-Δεν έχουμε τις τεχνικές γνώσεις, αλλά κι αυτοί που έχουν, θεωρούν πως η γέφυρα στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού είναι μία «ειδική περίπτωση». Σίγουρα δεν είναι ίδια με τη γέφυρα στο Κομψάτο Ροδόπης, ή τη γέφυρα του ποταμού Πηνειού στο Διάβα Καλαμπάκας, ή και του πετρόκτιστου μονότοξου γεφυριού της Πλάκας στα Τζουμέρκα. Αν θυμόμαστε σωστά, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (Τ.Ε.Ε.) είχε δηλώσει αδυναμία να κάνει τις μελέτες για την στατική επάρκεια και την αποκατάσταση της ζημιάς στο τμήμα του καταστρώματος το οποίο υποχώρησε. Αλλά και το Μηχανικό του Ελληνικού Στρατού, ζήτησε να εξεταστεί η στατική επάρκεια της γέφυρας, για να προχωρήσει στην τοποθέτηση της ειδικής γέφυρας στρατιωτικού τύπου (Bailey).

-Για αρκετό καιρό, μετά το ατύχημα, το κυρίαρχο ζήτημα στην επικαιρότητα ήταν, η αναζήτηση της αρμοδιότητας, άρα και του υπεύθυνου φορέα, για τη συντήρηση και την επισκευή της γέφυρας. Ο Δήμος Καβάλας, από τις πρώτες ημέρες, με ντοκουμέντα ξεκαθάρισε το τοπίο. Η γέφυρα ανήκει στο ελληνικό δημόσιο, αν και κατασκευάστηκε από την Δ.Ε.Υ.Α. (Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης) Καβάλας, διότι αποτελεί τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου Νο2. Η συντήρηση της γέφυρας, επίσης, είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Ακόμα, με επιστολή της τέως δημάρχου, Δήμητρας Τσανάκα, έκανε γνωστό πως αδυνατεί τεχνικά, αλλά και οικονομικά, να αναλάβει την αποκατάσταση της ζημιάς, ή την κατασκευή καινούργιας γέφυρας.

-Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, προφανώς, δεν δήλωσε εγγράφως ότι είναι αναρμόδια για το έργο, αφού ο περιφερειάρχης, Χρήστος Μέτιος, ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση των απαραίτητων μελετών. Πρωτίστως, της μελέτης στατικής επάρκειας, με χρήματα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και εν συνεχεία της μελέτης για την παρέμβαση, δηλαδή το τεχνικό αντικείμενο του έργου. Τις μελέτες αυτές, η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. ανέθεσε στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.», που ακόμα δεν ολοκλήρωσε (πιθανόν λόγω φόρτου εργασίας).

-Η «σφήνα» του Χρ. Μέτιου, μερικούς μήνες πριν από τη διεξαγωγή των περιφερειακών εκλογών, είχε σαφή πολιτική (και προεκλογική) σκοπιμότητα. Αν έγινε με «εντολή» του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας, όπως ισχυρίζεται ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία, αυτό πρέπει να αποδειχτεί με ντοκουμέντο. Κατά την άποψη μας, ο Χρ. Μέτιος βρήκε μία πολύ καλή ευκαιρία, να δείξει στους Καβαλιώτες ότι είναι «παρών» και ότι ενδιαφέρεται για τα προβλήματα της πόλης και των Περιφερειακών Ενοτήτων Καβάλας/Θάσου. Θεώρησε ότι ανακοινώνοντας τη χρηματοδότηση των μελετών του έργου, θα πρόσθετε πόντους στην υποψηφιότητα του στις προσεχείς περιφερειακές εκλογές. Άλλωστε, ήταν δύσκολο μέσα σε έξι μήνες έως τις εκλογές, να ολοκληρωθεί η γραφειοκρατική διαδικασία και να γίνει το έργο. Ακόμα και με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, την οποία δεν ακολούθησε η Περιφέρεια Α.Μ.-Θ. Ωστόσο, δεν είναι βέβαιο ότι και η κεντρική διοίκηση, η τότε κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. (ΑΝ.ΕΛ.), θα κατάφερνε, με την ίδια διαδικασία, να τελειώσει το έργο έως τις εθνικές εκλογές.

-Διότι, το βασικό σημείο είναι η μελέτη της στατικής επάρκειας της γέφυρας. Εάν η μελέτη αυτή δείξει ότι πρέπει να κατεδαφιστεί η γέφυρα, θα χρειαζόταν χρόνος για την κατασκευή καινούργιας. Οι περιφερειακές εκλογές έγιναν, ο Χρ. Μέτιος επανεξελέγη, αλλά στις Π.Ε. Καβάλας/Θάσου υπέστη ευρεία ήττα. Ο περιφερειάρχης, επομένως, θα θυμηθεί πάλι τη γέφυρα στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού στην Καβάλα όταν θα έρθει το έτος των επόμενων περιφερειακών εκλογών, δηλαδή το 2023. Τότε, εκτιμάται, θα τελειώσουν οι μελέτες!


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.