• Η χρήση του υδροπτέρυγου πρόσφερε μία γρήγορη μετακίνηση από το λιμάνι της Καβάλας, «Απόστολος Παύλος», προς τη Θάσο και αντίστροφα. Δυστυχώς και η τελευταία απόπειρα δρομολόγησης του υδροπτέρυγου, δεν είχε ανταπόκριση από το επιβατικό κοινό. Ο βασικός λόγος, κατά την άποψη μας, είναι η πλήρης απαξίωση της πορθμειακής γραμμής (Καβάλας-Πρίνου), όλα αυτά τα χρόνια, από τις ναυτιλιακές εταιρείες, με την ανοχή της κεντρικής διοίκησης και τη σιωπή των τοπικών αρχόντων.
  • Το υδροπτέρυγο μεταφέρθηκε στην επισκευαστική ζώνη του λιμένα «Φίλιππος Β» και μάλλον θα αποσυρθεί για διάλυση! Θεωρούμε πως είναι δύσκολο, αν όχι απίθανο, να επαναλειτουργήσει η γραμμή υδροπτέρυγου από την Καβάλα προς τη Θάσο. Έτσι, θα παραμείνουν τα μικρά σε χωρητικότητα και βραδυκίνητα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία, τα οποία θα κάνουν σταθερό αριθμό δρομολογίων «για τα μάτια του κόσμου». Διότι, η πορθμειακή γραμμή Καβάλας-Πρίνου θεωρείται συμπληρωματική για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Κι αυτό φάνηκε στην πανδημία του κορονοϊού, που έκλεισε με μεγάλη ευκολία και θα παραμείνει κλειστή έως και τις 18 Μαΐου 2020, που θα διαρκέσει η απαγόρευση των μετακινήσεων προς τα νησιά.
  • Ωστόσο, η πορθμειακή γραμμή Καβάλας-Πρίνου αποτελεί χρήσιμο «όπλο», για να προστατευθούν τα συμφέροντα των ναυτιλιακών εταιρειών από τον ανταγωνισμό! Θυμάστε ότι το πρωτεύον επιχείρημα τους προς την ηγεσία του Υπουργείου ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, όταν συζητείται πως θα έρθει κι άλλη εταιρεία στην περιοχή, είναι ότι η εταιρεία αυτή οφείλει να δρομολογήσει πλοία και στις δύο γραμμές, Κεραμωτής-Θάσου και Καβάλας-Πρίνου, αλλιώς θα είναι αθέμιτος ο ανταγωνισμός.
  • Γιατί οι ναυτιλιακές εταιρείες αντιμετωπίζουν ως «πακέτο» τις δύο γραμμές όταν υπάρχει θέμα ανταγωνισμού, ενώ στην περίοδο της υγειονομικής κρίσης ξεχώρισαν τις γραμμές και έκλεισαν εκείνη που θεωρούν ως συμπλήρωμα; Εάν δεν σταματήσει αυτή η αντιμετώπιση, δεν πρόκειται να αναβαθμιστεί η γραμμή Καβάλας-Πρίνου. Κάθε γραμμή θαλάσσιας συγκοινωνίας είναι και πρέπει να αντιμετωπίζεται, από την κεντρική διοίκηση, ως ανεξάρτητη. Σε κάθε γραμμή, επομένως, το Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής οφείλει να προκηρύσσει ετήσιο διαγωνισμό, για την ανάδειξη του αναδόχου του έργου μεταφοράς των επιβατών και των οχημάτων. Αλλιώς, οι ναυτιλιακές εταιρείες γίνονται καθεστώς και μονοπώλιο. Εκτός κι αν η κεντρική διοίκηση θέλει να δημιουργήσει εταιρείες, οι οποίες θα παρέχουν μεταφορικό έργο όπως τα ΚΤΕΛ Υπεραστικών Γραμμών σε κάθε Νομό.
  • Καλούμε, λοιπόν, το Υπουργείο να διαχωρίσει τις γραμμές θαλάσσιας συγκοινωνίας και να πραγματοποιήσει διαγωνισμούς. Εάν οι τρεις ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις δύο τοπικές πορθμειακές γραμμές θέλουν να απαγκιστρωθούν από τη ζημιογόνα, όπως ισχυρίζονται, γραμμή Καβάλας-Πρίνου, έχουν το δικαίωμα να μη συμμετέχουν στο διαγωνισμό, αλλά να το κάνουν μόνο στη γραμμή Κεραμωτής-Θάσου. Να επιτραπεί, έτσι, σε οποιονδήποτε πλοιοκτήτη, ή φορέα, να ασχοληθεί μόνο με τη γραμμή Καβάλας-Πρίνου και την αναβάθμιση της. Αυτό επιτάσσει η ελεύθερη οικονομία και ο υγιής επιχειρηματικός ανταγωνισμός.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.