-Το ελληνικό Δημόσιο παραχώρησε τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας στην εταιρεία Fraport, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό και κυρίως την αύξηση της επιβατικής κίνησης. Η Fraport έκανε την ανακαίνιση του αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος», ωστόσο ο τοπικός αερολιμένας είναι «ουραγός» στην επιβατική κίνηση! Μερικοί θεωρούν υπεύθυνη την αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines, επειδή προσφέρει μόλις μία πτήση καθημερινά με προορισμό τον αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην Αττική. Εμείς θα διαφωνήσουμε, γιατί η Aegean Airlines είναι «χρήστης» και όχι διαχειρίστρια του αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος». Πιστεύουμε ότι, ακόμα και τρεις πτήσεις την ημέρα να γινόντουσαν προς τον αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος», η κίνηση των επιβατών δεν θα ήταν εντυπωσιακά υψηλότερη. Κατά την άποψη μας, δύο πτήσεις προς την Αθήνα σε καθημερινή βάση, είναι αρκετές για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

-Βεβαίως, παίζει ρόλο και η τιμολογιακή πολιτική. Αν η τιμή του εισιτηρίου είναι λογική, σε σχέση με την τιμή που προσφέρει ο αερολιμένας «Μακεδονία», οι Καβαλιώτες και οι κάτοικοι των γύρω περιοχών, θα προτιμήσουν να ταξιδέψουν από την Καβάλα και όχι από την Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα.

-Επίσης, η σύνδεση της πόλης με τον αερολιμένα, είναι ένα ζήτημα που έχει απασχολήσει, χωρίς να βρεθεί λύση. Η «γραμμή» που είχε το ΚΤΕΛ Υπεραστικών Γραμμών γρήγορα σταμάτησε, λόγω χαμηλής πληρότητας των λεωφορείων. Την εποχή της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας, οι παλιότεροι Καβαλιώτες σίγουρα το θυμούνται, η εταιρεία παρείχε δωρεάν, αν δεν κάνουμε λάθος, μεταφορά των επιβατών κάθε πτήσης, με λεωφορείο από την Καβάλα προς τον αερολιμένα (και αντιστρόφως). Τότε, θα πείτε, η «Ολυμπιακή» ήταν εταιρεία κρατικών συμφερόντων και έκανε διάφορες παροχές προς το επιβατικό κοινό. Γιατί μία ιδιωτική εταιρεία, σήμερα, να πληρώνει λεωφορείο και οδηγό, για να εκτελεί το ίδιο δρομολόγιο καθημερινά; Αν δεν μπορεί, ή δεν θέλει, η αεροπορική εταιρεία να παρέχει την υπηρεσία αυτή, ας το κάνει η Fraport. Μπορεί να συνάψει μία συμφωνία με την επιχείρηση του ΚΤΕΛ Υπεραστικών Γραμμών Νομού Καβάλας που ασχολείται με το τουριστικό κομμάτι, δηλαδή με τις εκδρομές, για να έχουν την δυνατότητα οι ταξιδιώτες να χρησιμοποιούν το ναυλωμένο λεωφορείο προς τον αερολιμένα. Με αφετηρία τον επιβατικό σταθμό του ΚΤΕΛ στο κέντρο της Καβάλας. Η μεταφορά θα γίνεται δωρεάν και θα περιλαμβάνεται στην τιμή του αεροπορικού εισιτηρίου.

-Το μείζον, ωστόσο, είναι η σύνδεση του αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος» με άλλους αερολιμένες της χώρας, αφού «χωλαίνει» στην επιβατική κίνηση του εσωτερικού. Δεν είναι δυνατό, για παράδειγμα, ένας Καβαλιώτης φοιτητής σε πανεπιστήμιο στην Κρήτη, να είναι αναγκασμένος να «πετάξει» από την Καβάλα προς την Αθήνα και στην συνέχεια από την Αθήνα προς την Κρήτη. Ή, να ταξιδέψει οδικώς προς την Θεσσαλονίκη, για να πάρει την πτήση προς το αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Σε πρώτη φάση, η διοίκηση της Fraport οφείλει να δημιουργήσει ένα δίκτυο συνδέσεων μεταξύ των περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται. Έτσι, οι επιβάτες από την Καβάλα θα έχουν την δυνατότητα να ταξιδέψουν προς την Κέρκυρα, το Άκτιο, την Μυτιλήνη, την Σάμο, την Ρόδο, τα Χανιά σε όλη την διάρκεια του έτους. Και τους καλοκαιρινούς μήνες, γιατί όχι, να προστεθούν τα υπόλοιπα αεροδρόμια: της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς, της Σκιάθου, της Κω, της Μυκόνου και της Θήρας (Σαντορίνη). Αντιλαμβάνεστε πόσο θα ενίσχυσαν την επιβατική κίνηση του αεροδρομίου, κάθε καλοκαίρι, οι παραπάνω προορισμοί. Θα δινόταν η δυνατότητα σε Καβαλιώτες, Δραμινούς, Ξανθιώτες και άλλους βορειοελλαδίτες, να ταξιδέψουν αεροπορικώς απευθείας προς τα Επτάνησα, τα Δωδεκάνησα, τις Σποράδες, τις Κυκλάδες και την Κρήτη!

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Αεροβατειτε.. Αν υπαρχει δρομολογιο απο Καβαλα για Ηρακλειο δεν μπορει να υπαρχει για 12 μερες που οι 10 Καβαλιωτες φοιτητες πανε στο Ηρακλειο και τις 12 μερες που γυρνανε (Χριστουγεννα, Πασχα, Καλοκαιρι, Φθινοπωρο). Αν η πτηση ειναι γεματη (60-65%) καθε μερα μπορει να γινεται. Αλλοιως ξεχαστε τα. Το αεροδρομιο ειναι συγκοινωνιακα απομονωμενο. Τα τελευται 5-10χλμ προς το αεροδρομιο ειναι τα ιδια που ηταν και το 1981-1982 δεν εχει αλλαξει τιποτε και ο δρομος ειναι της ΜΟΜΑ απο τη δικτατορια 1967-1974. Ας φτιαχτει εξοδος/εισοδος απο Εγνατια που χτυπαει αεροδρομιο χωρις τρακτερ και χωρις αλλες εισροες αυτοκινητων αντι η καρμανιολα που ναι τωρα. Τοτε και οι Ξανθιωτες θα το προτιμουνε ισως αντι της Αλεξανδρουπολης. Και το καλοκαιρι μετα βιας γεμιζει ενα ελικοφορο αεροπλανο. Και εχω ταξιδεψει καλοκαιρι προ κοβιντ με μισοαδειο αεροπλανο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.