-Αφού βλέπουν πως δεν υπάρχει ανταπόκριση και η «στρατηγική» τους δεν έχει αποτέλεσμα, γιατί δεν αλλάζουν ρότα; Αναφερόμαστε στους τοπικούς παράγοντες και στο μείζον ζήτημα της πορθμειακής γραμμής Καβάλας-Πρίνου. Οι βουλευτές συνεχίζουν να επισκέπτονται «κατά μόνας» τον υπουργό ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, το Επιμελητήριο να στέλνει επιστολές (δήθεν διαμαρτυρίας), η Θασιακή Ένωση Καβάλας να συγκεντρώνει υπογραφές πολιτών και οι δήμαρχοι Καβάλας-Θάσου, να παρακολουθούν αμέτοχοι τις ναυτιλιακές εταιρείες να μονοπωλούν τις δύο πορθμειακές γραμμές.

-Η παραπάνω εικόνα, δυστυχώς, στέλνει λανθασμένο μήνυμα προς την κεντρική διοίκηση, η οποία δεν έχει διάθεση να συγκρουστεί με το κατεστημένο στη θαλάσσια συγκοινωνία της περιοχής. Είναι φρούδα ελπίδα η αναβάθμιση της γραμμής Καβάλας-Πρίνου, για τον απλούστατο λόγο, διότι οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν επιθυμούν να υπάρχει ανταγωνισμός στις δύο τοπικές γραμμές που συνδέουν τη Θάσο με το ηπειρωτικό κομμάτι του Νομού Καβάλας.

-Εάν, όμως, αλλάξει ο στόχος και η στρατηγική διεκδίκησης από τους τοπικούς παράγοντες, μπορεί να βρεθεί λύση για τη γραμμή Καβάλας-Πρίνου. Και η λύση αυτή, κατά την άποψη μας, είναι η αλλαγή του χαρακτήρα της γραμμής. Δηλαδή, η μετατροπή της από πορθμειακή, σε ακτοπλοϊκή! Η Καβάλα μπορεί και πρέπει να συνδεθεί, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, με τα δύο νησιά της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, τη Θάσο και την Σαμοθράκη. Υπάρχει μία απροθυμία, από τους τοπικούς παράγοντες, για την υλοποίηση της σύνδεσης αυτής. Γιατί, επομένως, να ενδιαφερθεί ο υπουργός ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής;

-Εάν καμφθεί η απροθυμία, θα γίνει το πρώτο (και μεγαλύτερο) βήμα, ώστε να πραγματοποιηθεί ο νέος στόχος. Εάν συνδεθεί η Καβάλα με τα δύο νησιά, αρχικά, θα σταματήσουμε να μιλάμε για πορθμειακή γραμμή με τη Θάσο. Και έτσι, θα «σπάσει», επιτέλους, το «δίπολο» με τη γραμμή Κεραμωτής-Λιμένα, το οποίο εκμεταλλεύονται οι ναυτιλιακές εταιρείες, για να κρατούν υποβαθμισμένη τη σύνδεση της Καβάλας με τη Θάσο.

-Σε δεύτερη φάση, η νέα γραμμή μπορεί να επεκταθεί προς την Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο, που θέλουν, διακαώς, να έχουν πυκνή συγκοινωνία με το λιμάνι «Απόστολος Παύλος» της Καβάλας. Θα επαναλάβουμε ότι, δεν έχει νόημα η Καβάλα να συνδέεται με την Μυτιλήνη, τη Χίο, την Σάμο και με νησιά των Κυκλάδων. Τη σύνδεση αυτή μπορεί να εξυπηρετήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

-Μαθαίνουμε πως οι κοινωνίες της Θάσου, της Σαμοθράκης, της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, είναι υπέρ μιας νέας θαλάσσιας συγκοινωνίας στο βόρειο Αιγαίο, την οποία δεν βλέπουν με θετικό μάτι οι παράγοντες του Νομού Έβρου. Ωστόσο, η Αλεξανδρούπολη μπορεί να συνδεθεί με την Σαμοθράκη και την Λήμνο, παρέχοντας στους πολίτες των νησιών αυτών και της Θράκης μία δεύτερη επιλογή. Η κυβέρνηση οφείλει να αξιοποιήσει τα δύο μεγάλα λιμάνια της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ., για να διαμορφώσει τον νέο χάρτη θαλάσσιας συγκοινωνίας στο βόρειο τμήμα του Αιγαίου.

-Υ.Γ. Ο νυν δήμαρχος Θάσου, Λευτέρης Κυριακίδης (δεξιά στη φωτογραφία), την εποχή που ήταν νομικός σύμβουλος(;) των ναυτιλιακών εταιρειών στις τοπικές πορθμειακές γραμμές.


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.