• Θα θυμάστε πόση συζήτηση έγινε, για την μεταφορά των βαρέων οχημάτων εκτός της Κεραμωτής, λόγω του μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου που δέχεται η αστική περιοχή και ιδιαίτερα η παραλιακή ζώνη τους θερινούς μήνες. Ο τέως δήμαρχος Νέστου, Βαγγέλης Τσομπανόπουλος επέβαλε απαγόρευση στην είσοδο των βαρέων οχημάτων που μετακινούνταν προς τη Θάσο και αντιστρόφως, από το νησί προς το πορθμείο Κεραμωτής. Είχε προτείνει, αν θυμόμαστε σωστά, να δρομολογηθεί πλοίο από το λιμάνι «Φίλιππος Β», για να εξυπηρετούνται τα βαρέα οχήματα που εφοδιάζουν τη Θάσο. Τελικά, η απαγόρευση άρθηκε και η μετακίνηση των βαρέων οχημάτων στην πορθμειακή γραμμή Κεραμωτής-Λιμένα συνεχίστηκε.
  • Δεν μπορεί να αμφισβητηθεί ότι, η Κεραμωτή δεν διαθέτει οδικό δίκτυο κατάλληλο για τη διέλευση βαρέων οχημάτων, τουριστικών λεωφορείων και Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινήτων. Οι δρόμοι είναι λιγοστοί και στενοί, αφού πρόκειται για οδικό δίκτυο ημιαστικής περιοχής. Επομένως, είτε πρέπει να κατασκευαστεί μία περιμετρική οδός, στην οποία θα κινούνται αποκλειστικά τα βαρέα οχήματα που εισέρχονται, ή εξέρχονται, είτε να κατασκευαστεί μία καινούργια προβλήτα εκτός οικισμού, για την εξυπηρέτηση της κίνησης των βαρέων οχημάτων. Θα μπορούσε να εξεταστεί ο χώρος που βρίσκονται σήμερα κάποια σκάφη, στη δυτική πλευρά της Κεραμωτής και στην προέκταση των εγκαταστάσεων της εταιρείας «Αφεντούλη». Οι ναυτιλιακές εταιρείες θα κάνουν ξεχωριστά δρομολόγια, από την καινούργια προβλήτα, μόνο για τα βαρέα οχήματα, τα οποία θα σταματήσουν να διέρχονται μέσα από την Κεραμωτή.
  • Ευελπιστούμε, ακόμα, ότι με την ολοκλήρωση των λιμενικών και κτιριακών υποδομών στο λιμάνι «Φίλιππος Β», θα μεταφερθεί σ’ αυτό η μικρή εμπορική δραστηριότητα που υπάρχει στην Κεραμωτή. Κι έτσι, το παραλιακό μέτωπο θα προεκταθεί μέχρι την παραλία «αμμόγλωσσα», αλλάζοντας, προς το καλύτερο εννοείται, την εικόνα του τουριστικού θέρετρου. Στη σημερινή προβλήτα που ελλιμενίζονται τα μικρά φορτηγά πλοία, προτείνουμε να γίνουν εγκαταστάσεις για τον ιστιοπλοϊκό όμιλο, πλωτές προβλήτες, για να «δένουν» τουριστικά σκάφη κι ένα ωραίο αναψυκτήριο, το οποίο θα εκμισθώνει ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας σε ιδιώτη.
  • Κι επιτέλους, πρέπει να ανακατασκευαστεί η παλιά Σκάλα, για να φιλοξενεί τα αλιευτικά σκάφη. Κατά την άποψη μας, ο Δήμος Νέστου πρέπει να ιδρύσει δημοτικό Λιμενικό Γραφείο, το οποίο διαχειρίζεται τη χερσαία ζώνη και τις λιμενικές υποδομές στην Κεραμωτή, ενώ το ίδιο πρέπει να πράξει η δημοτική Αρχή του Δήμου Παγγαίου για το λιμάνι της Νέας Περάμου. Ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας θα επικεντρωθεί μόνο στην ανάπτυξη του λιμανιού «Φίλιππος Β» και στο τμήμα του λιμανιού «Απόστολος Παύλος», όπου γίνεται η θαλάσσια σύνδεση με τη Θάσο, τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και η φιλοξενία των κρουαζιερόπλοιων.
  • Είναι σημαντικό πλεονέκτημα για την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, να διαθέτει τέσσερα λιμάνια στο ηπειρωτικό τμήμα και το νησί της Θάσου, το οποίο έχει λιμενικές υποδομές στην πρωτεύουσα, τον Πρίνο και τα Λιμενάρια, που χρειάζονται αναβάθμιση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.