλύματα, τύπου ξενώνων, που θα βρίσκονται είτε εντός των αστικών περιοχών, είτε κοντά στους οικισμούς. Έτσι, οι επισκέπτες θα μπορούνε να γνωρίσουν τον τόπο και να έρθουν σε επαφή με τους ντόπιους, γιατί η ανθρώπινη επικοινωνία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στον τουρισμό. Άλλωστε, η παραδοσιακή ελληνική φιλοξενία είναι μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα, το οποίο δεν έχουν την ευκαιρία να ζήσουν οι ξένοι που διαμένουν αποκλειστικά στις μεγάλες τουριστικές μονάδες.
  • Προτείνουμε να δοθεί έμφαση στην αξιοποίηση των εγκαταλελειμμένων σπιτιών, με την χαρακτηριστική νησιωτική αρχιτεκτονική, προκειμένου να δημιουργηθούν περισσότερες κλίνες για τη διαμονή τουριστών. Εάν ένας τουρίστας θέλει να κάνει διακοπές σε ξενοδοχείο resort, θα επιλέξει τα Κανάρια νησιά, για παράδειγμα, σε σχέση με τη Θάσο.
  • Επειδή στην Ελλάδα ο τουρισμός έχει αποκτήσει «βιομηχανοποιημένο» χαρακτήρα, αυτό, πιστεύουμε, θα οδηγήσει μαθηματικά στον κορεσμό. Μεγάλα και πολυτελή καταλύματα βρίσκονται σε πολλούς προορισμούς, ωστόσο η συντριπτική πλειοψηφία των ταξιδιωτών αναζητούν κάτι διαφορετικό, όπως η φιλοξενία και η ανθρώπινη επικοινωνία. Οι Έλληνες, λόγω ιδιοσυγκρασίας, μπορούν να προσφέρουν, απλόχερα και τα δύο. Οι επισκέπτες αυτές, που έζησαν ανθρώπινες στιγμές στις διακοπές τους, θα επανέλθουν τα επόμενα έτη. Κι ας μη κλείσουν δωμάτιο σε 5άστερο ξενοδοχείο στη Θάσο.
  • Θέλουμε να επισημάνουμε πως σε όλα τα πράγματα, όπως και στον τουρισμό, πρέπει να υπάρχει μέτρο. Και στρατηγική! Άραγε, οι άνθρωποι του τουρισμού και οι τοπικοί άρχοντες στη Θάσο έχουν στρατηγική; Θέλουν να μετατρέψουν το νησί σε μία δεύτερη Χαλκιδική; Λυπούμαστε, αλλά κάτι τέτοιο θα είναι καταστροφικό για τη Θάσο. Οι Βαλκάνιοι είναι, πλέον, οι κυριότεροι επισκέπτες. Οι περισσότεροι επιλέγουν τη Θάσο, όχι γιατί έχει μεγάλα και πολυτελή ξενοδοχεία, αλλά γιατί είναι ένας πολύ κοντινός νησιωτικός προορισμός, εύκολα προσβάσιμος και πολύ φθηνότερος, σε σύγκριση με τους ιδιαίτερα δημοφιλείς στην Ελλάδα. Οι επισκέπτες αυτοί, δεν διαμένουν σε all inclusive ξενοδοχεία άνω των πενήντα κλινών, τα οποία προορίζονται για ομάδες τουριστών που διακινούνται με τουριστικά πρακτορεία. Με την πανδημία του κορονοϊού, ο τουρισμός στη Θάσο θα «σωθεί» από τους απλούς επισκέπτες, που θα έρθουν οδικώς και όχι από τα πολυμελή γκρουπ, που θα φέρουν οι τουριστικοί πράκτορες.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.