-Δύο έτη μετά, ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία εξακολουθεί να υπεκφεύγει και να «θολώνει τα νερά» για το ζήτημα της ζημιάς σε τμήμα του καταστρώματος της γέφυρας στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού στην Καβάλα. Στην αρχή, τον πρώτο καιρό μετά την ζημιά, έριχνε την ευθύνη στον Δήμο Καβάλας, γιατί η γέφυρα κατασκευάστηκε από την Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Σήμερα, σε δελτίο Τύπου του κόμματος, αναφέρει ότι: «Να θυμίσουμε ότι, το τμήμα που κατέρρευσε, είναι αρμοδιότητας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και σε ένα ευνομούμενο κράτος, θεωρείται αδιανόητο το Υπουργείο να παρακάμψει, νομικά και πολιτικά την τοπική αυτοδιοίκηση!». Κι όμως, επί κυβερνήσεως ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-ΑΝ.ΕΛ. ένα Υπουργείο (Μεταναστευτικής Πολιτικής) όχι μόνο παρέκαμψε την τοπική αυτοδιοίκηση, αλλά αγνόησε επιδεικτικά τις αποφάσεις και τα ψηφίσματα του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Καβάλας, για την αποφυγή δημιουργίας γκέτο προσφύγων και μεταναστών εντός του αστικού. Δεν σεβάστηκε τη βούληση της τοπικής κοινωνίας και εγκατέστησε την δομή φιλοξενίας στο παλιό στρατόπεδο «Ασημακοπούλου»!

-Αλλά, ας συνεχίσουμε στην περίπτωση της γέφυρας στο παλιό νοσοκομείο. Αν κοιτάξει κάποιος προσεκτικά τις φωτογραφίες των παρεμβάσεων που έγιναν στις γέφυρες στον Πλατανιά Χανίων και στην Καλαμπάκα, στις οποίες «έδωσε λύση» σε χρόνο dt η τότε κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-ΑΝ.ΕΛ., όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρώην υπουργός υποδομών και μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στην πρόσφατη διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, θα παρατηρήσει ότι, η κατάρρευση τμημάτων των γεφυρών αυτών προκλήθηκε από την υπερχείλιση των ορμητικών νερών ποταμού, ή ρέματος, τα οποία «παρέσυραν» τα βάθρα των γεφυρών.

-Στην περίπτωση της γέφυρας στο παλιό νοσοκομείο Καβάλας, δεν ήταν τα μανιώδη κύματα της θάλασσας, από τον έντονο νοτιά, που «λύγισαν» ένα από τα βάθρα, για να υποχωρήσει το κατάστρωμα. Τα βάθρα βρίσκονται στη θέση τους, ενώ η υποχώρηση τμήματος του καταστρώματος έγινε έπειτα από τη διέλευση ενός γερανοφόρου οχήματος με μεγάλο βάρος. Δηλαδή, πρόκειται για ατύχημα και όχι για βλάβη από θεομηνία, όπως συνέβη στις περιπτώσεις των γεφυρών στον Πλατανιά και στην Καλαμπάκα.

-Μπορούσε, άραγε, ο περιφερειάρχης Α.Μ.-Θ. να επικαλεστεί λόγους «έκτακτης ανάγκης» και να ζητήσει την άμεση παρέμβαση του κρατικού μηχανισμού, ώστε να αποκατασταθεί η ζημιά σε χρόνο dt; Υποψιαζόμαστε ότι το νομικό πλαίσιο δεν προβλέπει κάτι τέτοιο. Πως θα στήριζε το αίτημα ο περιφερειάρχης, όταν η ζημιά προκλήθηκε από ατύχημα και όχι από ακραίο καιρικό φαινόμενο; Αλλά, αφού ο Δήμος Καβάλας και η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. «αδράνησαν» και η κεντρική διοίκηση γνώριζε ότι η ζημιά μπορεί να αντιμετωπιστεί με τη διαδικασία του «κατ’ επείγοντος», γιατί το αρμόδιο Υπουργείο δεν ενήργησε όπως στις περιπτώσεις των γεφυρών στον Πλατανιά και την Καλαμπάκα; Όταν υπάρχει μία έκτακτη κατάσταση, όπως στην Κρήτη, ασφαλώς και η κεντρική διοίκηση θα «παρακάμψει» την τοπική αυτοδιοίκηση, η οποία αδυνατεί να ανταπεξέλθει στη φυσική καταστροφή.

-Όμως, στην Καβάλα η γέφυρα δεν έπαθε βλάβη εξαιτίας φυσικής καταστροφής, γι’ αυτό το Υπουργείο υποδομών και μεταφορών δεν παρενέβη. Αλλά, προσφέρθηκε να συνδράμει οικονομικά στην επισκευή της γέφυρας. Ζήτησε, επίσης, από τον Δήμο Καβάλας και την Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., να δηλώσουν εγγράφως ότι αδυνατούν (τεχνικά και οικονομικά) να πραγματοποιήσουν την απαραίτητη παρέμβαση. Θα ζητούσε τέτοιο έγγραφο σε μία κατάσταση έκτακτης ανάγκης; Άραγε, ζήτησε από τις Περιφέρειες Κρήτης, Θεσσαλίας και τους Δήμους Χανίων, Καλαμπάκας, να δηλώσουν εγγράφως ότι δεν μπορούν να αποκαταστήσουν τις γέφυρες που κατέρρευσαν από τα ορμητικά νερά;

-Όχι βεβαίως, γιατί η αρμοδιότητα αποκατάστασης ανήκει στον φορέα που έχει την τεχνογνωσία και τους πόρους, δηλαδή την κεντρική διοίκηση. Δύο έτη μετά, ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία, αναφέρει πως αρμόδια για το τμήμα της γέφυρας που υποχώρησε στην Καβάλα, είναι η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. Αρμόδια για τη συντήρηση ίσως, γιατί πρόκειται για τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου. Είναι για την επισκευή μιας τόσο σοβαρής ζημιάς; Κι αν είναι, γιατί δεν ανέλαβε την ευθύνη; Η υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης με την «Εγνατία Οδό Α.Ε.» στις 3 Οκτωβρίου 2019 γιατί έγινε; Για τα μάτια του κόσμου;

-Η σοβαρότητα και η υπευθυνότητα είναι αρετές. Στην πολιτική είναι απαραίτητες, για να αντιμετωπίζονται κρίσιμα ζητήματα. Οι «σύντροφοι» του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία πρέπει να βρούνε τις αρετές αυτές, γιατί κινδυνεύει η (πολιτική) αξιοπιστία τους.


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.