Αντιπροσωπεία της Τομεακής Επιτροπής Καβάλας του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας (Κ.Κ.Ε.), αποτελούμενη από τους: Βασίλη Καταπόδη (γραμματέα της Τ.Ε.), Χρήστο Ποτόλια (δημοτικό σύμβουλο Δήμου Καβάλας με την «Λαϊκή Συσπείρωση») και την Ρούλα Χατζητοπαλούδη (μέλος του Γραφείου Τύπου), πραγματοποίησε συναντήσεις με τον λιμενάρχη Καβάλας και τη διευθύνουσα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας (Ο.Λ.Κ.).

Στη συνάντηση με τον λιμενάρχη, όπως αναφέρει δελτίο Τύπου, έγινε συζήτηση για το νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση σχετικά με τις διαδηλώσεις, το οποίο συμπεριλαμβάνει και τις Υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος. Επίσης, συζητήθηκαν οι εξελίξεις στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και οι γενικότεροι ανταγωνισμοί στην ευρύτερη περιοχή, με αφορμή το διακηρυγμένο ενδιαφέρον του αμερικάνικου παράγοντα για το εμπορικό λιμάνι Καβάλας (Φίλιππος Β). Τα στελέχη του Κ.Κ.Ε. ενημερώθηκαν και για τις ελλείψεις σε προσωπικό και μέσα, καθώς από το 2014, η μείωση του προσωπικού στο Λιμενικό Σώμα ανήλθε στο 30%, ενώ την τελευταία 15ετία μόλις ένα καινούργιο όχημα διατέθηκε στο Σώμα. Οι ανάγκες δε σε πλωτά μέσα, ιδιαίτερα σε περιόδους που αυξάνονται οι προσφυγικές και μεταναστευτικές ροές, είναι μεγάλες.

Στη συνάντηση με τη διευθύνουσα σύμβουλο στον Ο.Λ.Κ., τα στελέχη του Κ.Κ.Ε. επεσήμαναν τις αρνητικές εξελίξεις που θα φέρει μία επικείμενη ιδιωτικοποίηση του εμπορικού λιμανιού, καθώς και την όξυνση των ανταγωνισμών για τον έλεγχο των λιμανιών ανάμεσα στο ντόπιο και ξένο κεφάλαιο. Για το Κ.Κ.Ε., η καπιταλιστική ανάπτυξη δεν συναντιέται με τις λαϊκές ανάγκες και προτεραιότητες. Τα λιμάνια της Καβάλας, συνολικά τα λιμάνια και οι υποδομές της χώρας, μπορούν να γίνουν μοχλός πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας για τους εργάτες και τις λαϊκές οικογένειες, μόνο όταν περάσουν στα χέρια του λαού και γίνουν κοινωνική περιουσία. Μόνο όταν, η εργατική τάξη πάρει την εξουσία στα χέρια της και θέσει όλες τις παραγωγικές δυνάμεις, με επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό, στην υπηρεσία της ικανοποίησης των κοινωνικών αναγκών.

Έγινε ξεκάθαρο από τη συζήτηση ότι, ο Ο.Λ.Κ., όπως και οι υπόλοιποι Οργανισμοί Λιμένων πανελλαδικά, ανήκουν αποκλειστικά στο Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ., με ότι αυτό συνεπάγεται. Το γεγονός πως δεν υπάρχει, προς το παρόν, επίσημη αναφορά  για εκδήλωση ενδιαφέροντος εκμετάλλευσης του λιμανιού «Απόστολος Παύλος» από Ιδιώτη, δεν σημαίνει πως το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. δεν προσπαθεί να «στρώσει το έδαφος» με μία σειρά κινήσεις στην κατεύθυνση της «αναβάθμισης» του εμπορικού λιμανιού στο όνομα της κρουαζιέρας, του τουρισμού και συνολικά των επενδύσεων που θα προκύψουν και από τα οποία, ο Καβαλιώτικος λαός δεν έχει να κερδίσει τίποτα. Επομένως, οι παρεμβάσεις που είναι προγραμματισμένες και θα χρηματοδοτηθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό, θα αποτελέσουν την καλύτερη «προίκα» για μία μελλοντική ιδιωτικοποίηση.


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.