• Οι συνθήκες είναι ώριμες, για να μελετηθεί η συμμετοχή των Δήμων και της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, στη σύσταση αναπτυξιακής εταιρείας ειδικού σκοπού, για τη δημιουργία θαλάσσιας περιαστικής συγκοινωνίας μεταξύ ηπειρωτικού τμήματος και Θάσου, έγραψε ο επικεφαλής του συνδυασμού «Ο Τόπος της Ζωής μας», Μάκης Παπαδόπουλος, ως πρόταση προς τους τοπικούς άρχοντες και ιδιαίτερα προς τον δήμαρχο Καβάλας.
  • Πώς να αναλάβει πρωτοβουλία ο δήμαρχος Καβάλας, για τη σύσταση αναπτυξιακής εταιρείας ειδικού σκοπού, για τη δημιουργία θαλάσσιας περιαστικής συγκοινωνίας μεταξύ του ηπειρωτικού τμήματος του Νομού και του νησιού της Θάσου, όταν δεν φαίνεται να ενοχλείται από την δίμηνη και πλέον κατάργηση των δρομολογίων στην πορθμειακή γραμμή Καβάλας-Πρίνου; Πως θα βάλει την υπογραφή του ο δήμαρχος Θάσου στο κείμενο ίδρυσης της εταιρείας, όταν ανέχεται τα «τερτίπια» των ναυτιλιακών εταιρειών; Και πως θα συμμετέχει στο εγχείρημα ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, όταν δεν έχει την αρμοδιότητα να καταρτίζει τα δρομολόγια στις τοπικές πορθμειακές γραμμές, βάσει των αναγκών των πολιτών και των επαγγελματιών της αγοράς;
  • Ο υπουργός ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, επίσης, πως θα εγκρίνει ένα τέτοιο εγχείρημα, όταν δεν έκανε ούτε μία σύσταση προς τους πλοιοκτήτες, γιατί αποφάσισαν να καταργήσουν μία πορθμειακή γραμμή; Παρακώληση της συγκοινωνίας, δεν κάνουν μόνο οι διαδηλωτές, που κλείνουν τον δρόμο και το λιμάνι, για να εκφράσουν έτσι τη διαμαρτυρία τους. Κι αυτός που υποχρεώνει τον πολίτη να παραμείνει στον τόπο του, ή να χρησιμοποιήσει άλλο μέσο και οδό, για να εξυπηρετηθεί, δηλαδή να πάει στον προορισμό του, κάνει παρακώλυση της ελεύθερης μετακίνησης των πολιτών.
  • Για εμάς, θα ήταν αρκετή μία συντονισμένη και έντονη διαμαρτυρία, ακόμα και προσφυγή στη Δικαιοσύνη, των τοπικών αρχόντων, για την αποκατάσταση της νομιμότητας και της θαλάσσιας επικοινωνίας μεταξύ Καβάλας και Θάσου. Δεν περιμένουμε, ούτε ζητάμε, από τους τοπικούς άρχοντες, να συστήσουν εταιρεία ειδικού σκοπού, για να γίνεται το αυτονόητο. Να υπάρχει αδιάλειπτη θαλάσσια συγκοινωνία μεταξύ της Θάσου και της Καβάλας.
  • Και τι σημαίνει «θαλάσσια περιαστική συγκοινωνία», φίλτατε Μάκη Παπαδόπουλε; Εμείς γνωρίζουμε, μόνο, το περιατικό δάσος και την περιαστική (περιμετρική) οδό της Καβάλας, που δεν γνωρίζουμε πότε και αν ολοκληρωθεί. Η πορθμειακή γραμμή είναι κάτι άλλο. Ο Δήμος Θερμαϊκού, στον οποίο αναφέρεται ως παράδειγμα ο Μάκης Παπαδόπουλος, θέλει να κάνει «περιαστική θαλάσσια συγκοινωνία», όχι να συνδεθεί με ένα νησί. Είναι άλλο πράγμα, νομίζουμε, να νοικιάσει ο Δήμος ένα σκάφος, για να μεταφέρει επιβάτες από το ένα άκρο της πόλης μέχρι το άλλο μέσω της θάλασσας. Μία τέτοια γραμμή είναι αναπτυξιακή, αλλά μόνο για τουριστική ατραξιόν!
  • Η παροχή επιβατικού έργου στα πορθμεία και στην ακτοπλοΐα είναι σοβαρή υπόθεση. Όχι μόνο από οικονομικής άποψης, γιατί είναι μεγάλη ευθύνη να μεταφέρει κάποιος επιβάτες, βαρέα οχήματα, εμπορεύματα κ.ά. Μπορεί ο Δήμος Καβάλας, για παράδειγμα, να προμηθευτεί δύο-τρία μικρά λεωφορεία, αντί για το τρενάκι, για να εξυπηρετεί τους δημότες εντός του αστικού ιστού, όμως είναι δύσκολο εγχείρημα να διαχειριστεί ένα πλοίο στην πορθμειακή γραμμή Καβάλας-Πρίνου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.