• Ο στόχος κατασκευής καινούργιου λιμανιού στη Θάσο είναι διαχρονικός. Θα λέγαμε ότι το νησί έπρεπε ήδη να διαθέτει ένα σύγχρονο και ασφαλές λιμάνι, το οποίο θα εξυπηρετεί την επιβατική και εμπορική κίνηση όλη τη διάρκεια του έτους.
  • Δεν υπάρχουν πολλά νησιά στην Ελλάδα, τα οποία βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από την ηπειρωτική χώρα. Κι αυτό είναι σημαντικό πλεονέκτημα για τη Θάσο. Η μικρή απόσταση από το πορθμείο της Κεραμωτής, αλλά και από το λιμάνι της Καβάλας, κάνουν πιο ελκυστικό προορισμό τη Θάσο για τους επισκέπτες.
  • Το καινούργιο λιμάνι, πράγματι, θα συμβάλλει στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος και ακόμα, στην άρση του αποκλεισμού του νησιού όταν υπάρχει απαγορευτικό απόπλου των φέρι μπόουτ από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καβάλας. Για κάθε νησί, το λιμάνι είναι η «γέφυρα» σύνδεσης με τον υπόλοιπο κόσμο, άρα ζωτικής σημασίας έργο.
  • Ο Δήμος και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θάσου έχουν έτοιμη πρόταση (master plan) και αναζητούν χρηματοδότηση. Ο δήμαρχος, Κώστας Χατζηεμμανουήλ, δήλωσε, ότι είναι δύσκολο και ίσως ανέφικτο, να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για ένα τόσο μεγάλο έργο, από ένα μικρό νησιωτικό Δήμο. Ωστόσο, μπορεί να βρεθεί χρηματοδότηση, αν υπάρξει συνεργασία με άλλο φορέα, ένα Δήμο πιθανό, που «συνδέεται» με το έργο.
  • Άραγε, συζήτησε την προοπτική συνεργασίας με τους δημάρχους Νέστου και Καβάλας, ώστε να κατατεθεί μία κοινή πρόταση, είτε στην κεντρική διοίκηση της Ελλάδας, είτε στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων; Βεβαίως, τα λιμάνια της Κεραμωτής και της Καβάλας, δεν τα διαχειρίζονται οι Δήμοι, αλλά ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας. Νομίζουμε ότι θα ισχυροποιήσει την πρόταση των Δήμων, αν συμμετέχει στο σχήμα και ο Ο.Λ.Κ.
  • Κατά την άποψη μας, ο Δήμος Νέστου, αλλά και ο Δήμος Παγγαίου, έπρεπε να ακολουθήσουν το παράδειγμα του Δήμου Θάσου και να είχαν συστήσει Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, για να διαχειρίζονται, αντίστοιχα, τα πορθμεία της Κεραμωτής και της Νέας Περάμου. Ιδιαίτερα οι Δήμοι Θάσου και Νέστου, έπρεπε να συνεργάζονται πολύ στενά στο ζήτημα της θαλάσσιας συγκοινωνίας, αφού η κίνηση στην πορθμειακή γραμμή αποφέρει σημαντικά οφέλη στους δύο τόπους.
  • Αυτό που ενδιέφερε, όμως, τον δήμαρχο Νέστου, Βαγγέλη Τσομπανόπουλο, ήταν να απαγορεύσει τη διέλευση βαρέων οχημάτων στην Κεραμωτή και όχι να αναβαθμίσει το πορθμείο, ώστε να εξυπηρετείται η κίνηση με την μικρότερη όχληση για τους κατοίκους και τους επαγγελματίες της Κεραμωτής. Ζήτησε, μάλιστα, από τον Ο.Λ.Κ., να μεταφερθούν τα βαρέα οχήματα στο λιμάνι «Φίλιππος Β», αντί να παραμείνει η Κεραμωτή το βασικό πορθμείο για την τροφοδοσία της Θάσου.
  • Συνεργαζόμενος με τον Δήμο Θάσου, για την κατασκευή του καινούργιου λιμανιού στο νησί, μπορούσε να πετύχει παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν το πορθμείο Κεραμωτής. Αρκείται, δυστυχώς, στην υφιστάμενη κατάσταση και εφαρμόζει κατασταλτικά μέτρα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.